Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAlina Przybysz Został zmieniony 8 lat temu
1
Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa DRONHD Skład grupy:Rykała Katarzyna Herman Tomasz Marek Majewski Politechnika Warszawska Wydział Transportu Lato 2013/2014 niestacjonarne
2
Pomysły, warsztaty EVA DRONHD Branża:High-Tech, Produkt:Drony wyposażone w kamerę HD, Profil klienta:Firmy organizujące festiwale, Agencje reklamowe.
3
Opis projektu Firma DRONHD oferować będzie 8-wirnikową bezzałogową platformę latającą, wyposażoną w kamerę HD. Obserwując coraz większą popularność tego typu urządzeń oraz dostrzegając trendy i dynamikę rozwoju rynku firma wychodzi naprzeciw rosnącym wymaganiom użytkowników oferując platformę trafiającą prosto w potrzeby potencjalnych klientów tj. f irm organizujących festiwale oraz agencji reklamowych. Dron dzięki swojej unikatowej konstrukcji zapewniać będzie najwyższą jakość rejestrowania obrazu oraz konkurencyjny czas pracy urządzenia.
4
Opis projektu Podstawowymi cechami wyróżniającymi nasz produkt wśród konkurencyjnych rozwiązań będą: 1.Duża stabilność obrazu, 2.Możliwość rejestrowania obrazu najwyższej jakości, 3.Możliwość rejestrowania obrazu w trudnych warunkach, 4.Dłuższy czas pracy, 5.Możliwość wynajęcia operatora drona, 6.Łatwość obsługi i brak konieczności zatrudniania wielu kamerzystów i sprzętu, 7.Mobilność, 8.Ekologiczność,
5
Opis projektu Branża/konkurencja: Wysoka dynamika rynku - wzrost notowany od 4 lat (raport ULC dot. Bezzałogowych statków powietrznych w Polsce), Rynek wciąż jeszcze nienasycony, drony w Polsce to nadal nisza, Bariery - Dron musi spełniać wymogi pozwalające mu na dopuszczenie do korzystania z przestrzeni powietrznej zgodnie z Ustawą Prawo Lotnicze z dnia 3 lipca 2002r. Operator drona musi posiadać odpowiednie kwalifikacje.
6
Opis projektu Warunki realizacyjne – zasoby: sprzęt do wykonania prototypu, kadra z odpowiednimi kwalifikacjami – specjaliści z dziedzin elektroniki, informatyki i mechaniki. znajomość potencjalnych wykonawców prototypu – młodzi specjaliści z doświadczeniem w dziedzinie bezzałogowych statków powietrznych, nagradzanych w wielu konkursach technologicznych np. Mlodzi Innowacyjni 2013 organizowanego przez PIAP
7
Opis projektu Wykonalność finansowa: Konieczne zasoby: 50 tys zł na wykonanie prototypu, 2 tys zł na koszty szkolenia oraz uzyskania świadectwa kwalifikacji operatora bezzałogowego statku powietrznego z uprawnieniem podstawowym VLOS, koszt ubezpieczenia OC operatora UAV dla jednego statku powietrznego – składka roczna 500zł; Finansowanie:Unia Europejska - możliwość uzyskania dofinansowania o wartości 1mln złotych,
8
Model Biznesowy #1
9
WYWIADY: W ramach rozpoznania rynku i zweryfikowania naszych tez przeprowadziliśmy 2 wywiady. Wyniki wywiadów potwierdziły zapotrzebowanie rynku na urządzenia wysokiej jakości. Obecne rozwiązania nie spełniają wszystkich wymagań stawianych przez ich użytkowników. Okazało się, że poprawnie określiliśmy najważniejsze cechy, które zapewniłyby konkurencyjność naszego produktu, tj.: – Lepsza jakość obrazu, – Wydajniejsza stabilizacja, – Dłuższy czas pracy. Na kolejnych slajdach przedstawiono przebieg wywiadów.
