Realizowana na terenie Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Jabłonnie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Wyrównywanie szans edukacyjnych
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Klasa „0” Szkoła Podstawowa nr 192
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Oddział przedszkolny dzieci 3-5-letnich w Korytkowie Dużym marzec 2011.
Zapraszamy do Szkoły Podstawowej nr 12 w Gdańsku
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Rekreacja na cztery pory roku. Uczestnicy: 10 uczniów klasy IIC Opiekunowie: mgr B. Całka mgr E. Jasik mgr A. Mazur.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
DZIEŃ BEZ PRZEMOCY GOŚCINO, 04 CZERWCA 2013.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
INFORMATOR SP i G SZONOWICE.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 18 IM
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Zimowisko w czasie ferii W ramach wolontariatu projektu PO FIO Popołudnia bez nudy Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły zorganizowało od r na.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Ferie 2015 w Szkole Podstawowej w Jabłonnie. Podczas ferii uczyliśmy się piosenek przy akompaniamencie gitary.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Szkoła promująca zdrowie 2012/2013 „W zdrowym ciele zdrowy duch”
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W SOPOCIE
Szkoła Podstawowa nr 34 w Łodzi Łódź ul. Ćwiklińskiej 9 Tel/fax: (42)
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Innowacja pedagogiczna
Szkoła Podstawowa nr 34 w Łodzi Łódź ul. Ćwiklińskiej 9 Tel/fax: (42)
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Zespół Szkół Publicznych w Kleszczewie Kościerskim
Szkoła Podstawowa Nr Warszawa Ul. J. Olbrachta 48/56
Szkoła Promująca Zdrowie
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Szkoła Promująca Zdrowie
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapraszamy Dołącz do nas !
Zapis prezentacji:

realizowana na terenie Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Jabłonnie

I Wstęp Gry i zabawy różnego typu wzbogacają życie dziecka i wszechstronnie wpływają na rozwój jego osobowości. Wyrabiają nie tylko sprawność fizyczną, ale także rozwijają umysł i wzbogacają wiedzę. Biorąc udział w zajęciach zespołowych, dzieci uczą się społecznego współdziałania, a także wytrwałości, zdyscyplinowania i odpowiedzialności. Najcenniejszą jednak rolą zabawy jest wywoływanie uśmiechu na twarzach dzieci. Dla wielu dzieci ferie zorganizowane w szkole będą jedyną formą wspólnej zabawy i wypoczynku. II Uczestnicy programu Zainteresowani uczniowie Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Jabłonnie. Zajęcia zaplanowano od r. w godz – Przed rozpoczęciem ferii w szkole zostały rozdane kartki w celu pozyskania informacji o chętnych uczestnikach. Następnie przekazano rodzicom/ prawnym opiekunom karty zgłoszeniowe i regulamin oraz harmonogram zajęć. III Cele: Dzieci: - aktywnie i kreatywnie uczestniczą w zorganizowanym wypoczynku podczas ferii zimowych, - uczą się współdziałania i współżycia w grupie, - poznają gry i zabawy, które pomogą ciekawie spędzić czas wolny, - integrują się z innymi dziećmi, - stosują zasady współzawodnictwa podczas gier zespołowych, - poznają i stosują zasady bezpiecznego zachowania się podczas ferii zimowych - biorą udział w warsztatach profilaktycznych, podejmując właściwe decyzje i działania. PROGRAM PRACY OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZEJ PODCZAS FERII ZIMOWYCH w ramach „AKCJI ZIMA 2016 W GMINIE JABŁONNA” w Szkole Podstawowej im. Armii Krajowej w Jabłonnie

IV Treści kształcenia - wyjazd do Muzeum w Legionowie - wstęp bezpłatny - ciekawa prezentacja oraz warsztaty na temat życia A. i Cz. Centkiewiczów oraz warunków panujących na biegunach, - wyjazd do Warszawy (Stare Miasto, Zamek Królewski, nowo otwarte katakumby), - wyjazd do pizzerii, - wyjazd na lodowisko, - zajęcia teatralno –dramowe, - udział w przedstawieniach „Dlaczego nie” oraz „Nie potrafię powiedzieć nie” (bajkoterapia na temat uzależnień) Teatru Profilaktycznego, - origami, - turniej warcabowy, gry stolikowe, - bal karnawałowy w Ostatki, - poczta walentynkowa przez całe ferie (walentynki można wykonać podczas zajęć), - dzień sportowy – zdrowe współzawodnictwo i zasada fair- play ( wyścigi w workach, wyścig z jajkiem, tor przeszkód), - spotkania z ciekawymi ludźmi- zawód: strażak, policjant, - zajęcia plastyczne: „Cztery pory roku oczami dziecka" ; - zajęcia ruchowe: „W zdrowym ciele zdrowy duch"; - zabawa w teatr (Pacynki, wystawienie bajki pt. „Czerwony kapturek") - Kino „Małego Widza” - zabawy i tańce integracyjne z wykorzystaniem chusty Klanzy; - konkurs śpiewania karaoke, - kalambury - „Dorysowanka” - „Czytamy bajki” - muzyczny kwadrans - zajęcia kulinarne (soki, gofry…) - kącik naukowy dla uczniów klas piłkarzyki, cymbergay oraz podłogowe gry planszowe.

