Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJustyna Nina Sosnowska Został zmieniony 8 lat temu
1
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN
2
„BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” Priorytet: VI – Rozwój funkcji metropolitalnych Działanie: 6.5 – Inteligentne systemy transportowe Beneficjent – Gmina Miasto Szczecin Miejsce realizacji projektu: Miasto Szczecin Przewidywana data rozpoczęcia realizacji projektu: III kwartał 2010 Przewidywana data zakończenia realizacji projektu: IV kwartał 2011 Przybliżona data złożenia pełnego wniosku aplikacyjnego: II kwartał 2010
3
Opis projektu: Projekt w zakresie rozwoju inteligentnych systemów transportowych podnoszący możliwości wykorzystania i dynamicznego zarządzania istniejącą infrastrukturą drogowo – uliczną poprzez generowanie w czasie rzeczywistym informacji o stanach i warunkach ruchu dla użytkowników ruchu, jak również z zastosowaniem predykacji stanów ruchu dla pilotażowego obszaru miasta Szczecina w serwisach www udostępnianych przez internetowy portal miejski. „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM”
4
Cel główny: Rozwój inteligentnych systemów transportowych na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego poprzez stworzenie kompleksowego Systemu Zarządzania Ruchem dla Szczecina. Cel bezpośredni: Poprawa płynności i bezpieczeństwa ruchu na wybranych ciągach drogowych. Typ projektów przewidzianych w Uszczegółowieniu RPO WZ 2007-2013 (wersja 4.3) – system zarządzania ruchem. „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM”
5
Aspekty instytucjonalne/prawne projektu Inwestycja jest wykonalna pod względem prawnym i zgodna z: 1.Wieloletnim Planem Inwestycyjnym Miasta Szczecina na lata 2010 – 2015, przyjętym Uchwałą Nr XLII/1077/09 Rady Miasta Szczecin z dnia 14 grudnia 2009 r. 2.Budżetem Miasta na rok 2010 przyjętym Uchwałą Nr XLII/1076/09 Rady Miasta Szczecin z dnia 14 grudnia 2009 r. Wnioskodawca: Gmina Miasto Szczecin - Jako Jednostka Samorządu Terytorialnego zgodnie z URPOWZ należy ona do kategorii beneficjenta końcowego i może ubiegać się o wsparcie przedmiotowej inwestycji. Operator: Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, stanowiący zakład budżetowy Gminy Miasto Szczecin - podstawę działalności Zakładu stanowi statut powołany uchwała nr XLV/941/01 Rady Miasta Szczecina w dniu 22 października 2001r. „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM”
6
Charakter strategiczny projektu – na poziomie kraju 1.Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia 2007-2013 wspierające wzrost gospodarczy i zatrudnienie/Narodowa Strategia Spójności – Cel 5 (horyzontalny) – „Wzrost konkurencyjności polskich regionów i przeciwdziałanie ich marginalizacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej”. 2.Polityka transportowa Państwa na lata 2006-2025 – w kontekście przedmiotowej inwestycji usprawnienie funkcjonowania transportu w obszarach metropolitarnych, traktowanych jako węzły sieci krajowej i równocześnie samoistne systemy transportowe, kumulujące znaczące potoki ruchu i problemy do rozwiązania. 3.Strategia Rozwoju Kraju 2007-2015 – W odniesieniu do województwa zachodniopomorskiego nakierowana będzie na umocnienie funkcji metropolitalnych Szczecina. „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM”
7
Charakter strategiczny projektu – na poziomie regionu i gminy 1.Strategia Rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego do roku 2020 przyjęta Uchwałą nr XXVI/303/05 Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego w dniu 19 grudnia 2005 r. Strategia wymienia Szczeciński Obszar Metropolitalny jako obszar intensywnej urbanizacji, stanowiący centrum administracyjno – gospodarczo – kulturalne (cel kierunkowy 3.2. „Wspieranie rozwoju struktur funkcjonalno – przestrzennych”, cel numer 3. „Zwiększanie przestrzennej konkurencyjności regionu”). 2.Polityka Transportowa Miasta Szczecina przyjęta uchwałą nr LII/978/06 Rady Miasta Szczecin z dnia 13 marca 2006 r. 3.Strategia Rozwoju Szczecina przyjęta Uchwałą Nr I/N/1155/02 Rady Miasta Szczecina z dnia 6 maja 2002 r. (np.: Cel kierunkowy 1.2. Szczecin ponadregionalnym centrum transportu międzynarodowego, Cel szczegółowy 1.2.1. Sprawny system transportu drogowego w sieci krajowej i międzynarodowej). 4.Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego w Szczecinie w latach 2007-2015 przyjęty uchwałą NR XLIII/1091/10 Rady Miasta Szczecin z dnia 25 stycznia 2010 r. „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM”
8
Zadania przewidziane do dofinansowania ze środków UE 1.Program funkcjonalno-użytkowy wraz z opracowaniem Studium Wykonalności. 2.Utworzenie portalu internetowego z informacjami dla uczestników ruchu drogowego. 3.Utworzenie sieci kamer - podgląd sytuacji na wybranych ciągach dróg w m. Szczecin. 4.Utworzenie przy drogach sieci tablic o zmiennej treści z informacjami o ruchu drogowym. 5.Montaż dodatkowych sygnalizatorów wyświetlających czas trwania światła czerwonego oraz zielonego na wybranych drogowych sygnalizacjach świetlnych. Punkty 2-5 będą realizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj” „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM”
9
Koszty projektu i plan finansowania „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” Koszty kwalifikowane (PLN)2 500 000,00100% Środki własne wnioskodawcy625 000,0025% Dofinansowanie RPO WZ1 875 000,0075% Koszty niekwalifikowane (PLN)0,00 Koszt całkowity (PLN)2 500 000,00
10
Wstępny harmonogram projektu „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” Lp.Nazwa zadaniaTermin rozpoczęciaTermin zakończenia 1.Program funkcjonalno-użytkowy oraz opracowanie Studium Wykonalności 09.03.201030.06.2010 2.Utworzenie portalu internetowego z informacjami dla uczestników ruchu drogowego. 30.09.201031.12.2011 3.Utworzenie sieci kamer - podgląd sytuacji na wybranych ciągach dróg w m. Szczecin. 30.09.201031.12.2011 4.Utworzenie przy drogach sieci tablic o zmiennej treści z informacjami o ruchu drogowym. 30.09.201031.12.2011 5.Montaż dodatkowych sygnalizatorów wyświetlających czas trwania światła czerwonego oraz zielonego na wybranych drogowych sygnalizacjach świetlnych. 30.09.201031.12.2011
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.