Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałTeresa Kubiak Został zmieniony 8 lat temu
1
Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.
2
XX wiek był wiekiem samochodu.
3
Nasz kraj, nasze miasto i nasze ulice zostały przekształcone przez motoryzację
4
Nasza polityka transportowa była realizowana z myślą o możliwości maksymalizacji ruchu samochodów. Queens Boulevard; 1973
5
chodniki były zwężane na wszystkich ulicach miasta.
6
nasze ulice przekształciliśmy w drogi – korytarze ruchu kołowego.
7
Fundamentalne niedopasowanie ludzi i samochodów
9
W XX wieku wpływ ruchu kołowego na środowisko – warunki życia ludzi był kwestią braną pod uwagę dopiero po podjęciu decyzji
10
Ruch kołowy niszczy środowisko, w którym mieszkają ludzie.
11
„Możemy mieć miasto przyjazne dla samochodów lub miasto przyjazne dla ludzi, nie możemy mieć jednego i drugiego." - Enrique Penalosa
12
Ruch kołowy podkopał przejawy życia na ulicach.
13
Nasz świat przekształciliśmy w nieprzyjazną dla życia mechaniczną dżunglę.
14
Nasze społeczeństwo błędnie wybrało ruch kołowy zamiast życia.
15
Traffic cripples the living environment for our children. Ruch kołowy niszczy środowisko życia naszych dzieci.
16
Samochód utrudnił życie rodziców wychowujących dzieci.
17
Wiele osób starszych ma trudności z poruszaniem się w swojej najbliższej okolicy.
18
Ruch kołowy obniża jakość relacji międzyludzkich.
19
Ruch kołowy zmniejsza obszar, który uważamy za własne terytorium.
20
Samochód to wiejska technologia błędnie zastosowana do życia w miastach.
21
Samochody są przykładem technologii przestrzennie nieodpowiedniej do gęsto zabudowanego miasta.
22
Przestawienie się na ruch samochodowy ograniczyło możliwości przewozowe infrastruktury transportu.
23
Obecnie, 370,000 mniej osób dociera codziennie do CBD niż w roku 1948. Ale dociera tam codziennie 450,000 więcej samochodów niż w roku 1948.
24
Samochód jest technologią transportu niepasującą do Nowego Jorku z powodu dwóch grup przyczyn:
25
1) Ruch kołowy podkopuje jakość życia w mieście. 2) Samochód jest mało efektywnym środkiem przemieszczania ludzi w gęstym środowisku miejskim.
26
Dlatego:
27
Ulice Nowego Jorku winny ulec całkowitej transformacji.
28
Ostatnio wprowadzone zmiany są tylko wierzchołkiem góry lodowej.
29
Ale ludzie obawiają się zmian.
30
Mit 1: Bez ruchu kołowego nie można się obejść
31
Mit 2: Korzystanie z samochodu jest konieczne dla gospodarki.
32
Mit 3: Strefy piesze niszczą podstawy życia gospodarczego
33
Mit 4: Korzystanie z rowerów to pomijalny margines życia.
35
Co więc powinniśmy zrobić?
36
Skompresować ruch kołowy w przestrzeni i w czasie.
37
Chronić osiedla i dzielnice przed ruchem kołowym.
38
Koncentrować ruch kołowy na głównych ulicach aby uzyskać znaczną poprawę jakości życia z jedynie niewielkim ograniczeniem ogólnej przepustowości sieci drogowej. Miasto Berkeley Inżynieria Ruchu Przeciętna dzienna skala ruchu
39
Komórki ruchu Groningen, Holandia Układ miasta podzielonego na komórki ruchu
40
Czasowe zamykanie ulic: święta ulicy, ulice letniej zabawy, ulice do gier
41
Inteligentne polityki transportowe
42
Reforma systemu parkowania
43
Opłaty kongestyjne
44
Poprawa systemu transportu publicznego
45
Car Sharing / dzielenie się przestrzenią w samochodach
46
Całościowa sieć udogodnień dla ruchu rowerów
47
I wiele innych rozwiązań...
48
Możemy osiągnąć olbrzymią poprawę jakości życia a także lepszy system transportowy.
49
Wspaniałe place
50
Wspaniałe przestrzenie publiczne w całym mieście (małe i duże)
51
Powszechny dostęp do możliwości organizowania gier na ulicach – dzieci będą mogły się na nich bawić
52
Spójna sieć udogodnień dla ruchu pieszego
53
Wspaniałe bulwary i aleje
54
Skrócenie czasu dojazdu do pracy lub nauki
55
Bardzo dobre warunki realizacji dostaw towarów do sklepów
56
Wibrujące życiem ulice dzielnic mieszkaniowych
57
Wybór należy do nas.
58
www.rethinktheauto.org
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.