Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałIrena Ostrowska Został zmieniony 8 lat temu
1
Kongres wiosek tematycznych 21 marca, 2016.
2
Unikalny atrybut miejsca: wioska tematyczna Walory edukacyjne Promowanie idei, lokalnych marek, usług i produktów Koalicja osób i instytucji wokół dobra wspólnego Identyfikacja wizualna i werbalna: logo i komunikacja Wydarzenia, rytuały Komunikacja ze społecznościami lokalnymi i wirtualnymi 2
3
3
4
4
5
Doświadczenie: udział w wydarzeniu, interakcja jeden na jeden; kontakt klienta z marką Odbiorca ocenia i rekomenduje (lub nie) markę Pozytywne doświadczenie, wywołujące emocje służy nawiązaniu i utrzymaniu więzi z konsumentem 5
6
Akcja miała na celu przybliżenie losów powstańców warszawskich w interesujący dla młodego człowieka sposób. Zadaniem kampanii było pokazanie, że zgłębianie wiedzy dotyczącej wydarzeń sprzed lat może być fascynującą i wzruszającą przygodą. Stworzono fikcyjne profile na portalu społecznościowym Facebook, wykorzystując tym samym naturalny dla młodego człowieka komunikator i docierając do miejsca, które skupia bardzo duże grono młodzieży. 6
7
Akcji towarzyszył duży wydźwięk społeczny, nie tylko ze strony młodzieży, ale również osób znanych ze środków masowego przekazu – w kampanię zaangażowali się artyści i dziennikarze. Wirtualne profile pod nazwą „Sosna Dwadziesciacztery” i „Kostek Dwadziesciatrzy” zgromadziły łącznie około 4 tysiące znajomych. Akcja wywołała żywą dyskusję wokół Powstania Warszawskiego na wirtualnych profilach dwójki młodych bohaterów. Interesującym elementem akcji, którą patronatem objęła prezydent Warszawy, były też gry miejskie i filmy paradokumentalne, przybliżające współczesnym widzom wydarzenia historyczne sprzed 70 lat. 7
8
Planowanie pobytu Podróż, pobyt, zwiedzanie: doświadczenie Wspomnienia, wrażenia 8
9
To strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. 9
10
Jakie wartości są dla nas ważne? Jakie działania podejmujemy w duchu naszych wartości? Jakie korzyści z nich wynikają dla naszych interesariuszy, w tym dla społeczności lokalnej? Co osiągnęliśmy? Dlaczego zasługujemy na szacunek? Komunikaty 10
11
Czyli jak pisać? 11
12
Internauta czyta stosunkowo uważnie tytuł tekstu i ewentualnie kilka słów pierwszego akapitu/lidu. Następnie skanuje pierwsze słowa kolejnych linijek znajdujących się najbliżej lewej krawędzi ekranu. Kilka linijek znajdujących się wewnątrz tekstu może przeczytać uważniej. Resztę tekstu skanuje wzdłuż lewego marginesu w dół. 12
13
13
14
Tytuł, który jest czytany najuważniej, powinien być bardzo nośny informacyjnie i zaczynać się od najmocniejszych słów kluczowych, bo znajdują się one najbliżej lewej krawędzi. Wprowadzenie (bądź lid) rozpoczynamy również od najmocniejszych słów kluczowych, a jego pierwsze zdanie musi być najbardziej nośne informacyjnie. Pierwszy akapit jest ważniejszy od pozostałych, a jego pierwszych kilka słów ważniejszych od reszty tekstu. 14
15
dla osób z niepełnosprawnościami 15
16
Zgodny z WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) 2.0, O przyjaznej i przemyślanej architekturze informacji, …przystępnych i zrozumiałych treściach. 16
17
Dobrze skontrastowany. Wyszliśmy daleko poza wymagany przez WCAG kontrast na poziomie 4,5:1. U nas jest minimum 10:1. Wszystkie elementy, tj. linki, przyciski i pola formularzy są dostępne za pomocą klawiatury. Zastosowaliśmy bardzo mocny fokus, czyli ramkę wokół wspomnianych elementów, niezbędną przy nawigacji za pomocą tabulatora na klawiaturze. Wszystkie zdjęcia i logotypy mają starannie przygotowane opisy alternatywne. Serwis ma spójną strukturę nagłówkową, dzięki czemu osoby niewidome mogą łatwo „przeskanować” treść każdej strony za pomocą czytnika ekranu. Serwis można powiększyć nawet o kilkaset procent. Sądzimy więc, że nasz serwis nie sprawi problemów osobom słabowidzącym. 17
18
Promowanie idei Wprowadzanie na rynek nowych idei, np. idea dbania o zdrowie, regularnych badań profilaktycznych, idea pozytywnego wizerunku mniejszości Ważny jest cel społeczny; autor często pozostaje anonimowy, a jego korzyści są na drugim planie
19
Promowanie producenta jako przedsiębiorcy społecznie zaangażowanego Promowanie idei i działanie na rzecz społeczeństwa Sprzedawanie produktu Forma pośrednia pomiędzy marketingiem społecznym a komercyjnym Korzyści: zmiana postaw Skuteczne w budowaniu konkurencyjnej przedsiębiorstw
20
Promowanie produktu i organizacji Działania adresowane są do społeczności wirtualnych i terytorialnych Celem jest zbudowanie trwałej więzi klienta z marką w oparciu o komunikację on-line i na portalach społecznościowych, blogów, wymianę informacji i materiałów multimedialnych
21
Dla fanów technologii 21
22
Pomniki Londynu przemówiły ludzkim głosem Turyści za pośrednictwem telefonu słyszą historię postaci opowiadane w pierwszej osobie w zabawny - > interesujący sposób 22
23
Po zeskanowaniu kodu lub pomnika (augmented reality) zwiedzający może usłyszeć historię lub może podać numer telefonu i postać zadzwoni. 23
24
Nowa atrakcyjna nawigacja po „atrakcjach” Tworzenie bazy odwiedzających Badanie zainteresowania atrakcjami Treści do poszerzonej dystrybucji PR 24
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.