Dietetyka praktyczna w profilaktyce chorób układu krążenia dr n. med. Bogdan Szponar Zakład Dietetyki Klinicznej Uniwersytet Medyczny w Lublinie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Advertisements

Zakupy.
DIETOPROFILAKTYKA OTYŁOŚCI Centrum Rozwoju i Terapii HARMONIA Poradnia Dietetyczna BeneTe.
Problemem współczesnej medycyny
Trzymaj Formę! - wprowadzenie
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Pospolita sól kuchenna składa się z dwóch pierwiastków - z sodu i chloru.
Zdrowa żywność Opracowała: Edyta Misiak.
Przedmiot: Medycyna Rodzinna, Wydział LEkarski II UM Poznan, VI rok
WELLNESS – FILOZOFIA ZDROWIA
Prezentacja dla uczniów gimnazjum
Zanim zjem pomyślę....
DZIESIĘĆ ZASAD ZDROWEGO ŻYWIENIA
Otyłość u dzieci.
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM
Wspieranie świadomych i prozdrowotnych wyborów przez konsumentów w Polsce na przykładzie programu „Wiem, co wybieram” Wojciech Tomczak kierownik ds. PR.
„Jak żywią się Polacy?” Anna Prochera kl. IIc.
TRZYMAJ FORMĘ.
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
TRZYMAMY FORMĘ – ZDROWY STYL ŻYCIA
ZDROWY STYL ŻYCIA.
ZDROWIE TO NAJCENNIEJSZY DAR mgr Anna Sierecka
„ŚMIECIOWE JEDZENIE ''. „ŚMIECIOWE JEDZENIE ''
ZDROWY STYL ŻYCIA.
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Jak powinniśmy się odżywiać?
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Czym jest zdrowie?.
Trzymaj formę!!! Projekt wykonali: Aleksandra Auguścik Marcin Grzegrzak Bartosz Koryś Weronika Kiraga.
ROLA SZKOŁY W PROFILAKTYCE OTYŁOŚCI
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Żywienie a zdrowie Żywienie dzieci Mgr inż. Iwonna Niegowska
Trzymaj formę, a zachowasz zdrowie !!!
Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Kątach Wrocławskich 2010/2011 koordynator projektu: Agnieszka Lewandowska.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
„Wszystko, co powinieneś wiedzieć o zdrowym odżywianiu się” Prezentacje przygotowali: Paulina Jarmoc.
Regularne i zdrowe odżywianie 
Zdrowy Tryb Życia.
Jesteś tym, co jesz JEDZ MĄDRZE I PIJ WODĘ.
Zdrowy tryb życia.
Kontener reklamowy Mobile Media Consulting Sp. z o.o. Mobile Media Consulting Sp z o.o.
To i owo, jak odżywiać się zdrowo
Dr n. med. Agnieszka Ostachowska-Gąsior
ZDROWE ŁÓDZKIE Plan działań z zakresu profilaktyki chorób i promocji zdrowia dla województwa łódzkiego.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
1.Konserwanty w pożywieniu
Grupy produktów żywnościowych i ich Wartość odżywcza.
Badanie stresowe i profilaktyka
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Żeby zdrowym być….
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
WIEM, CO JEM Projekt edukacyjny realizowany w kl. III SP w Zespole Szkół im. Stanisława Wyspiańskiego w Waganowicach.
BĄDŹ AKTYWNYY! TRZYMAJ FORME! Około 60% Polaków deklaruje, że modyfikacja diety to najczęściej wprowadzana przez nich zmiana. Jednak tym, co przemawia.
Zdrowe Żywienie Człowieka
Otyłość -Jest stanem patologicznego zwiększenia ilości tkanki tłuszczowej u mężczyzn powyżej 25%, a u kobiet powyżej 30%masy ciała. -Do celów praktycznych.
Program Operacyjny PL13 – Ograniczenie społecznych nierówności w zdrowiu Tytuł projektu: „Równe szanse w zdrowiu – program profilaktyki i promocji zdrowia.
Jak zdrowo się odżywiać?
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
ZDROWA ŻYWNOŚĆ NIEZDROWA ŻWYNOŚĆ.
Spotkanie z Panią dietetyk
ABC – zdrowego odżywiania
Program polityki zdrowotnej dotyczący prewencji cukrzycy typu 2
PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWIENIA DLA MŁODZIEŻY
Zapis prezentacji:

Dietetyka praktyczna w profilaktyce chorób układu krążenia dr n. med. Bogdan Szponar Zakład Dietetyki Klinicznej Uniwersytet Medyczny w Lublinie

Czynniki ryzyka rozwoju chorób układu krążenia Niewłaściwy sposób odżywiania Styl życia

Media w życiu codziennym Wyidealizowany obraz rodziny kreowany głównie w reklamach żywności, przedmiotów użytku codziennego. Gra świateł, kolorów – nadmierne przesycenie barwy produktów i potraw. Zwiększona siła głosu emitowanych reklam.

Uśpiona świadomość

Niezdrowa reklama

Personalizacja reklamy Reklama skierowana do konkretnej grupy odbiorców „Bo ty drogi odbiorco jesteś wyjątkowy, inny niż wszyscy” Podkreślanie wartości odbiorcy i troski o jego zdrowie – reklama skierowana do matek, osób cierpiących na uciążliwe schorzenia.

Reklama spersonalizowana

Zyski reklamowe Zyski z emisji reklamy produktów żywnościowych w TV można obserwować po stosunkowo krótkim czasie 7-10 dni. Produkty sezonowe wymagają krótkiej lecz intensywnej kampanii reklamowej. Brak konkurencji poza sezonem sprawia że zapadają na trwałe w pamięć konsumentów – lody.

Na zakupy do….

Rytuał zakupowy 50% wydatków na żywność realizowana jest w sklepach wielkopowierzchniowych do których przeciętny obywatel musi dojechać samochodem. Linie autobusowe własne – duże sklepy, lecz nie duże sieci.

Wielkość ma znaczenie

Ilość zakupionych towarów jest uzależniona od ich masy, i masy ręcznego koszyka sklepowego (kosze metalowe, plastikowe). Wynalazek wózka sklepowego lata te. Stany Zjednoczone

Chlebem i solą w oczy i nos

Zakup podstawowych produktów spożywczych jak pieczywo czy nabiał wymaga przejścia przez sklep i stania w kolejkach. Próba wpływania na decyzje zakupowe grą świateł, zapachów, temperaturą otoczenia, muzyką i izolacją od środowiska zewnętrznego.

Lighting żywności

Zagrożenia Wpływ gry kolorów, zapachów, temperatury, otoczenia, odległości, rozmieszczenia produktów na pułkach, czasu na decyzje zakupowe Możliwości przeciwdziałania zakupy dokonywane po posiłku, korzystanie z listy zakupów, uważne czytanie etykiet produktów, kontrola czasu spędzanego w sklepie, świadomość pułapek marketingowych – dług wdzięczności

Leczenie kognitywno-behawioralne Zmiana nawyków żywieniowych Nauka rozpoznawania i korygowania destrukcyjnych wzorców żywieniowych Uzyskanie kontroli nad spożyciem żywności Identyfikacja zachowań alternatywnych do jedzenia w sytuacjach towarzyskich i pod wpływem emocji Rozpoczęcie wykonalnego programu ćwiczeń fizycznych Ograniczenie kalorii dla systematycznej i zdrowej utraty masy ciała Automonitring (zapis spożywanych pokarmów, aktywności fizycznej i kontroli masy ciała)

Dziękuję za uwagę