Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFeliks Urban Został zmieniony 8 lat temu
1
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW
2
Wartość projektu23 944 117, 68 pln Beneficjent projektu:Polska Organizacja Turystyczna Okres realizacji projektustyczeń 2010 r. - październik 2012
3
CELE KAMPANII Promowanie atrakcyjności turystycznej wschodnich województw Polski, przełamywanie stereotypów w myśleniu o tych regionach Wzrost zainteresowania ofertą turystyczną pięciu województw wschodniej Polski: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego oraz świętokrzyskiego
4
ZASIĘG KAMPANII Rynek polski: mieszkańcy województw Polski wschodniej mieszkańcy pozostałych województw Rynki zagraniczne: Niemcy Ukraina
5
BADANIA Studium uwarunkowań atrakcyjności turystycznej Polski Wschodniej (część analityczna) Diagnoza mocnych i słabych stron Polski Wschodniej w zakresie turystyki Inwentaryzacja produktów turystycznych Polski Wschodniej o kluczowym znaczeniu dla zrównoważonego rozwoju regionalnego Analiza segmentów turystyki istotnych dla potrzeb przyszłej kampanii promocyjnej.
6
BADANIA Badanie jakościowe dot. opinii i postaw wobec potencjału turystycznego Polski Wschodniej Badane grupy: turyści indywidualni i organizatorzy turystyki W wyniku badania określono jako grupy docelowe dla kampanii trzy segmenty turystów: Poszukiwacze inności Turyści aktywni Turyści rodzinni
7
STRATEGIA KAMPANII – GRUPY DOCELOWE Poszukiwacze inności - silnie oddziałująca społecznie grupa liderów krajowej opinii turystycznej, w wieku 25- 35, wyznaczających trendy wśród nieco szerszej populacji turystów uprawiających turystykę aktywną i specjalistyczną, zarówno weekendową jak i pobytową Turyści aktywni - grupa zwolenników turystyki aktywnej, mieszkańcy miast, w wieku 25-35 Turyści rodzinni - z dziećmi w różnym wieku, zamieszkali przeważnie w miastach, w wieku 25-59
8
BADANIA (źródło: PBS DGA) „Badanie skuteczności kampanii promocyjnej walorów turystycznych Polski Wschodniej” – I etap badania Skojarzenia z województwami wschodniej Polski jeziora, lasy, rzeki - 54% przyroda, natura - 48% wakacje, urlop – 28% Polska Wschodnia – 21% sielskość, spokój - 17% bieda, ubóstwo – 17% Ściana Wschodnia – 15% Polska "B„ - 13% zabytki, dużo do zwiedzania - 12% wschodnia gościnność, przyjaźni, otwarci ludzie – 9% wielokulturowość, kultura, odmienna kultura – 9% różnorodność religijna – 9% niewygoda, kiepska oferta noclegowa – 1% brak możliwości atrakcyjnego spędzania czasu – 1% trudno powiedzieć – 3% Inne – 31% „ Badanie skuteczności kampanii promocyjnej walorów turystycznych Polski Wschodniej” – I etap badania
9
BADANIA (źródło: PBS DGA) „Badanie skuteczności kampanii promocyjnej walorów turystycznych Polski Wschodniej” – I etap badania Gotowość do podróży do wschodniej Polski Do których województw będzie to wyjazd?
10
BADANIA (źródło: PBS DGA) „Badanie skuteczności kampanii promocyjnej walorów turystycznych Polski Wschodniej” – I etap badania Atrakcyjność turystyczna regionów Polski Wschodniej. Za zdecydowanie atrakcyjne turystycznie zostały uznane: Mazury 71% Bieszczady 62% Warmia 51% Góry Świętokrzyskie 56% Podkarpackie 36% Suwalszczyzna 25% Kielecczyzna 26% Podlasie 20% Roztocze 19% Polesie 14%
11
STRUKTURA WYDATKÓW KAMPANII 89% media 6% produkcja: spoty TV, radiowe, reklamy prasowe, plakaty, materiały internetowe 5% pozostałe działania BTL i PR
12
POLSKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA WWW.POLSKA.TRAVEL WWW.PIEKNYWSCHOD.PL WWW.POT.GOV.PL
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.