Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Kryzys SPT 2008 – 2 Kryzys akcje serwisowe. Rok 2011 – nagłe przyspieszanie  28 sierpnia 2009 roku w San Diego Mark Saylor z rodziną zginęli w lexusie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Kryzys SPT 2008 – 2 Kryzys akcje serwisowe. Rok 2011 – nagłe przyspieszanie  28 sierpnia 2009 roku w San Diego Mark Saylor z rodziną zginęli w lexusie."— Zapis prezentacji:

1 1 Kryzys SPT 2008 – 2 Kryzys akcje serwisowe

2 Rok 2011 – nagłe przyspieszanie  28 sierpnia 2009 roku w San Diego Mark Saylor z rodziną zginęli w lexusie. Samochód przy prędkości 160 km/h wymknął się spod kontroli. Pedał gazu został unieruchomiony i przestały działać hamulce. 2

3 Problemy Toyoty – „dywanik” Złamanie zasady nr 8 3

4 Stosować wyłącznie niezawodną, gruntownie sprawdzoną technologię służącą pracownikom i procesom Zasada 8 - Wykorzystywać technologię w celu wsparcia ludzi, a nie ich zastąpienia. Często najlepiej zacząć od opracowania procesu ręcznego, aby następnie uzupełniać go o wspierającą go technologię. - Nowa technologia często jest zawodna i trudna do standaryzacji, toteż zagraża przepływowi. Sprawdzony i skuteczny proces ma zazwyczaj pierwszeństwo przed technologią nową i nie przetestowaną. - Przed zastosowaniem nowej technologii w procesach gospodarczych, systemach wytwarzania czy produktach gruntownie ją przetestować. - Odrzucać lub modyfikować technologie nie dostosowane do kultury organizacji lub mogące zakłócić stabilność, niezawodność i przewidywalność systemu. - Zarazem jednak zachęcać ludzi do uwzględniania nowych technologii przy poszukiwaniu nowych metod pracy. Jeśli starannie przeanalizowana technologia sprawdzi się w próbach i może poprawić przepływ procesów, szybko ją wdrożyć. 4

5  Przedtem – rentowność przy wykorzystaniu 80% mocy produkcyjnych  Od 2009 – 70% 5

6 1 Zarządzanie  Zarząd tworzą osoby z Toyoty  Osoby z zewnątrz nie potrafią zrozumieć kultury Toyoty [min 10 lat] 6

7 (nie ma dożywotniego zatrudnienia) 1)nie zwalnia się pracowników w warunkach kryzysu – wszyscy są potrzebni dla obniżki kosztów 2)nie ogranicza się wydatków na cele badawczo-rozwojowe 1 i 2 przyda się przy wyjściu z kryzysu 7

8  Osobista odpowiedzialność kierownictwa  Zarządzanie złożonością  Nie przerzucamy kosztów na dostawców 8


Pobierz ppt "1 Kryzys SPT 2008 – 2 Kryzys akcje serwisowe. Rok 2011 – nagłe przyspieszanie  28 sierpnia 2009 roku w San Diego Mark Saylor z rodziną zginęli w lexusie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google