Eksperymenty „Co? Jak? Dlaczego?”; próba zrobienia masła; „Mój majonez” JAJKO „surowe czy gotowane”, „Prześwietlamy jajo”, „Jajo w butelce” „Jak odróżnić jajko świeże od starego?” „Jajko i sól”. V Procedury osiągania celów. Metody: eksponujące – filmy, twórczość plastyczna, problemowe aktywizujące – gry dydaktyczne, programowane – z użyciem komputera, praktyczne – gry i zabawy ruchowe, muzyczne. Formy: warsztatowe, praca w grupach, praca indywidualna. Środki dydaktyczne: materiały plastyczne, sprzęt sportowy, instrumenty perkusyjne, sprzęt audio i płytoteka, projektor, teatrzyk, gofrownica, sokowirówka, przybory kuchenne, itp.

schodzenie się dzieci, zabawy dowolne śniadanie (uczestnik przynosi we własnym zakresie) zajęcia zorganizowane w grupach wiekowych, w tym: zajęcia muzyczne zajęcia plastyczne pedagogika zabawy (chusta Klanzy) zabawy ruchowe (taniec, gimnastyka) zajęcia sportowe (gry i zabawy z piłką) zajęcia z origami zajęcia czytelnicze (bajkoterapia) kino „Małego Widza” quizy, kalambury, rebusy, konkursy w zależności od pogody spacery, zabawy spotkania z ciekawymi ludźmi przerwa w zajęciach (obiad) zabawy indywidualne i grupowe pod kierunkiem wychowawcy; rozchodzenie się do domu.

Dzień Pierwszy – 1 lutego 2016 r. Dzień organizacyjny, spacer do Parku w Jabłonnie, zabawy sportowe i integracyjne.

Dzień Drugi – 2 lutego 2016 r. Warsztaty plastyczne – poznanie nowych technik, gry intelektualne „Jestem omnibusem”. Konkurs plastyczny- krajobraz zimy. Karaoke i zabawy taneczne.

Dzień Czwarty- 4 lutego 2016 r. Warsztaty z bajkoterapii na temat umiejętności odmawiania „Dlaczego NIE?, Nie potrafię powiedzieć NIE”.

Uczniowie wraz z wychowawcami przeszli głównymi uliczkami Starego Miasta, gdzie dotarli na Rynek Główny. Wysłuchali ciekawych opowieści na temat Zamku Królewskiego. Następnie udali się do Archikatedry św. Jana Chrzciciela. Tam ksiądz oprowadzał ich po Katakumbach katedry: zobaczyli m.in. sarkofagi ważnych osób. Po obejrzeniu podziemi przeszli do Archikatedry, gdzie obejrzeli tablicę osób zasłużonych.

10 lutego 2016r.- Kącik Małego Krawca – wykonanie poduszeczki/ przywieszki Minionek, zajęcia z wykorzystaniem chusty Klanza, zawody sportowe; 11 lutego 2016r.- wycieczka do Muzeum Historycznego w Legionowie, udział w warsztatach tematycznych; 12 lutego 2016r.- podsumowanie akcji i wręczenie nagród.

DzieńKlasy 0Klasy IKlasy IIKlasy III Klasy IV Razem Razem: Ilość uczniów w poszczególnych dniach ferii od 1 lutego do 9 lutego 2016 r.:

Grupy wiekowe były dobierane z uwzględnieniem zainteresowań, potrzeb i możliwości dzieci, jak również indywidualizacji pracy (dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi). Oddziały przedszkolne: r.- uczeń z autyzmem (orzeczenie); uczniowie z problemami emocjonalnymi (opinie Poradni P-P o odroczeniu- 3 uczniów); r.- uczniowie z problemami emocjonalnymi (opinie Poradni P-P o odroczeniu- 3 uczniów); r.- uczniowie z problemami adaptacyjnymi (dziecko obcojęzyczne); uczniowie z problemami emocjonalnymi (opinie Poradni P-P o odroczeniu- 3 uczniów);

Klasy 1: r.- uczniowie z problemami adaptacyjnymi (dziecko obcojęzyczne); uczniowie z zaburzeniem zachowania (opinie- 5 uczniów); Klasy 2: r.- uczniowie z zaburzeniem zachowania (opinie- 7 uczniów); uczeń z orzeczeniem o niepełnosprawności (problemy psychosomatyczne); Klasy 3-4: r.- uczniowie z zaburzeniem zachowania (opinie- 3 uczniów).