Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMaria Przybylska Został zmieniony 8 lat temu
1
ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty O1. O2. O3. O4. O5. T1. T2. T3. T4. T5. ŚREDNIA
2
W każdej części analizy może być więcej lub mniej czynników (niż te 5) w zależności od specyfiki przedsiębiorstwa Czynniki pozytywne oceniamy w skali od 1do 5, a negatywne w skali od -5 do -1, Uwagi do uproszczonej analizy SWOT Uwagi do wektora pozycji strategicznej Na każdej osi narysować wektor w zależności od średniej liczby punktów wynikających z analizy SWOT, a następnie połączyć czubki wektora Narysować wektor wypadkowy
3
PROFIL I WEKTOR POZYCJI STRATEGICZNEJ NA PODSTAWIE ANALIZY SWOT SIŁY (S) ZAGROŻENIA (T) SŁABOŚCI (W) SZANSE (O) Strategie konserwatywne Strategie defensywne Strategie agresywne Strategie konkurencyjne Strategiczna pozycja W-O (MINI-MAXI) Strategiczna pozycja S-O (MAXI-MAXI) Strategiczna pozycja W-T (MINI-MINI) Strategiczna pozycja S-T (MAXI-MINI)
4
INTERPRETACJA POZYCJI STRATEGICZNEJ SO – wewnątrz firmy przeważają mocne strony, zaś w jej otoczeniu – szanse. ODPOWIEDNIE STRATEGIE….. WO – w firmie przeważają słabe strony, lecz otoczenie jest sprzyjające. Organizacja powinna skoncentrować się na wykorzystaniu szans, dzięki poprawie swoich negatywnych działań oraz zasobów. ODPOWIEDNIE STRATEGIE….. ST – duży potencjał firmy natrafia na niesprzyjające środowisko zewnętrzne. W tym przypadku kluczem do sukcesu jest oczywiście skupienie się na maksymalnym wykorzystaniu swoich sił w celu przezwyciężenia zagrożeń. ODPOWIEDNIE STRATEGIE….. WT – najgorsza z możliwych opcji. Nie dość, że we wnętrzu przedsiębiorstwa przeważają słabości, to na dodatek otoczenie serwuje mu więcej zagrożeń niż możliwości rozwoju. ODPOWIEDNIE STRATEGIE…..
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.