Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFabian Tomczyk Został zmieniony 8 lat temu
1
1 Kryzys SPT 2008 – 2 Kryzys akcje serwisowe
2
Rok 2011 – nagłe przyspieszanie 28 sierpnia 2009 roku w San Diego Mark Saylor z rodziną zginęli w lexusie. Samochód przy prędkości 160 km/h wymknął się spod kontroli. Pedał gazu został unieruchomiony i przestały działać hamulce. 2
3
Problemy Toyoty – „dywanik” Złamanie zasady nr 8 3
4
Stosować wyłącznie niezawodną, gruntownie sprawdzoną technologię służącą pracownikom i procesom Zasada 8 - Wykorzystywać technologię w celu wsparcia ludzi, a nie ich zastąpienia. Często najlepiej zacząć od opracowania procesu ręcznego, aby następnie uzupełniać go o wspierającą go technologię. - Nowa technologia często jest zawodna i trudna do standaryzacji, toteż zagraża przepływowi. Sprawdzony i skuteczny proces ma zazwyczaj pierwszeństwo przed technologią nową i nie przetestowaną. - Przed zastosowaniem nowej technologii w procesach gospodarczych, systemach wytwarzania czy produktach gruntownie ją przetestować. - Odrzucać lub modyfikować technologie nie dostosowane do kultury organizacji lub mogące zakłócić stabilność, niezawodność i przewidywalność systemu. - Zarazem jednak zachęcać ludzi do uwzględniania nowych technologii przy poszukiwaniu nowych metod pracy. Jeśli starannie przeanalizowana technologia sprawdzi się w próbach i może poprawić przepływ procesów, szybko ją wdrożyć. 4
5
Przedtem – rentowność przy wykorzystaniu 80% mocy produkcyjnych Od 2009 – 70% 5
6
1 Zarządzanie Zarząd tworzą osoby z Toyoty Osoby z zewnątrz nie potrafią zrozumieć kultury Toyoty [min 10 lat] 6
7
(nie ma dożywotniego zatrudnienia) 1)nie zwalnia się pracowników w warunkach kryzysu – wszyscy są potrzebni dla obniżki kosztów 2)nie ogranicza się wydatków na cele badawczo-rozwojowe 1 i 2 przyda się przy wyjściu z kryzysu 7
8
Osobista odpowiedzialność kierownictwa Zarządzanie złożonością Nie przerzucamy kosztów na dostawców 8
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.