Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBogusław Bukowski Został zmieniony 8 lat temu
1
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
Cele i zadania firmy misja cele strategie Czynniki wewnętrzne umiędzynarodowienie zasoby finansowe zasoby ludzkie zdolność przystosowywania się Czynniki zewnętrzne dystans geograficzny rodzaj klientów regulacje rządowe STRUKTURA ORGANIZACYJNA FIRMY MIĘDZYNA-RODOWEJ Styl zarządzania struktura proces podejmowania decyzji
2
Systemy kompetencji jednostek organizacyjnych (stanowisk)
system liniowy (stanowiska liniowe są odpowiedzialne za osiąganie celów przedsiębiorstwa) dyrektor szef marketingu system sztabowy (stanowiska sztabowe dostarczają porad i informacji, nie podejmują decyzji) dyrektor radca prawny szef działu badań
3
Kryteria klasyfikacji struktur organizacyjnych
Funkcjonalne Rynkowe (produkty, regiony, klienci) Macierzowe (produkt/kraj, funkcje/produkty, regiony/funkcje)
4
Rozwój struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa międzynarodowego
Źródło: Handel zagraniczny. Organizacja i technika. Pr.zb.pod red. J. Rymarczyka. PWE. Warszawa 2000, s. 94
5
Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa z samodzielnym działem handlu zagranicznego
Źródło: Handel zagraniczny. Organizacja i technika. Pr.zb.pod red. J. Rymarczyka. PWE. Warszawa 2000, s. 81
6
Dywizjonalna struktura międzynarodowa
Źródło: Handel zagraniczny. Organizacja i technika. Pr.zb.pod red. J. Rymarczyka. PWE. Warszawa 2000, s. 94
7
Funkcjonalna struktura organizacyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego
Źródło: Handel zagraniczny. Organizacja i technika. Pr.zb.pod red. J. Rymarczyka. PWE. Warszawa 2000, s. 95
8
Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego według kryterium towarowego
9
Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego według kryterium geograficznego
10
Struktura macierzowa
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.