10
WYWIAD 1: 1. Z jakiego sprzętu korzystacie podczas rejestrowania obrazu? - Podczas realizacji produkcji korzystamy ze sprzętu ogólnodostępnego, jednak do realizacji nietypowych spotów (specjalne wymagania ujęć) korzystamy ze sprzętu latającego wyposażonego w kamery o dużej rozdzielczości i stabilności obrazu. 2. Czy realizujecie ujęcia z lotu ptaka ?? - Tak. Ujęcia takie są realizowane wedle zamówienia. 3. Jeżeli otrzymali by Państwo możliwość skorzystania z latającego drona wyposażonego w kamerę wysokiej rozdzielczości to w jaki sposób mogli by Państwo wykorzystać go do swoich celów? - Z latającego drona korzystamy dość często. Są ujęcia, które realizujemy z lotu ptaka i są one podyktowane zleceniem klienta, ukształtowaniem terenu. 4. Jakie korzyści mogło by to nieść za sobą? - Korzystanie z takie sprzętu to przede wszystkim udogodnienie w realizowaniu ujęć z lotu ptaka, a także duża korzyść urozmaicania produkcji o takie ujęcia. Dodatkowo mając możliwość korzystania z takiego sprzętu redukujemy koszty wynajmu helikopterów i pilotów, które wcześniej były niezbędne przy tworzeniu takich produkcji. Koszt sprzętu i operatora jest nieporównywalnie niska w stosunku do helikoptera i pilota. 5. Jakie zastosowanie mogli by Państwo znaleźć dla takiego sprzętu podczas realizacji własnych produkcji? - Jakiekolwiek spoty reklamowe, filmy krótko metrażowe. 6. Z jakimi problemami spotkali się Państwo podczas korzystania z latających dronów? - Mała stabilność obrazu wynikająca nie z budowy samej kamery ale z budowy drona. Mała ilość silników (4) powoduję duże wibracje podczas lotu. Obecnie posiadamy drona, który jest wyposażony w 8 silników. Tak zbudowany dron jest niezastąpionym narzędziem przy produkcji filmów. Dodatkowo duża ilość silników, powoduje dużą nośność dzięki czemu nie musimy się obawiać, że sprzęt, który zamontujemy nie wzniesie się w powietrze.
11
WYWIAD 2: Magdalena Pełczyńska, Head of Creative w firmie RochStar Events– tworzy i realizuje wraz z zespołem eventy, festiwale. 1. Z jakiego sprzętu korzystacie podczas rejestrowania obrazu? - Podczas realizacji imprez masowych, najczęściej korzystamy ze standardowego sprzętu – kamery. Jednakże w przypadku organizacji imprez sportowych takich jak Redbull X-fighters staramy się szukać alternatywnych rozwiązań, gdyż korzystanie ze standardowych rozwiązań nie jest satysfakcjonujące. 2. Czy realizujecie ujęcia z lotu ptaka? - Tak, bardzo często – szczególnie na koncertach, gdzie obraz „na żywo” pokazywany jest na telebimach. Imprezy sportowe to również rejestracja głownie z lotu ptaka. 3. Jeżeli otrzymali by Państwo możliwość skorzystania z latającego drona wyposażonego w kamerę wysokiej rozdzielczości to w jaki sposób mogli by Państwo wykorzystać go do swoich celów? - Temat dronów interesuję nas od pewnego czasu, co więcej podjęliśmy próby wdrożenia ich do naszych eventów, jednak jakość obrazu nie była zadowalająca, najczęściej w przypadku eventów na otwartym powietrzu, gdzie podmuch wiatru powodował słabą jakość obrazu. Jeśli dron wyposażony byłby w kamerę HD to widzimy wiele zastosowań – chociażby w nadchodzącym Orange Warsaw czy wielu innych imprezach sportowych, które organizujemy. 4. Jakie korzyści mogło by to nieść za sobą? - Dla nas to przede wszystkim wzrost mobilności i możliwości rejestrowania obrazu z różnych punktów, przy wykorzystaniu mniejszych nakładów. Budowa odpowiednich wyciągów dla kamer i zatrudnianie realizatorów po pierwsze trwa, a po drugie kosztuję. Tak więc myślę, że przyniosłoby to tez w pewnym stopniu zmniejszenie kosztów. 5. Jakie zastosowanie mogli by Państwo znaleźć dla takiego sprzętu podczas realizacji włąsnych produkcji? - Festiwale, koncerty, imprezy sportowe na otwartych przestrzeniach. 6. Z jakimi problemami spotkali się Państwo podczas korzystania z latających dronów? - Przede wszystkim niezadowalająca jakość obrazu oraz krótki czas możliwości rejestracji. Mimo wszystko widzimy duży potencjał w dronach i liczymy na to, że firmy będą udoskonalały te obecnie istniejące na rynku.
12
Jakie dalsze kroki należy podjąć? Przede wszystkim należy jak najszybciej zacząć działać. Przeprowadzone rozpoznanie wskazuje, że rynek – choć nie tak bogaty jak np. w Niemczech – nadal prężnie się rozwija. Zapotrzebowanie na produkt w branży medialnej jest bardzo wyraźne, więc firmy już teraz poszukują usilnie odpowiedniego dla nich rozwiązania. Aby zdążyć przed konkurencją należy zaoferować gotowy, w pełni funkcjonalny i atrakcyjny produkt w jak najkrótszym czasie, zanim zrobi to ktoś inny. Ponadto wdrożenie pierwszego drona pozwoli na zweryfikowanie założeń technicznych i pozyskanie pierwszego stałego klienta, który oceni świadczone przez nas usługi.
13
Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.