Relacja z wycieczki zawodoznawczej do Holandii 14.-04.2016 - 17.04.2016.

Prezentacja na temat: "Relacja z wycieczki zawodoznawczej do Holandii 14.-04.2016 - 17.04.2016."— Zapis prezentacji:

1 Relacja z wycieczki zawodoznawczej do Holandii 14.-04.2016 - 17.04.2016

2 Gemaal Pouwel Bakhuus Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy wykładem w Gemaal Pouwel Bakhuus, dotyczącym ocalenia Holandii przed powodzią, której przyczyną są częstsze i obfitsze opady deszczu oraz bliskość do morza. Przedstawiono nam kilka sposobów radzenia sobie z problemami powodzi: pogłębianie dna rzeki, oddalenie wałów przeciwpowodziowych, utworzenie dodatkowej odnogi, mającej na celu odprowadzenie i zmniejszenie poziomu wody oraz przeprowadzenie jej nadmiaru do Morza Północnego.

3 Marknesse Odwiedziliśmy również ekologiczne gospodarstwo w Marknesse. Właściciel stworzył jak najlepsze warunki bytowe dla swoich 60 krów mlecznych jak i przyjazne miejsce pracy dla swoich pracowników. Po gospodarstwie oprowadziła nas Pani Dorota, Polka, która już od 5 lat tam pracuje. Z wydojonego mleka pod tym samym dachem produkowany jest ser, jogurty a świeże mleko przeznaczone jest do sprzedaży.

4 Marknesse Żywność wyprodukowana metodami ekologicznymi pozwala chronić nasze największe dobro – zdrowie. Prowadzenie gospodarstwa ekologicznego wymaga wytężonej pracy – jest to jednak wysiłek przynoszący ogromna satysfakcję. Dąży się tu do zmniejszenia obciążenia środowiska naturalnego, jakie może powodować przemysłowa produkcja na wielkich farmach.

5 Wyspa Urk Razem z przewodnikiem zwiedzaliśmy najciekawsze miejsca takie jak: okolice ratusza, miejsce upamiętniające zmarłych marynarzy, którzy zginęli na morzu, wybrzeże, okolice latarni morskiej, uliczkę Wilhelma. Została przytoczona nam również historia powstania miasta oraz ciekawe anegdoty i miejscowe legendy.

6 Maatschap Gebroeders Vahl w Hartogsweg Zwiedziliśmy uprawę ogórków, której właściciel wyjaśnił nam jak je pielęgnować, w jakim czasie dojrzewają, jak zostają nawożone i jak dzieli się plantację.

7 Noordoostpolder Udaliśmy się również do gospodarstwa w Noordoostpolder, w którym jest prowadzona terapia dzieci z niepełnosprawnością umysłową. Opieka nad zwierzętami gospodarskimi poprawia ich funkcjonowanie, zarówno w sferze psychicznej jak i fizycznej. Oprócz terapii z udziałem zwierząt prowadzone są tam również inne zajęcia, takie jak prace plastyczne czy majsterkowanie. Dzieci prezentują potem swoje wyroby w sklepiku, który znajduje się na terenie gospodarstwa. My również bawiliśmy się doskonale…

8 Kampen Pojechaliśmy też do miejscowości Kampen, gdzie mogliśmy podziwiać przepiękny port.

9 Dronten Następnie odwiedziliśmy gospodarstwo, którego właścicielka posiada ponad 800 krów. Opowiadano nam o sposobach ich klasyfikacji, karmienia oraz dojenia. Na koniec mieliśmy możliwość zobaczenia dopiero co narodzonych cielaków.

10 Dronten Stado jest umieszczone jest w nowoczesnej oborze, gdzie dzięki wyspecjalizowanym urządzeniom zachowuje się dobrostan zwierząt. Osiągana jest tutaj wysoka wydajność w produkcji mleka. Właściciele w codziennej pracy wykorzystują specjalistyczne programy komputerowe oraz inne nowinki techniczne.

11 Elburg Ostatniego dnia zwiedziliśmy także miasto Elburg. Po całym dniu zjedliśmy obiadokolacje w chińskiej restauracji znajdującej się w Heerde. Po godzinie 20 wyruszyliśmy do Krzyżowic.

12 Podczas naszego pobytu w Holandii zobaczyliśmy wiele bardzo interesujących miejsc. Poznaliśmy także trzy różne sposoby prowadzenia gospodarstw rolnych, czyli; przyjazną dla otaczającego nas środowiska gospodarkę ekologiczną. gospodarstwo, gdzie stosowana jest animaloterapia – czyli terapia dzieci dotkniętych zaburzeniami w rozwoju intelektualnym i motorycznym poprzez bliski i naturalny kontakt ze zwierzętami oraz sprawowanie nad nimi opieki. wielkoprzemysłową hodowlę bydła mlecznego, nastawioną na osiąganie wysokiej wydajności. Było to dla nas bardzo ważne doświadczenie, dające wiele do myślenia i będące z pewnością inspiracją na przyszłość.

13 Każdy zawód mógł zdobyć nowe wiadomości Technik geodeta: w zakresie systemów zabezpieczania przed powodzią i form ochrony terenów zalewowych Technik rolnik: w zakresie prowadzenia gospodarstwa i hodowli zwierząt oraz nowoczesnych systemów uprawy roślin Technik architektury krajobrazu: w zakresie wykorzystania roślin w innych warunkach terenowych oraz zagospodarowania ogrodów przydomowych i terenów publicznych

14 W niedzielę o 7 rano byliśmy już na miejscu pod szkołą. Wycieczka bardzo nam się podobała, zobaczyliśmy wiele ciekawych gospodarstw i miejsc, poznaliśmy inną kulturę a także bardzo miłych ludzi.

Pobierz ppt "Relacja z wycieczki zawodoznawczej do Holandii 14.-04.2016 - 17.04.2016."