Pomoce dydaktyczne OZE. NAUCZYCIEL – AUTORYTATYWNE ŹRÓDŁO WIEDZY O KLIMACIE I ENERGII ODNAWIALNEJ W jaki sposób nauczyciel może skutecznie realizować.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Advertisements

Materiał promocyjny SG
Ekorozwój.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Skąd czerpać brakującą energię?
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Odnawialne źródła energii
Alternatywne źródła energii
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A POLSKI PROGRAM EFEKTYWNEGO WYKORZYSTANIA ENERGII W NAPĘDACH ELEKTRYCZNYCH (PEMP) Seminarium Racjonalna.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Priorytet 1 Zdrowie Biotechnologie, rozwój instrumentów i technologii na rzecz ludzkiego zdrowia Badania na rzecz ludzkiego zdrowia mające zastosowanie.
SZKOŁY DLA EKOROZWOJU 2010/2011
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
Biblioteka zasobów informacyjnych Kraków, 5 grudnia 2007 r.
Dobra energia dla wszystkich. Dobra energia dla wszystkich.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Naturalne źródła energii w krajach Unii Europejskiej.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Uwaga!!! Nowy kierunek. Jeżeli chcesz: zdobyć wykształcenie w przyszłościowym zawodzie mieć pewną i ciekawą pracę zbudować własny kolektor słoneczny poznać
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii w Katowicach
Ogniwa paliwowe (ogniwa wodorowe)
EKOLOGICZNY PROJEKT EDUKACYJNY
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
Odnawialne źródła energii
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Alternatywne Źródła Energii
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Społeczna Ochrona Przyrody
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
opracowała Joanna Bojarska
SPOSOBY POZYSKIWANIA ENERGII elektrycznej
Gospodarstwo agroturystyczne jako miejsce edukacji w zakresie zielonej energii prof. dr hab. Krzysztof Kasprzak dr inż. Aleksandra Spychała Uniwersytet.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Wychowanie ekologiczne
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Z energią zmieńmy źródła!
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
EKOZONA Zespo ł u Szkó ł Zawodowych nr 1 w Zdu ń skiej Woli.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
K ONCEPCJA P RACY S ZKOŁY I P RZEDSZKOLA Dokąd zmierzamy?
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
Budowa instalacji prosumenckich. Działanie 4.1. Odnawialne źródła energii (OZE) Cel: Zwiększenie udziału odnawialnych źródeł w ogólnej produkcji energii.
„Czysta energia w mieście” Konkurs dla szkół podstawowych w ramach konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” – VI edycja 2016.
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Przemysław Kulej i Krystian Mzyk Ogniwa paliwowe-napędy wodorowe.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
na rzecz cyfryzacji szkół
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Wyszukiwanie partnerów do projektów międzynarodowych Możliwość wspólnej pracy nad wnioskiem i współpracy projektowej w ramach tzw. Collaborative.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Projekty zrealizowane w ZS1
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Projekt pn. „Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru Gminy Wrocław” na lata Wrocław, styczeń.
PRĄD ELEKTRYCZNY Bartosz Darowski.
Uroczystość otwarcia Pracowni Promocji Odnawialnych Źródeł Energii
Zapis prezentacji:

Pomoce dydaktyczne OZE

NAUCZYCIEL – AUTORYTATYWNE ŹRÓDŁO WIEDZY O KLIMACIE I ENERGII ODNAWIALNEJ W jaki sposób nauczyciel może skutecznie realizować w swojej szkole programy edukacyjne w zakresie odnawialnych źródeł energii, adaptacji do zmian klimatu i jego ochrony? Nauczyciel powinien:  Korzystać z wiarygodnych źródeł informacyjnych.  Rozwijać krytyczne myślenie i weryfikować pozyskane informacje.  Uczestniczyć w programach i kampaniach edukacyjnych organizowanych przez sprawdzone instytucje i organizacje pozarządowe.  Wprowadzać niestandardowe metody nauczania i wykorzystywać pomoce dydaktyczne w pracy z uczniem.

WSPIERAJĄCA ROLA INSTYTUCJI W OTOCZENIU PLACÓWKI OŚWIATOWEJ Strona Kampanii Komisji Europejskiej – zawiera zasoby w formie gotowych do pobrania broszur, porad, kalkulator CO 2, film tematyczny, plakaty informacyjne Strona Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A. z informacją o projekcie: „Autobus energetyczny” – mobilne centrum edukacyjne i informacyjne przeciwdziałania zmianom klimatu Strona Centrum Informacji o Środowisku – umożliwia dotarcie do kluczowych informacji znajdujących się na serwerach jednostek resortu środowiska Strona Centrum UNEP/ GRID Warszawa – zawiera zasoby informacyjne o środowisku, scenariusze lekcji o klimacie, Elektroniczny Atlas Środowiska Polski, programy „Ekoprezent”, „BIORegion”

WSPIERAJĄCA ROLA INSTYTUCJI W OTOCZENIU PLACÓWKI OŚWIATOWEJ Strona Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska zawierające aktualne dane nt. jakości powietrza w Polsce. Strona Europejskiej Agencji Środowiska zawierająca raporty środowiskowe oraz aktualne dane nt. jakości powietrza wEuropie.

WSPIERAJĄCA ROLA OŚRODKÓW W OTOCZENIU PLACÓWKI OŚWIATOWEJ REGIONALNE OŚRODKI EDUKACJI EKOLOGICZNEJ (miejskie i wojewódzkie) OŚRODKI EDUKACJI PRZYRODNICZEJ I CENTRA EDUKACJI EKOLOGICZNEJ PARKÓW NARODOWYCH strony parków narodowych OŚRODEK DZIAŁAŃ EKOLOGICZNYCH „ŹRÓDŁA” /ekologiczna/ MIĘDZYNARODOWE MIASTECZKO EDUKACJI EKOLOGICZNEJ W ROGOŹNIKU republika.pl/

WSPIERAJĄCA ROLA ORGANIZACJI W OTOCZENIU PLACÓWKI OŚWIATOWEJ Strona organizacji pozarządowej zawierająca informacje o projektach na rzecz zalesień, ochrony klimatu, udostępniająca kalkulator CO 2 na cele edukacyjne. Strona oganizacji pozarządowej, zawierająca aplikację mierzącą poziom zanieczyszczeń w Warszawie. Portal wiedzy o zmianach klimatu. Kalkulator CO2. Strona oganizacjipozarządowej, prowadzącej warsztaty edukacyjne i wypożyczającej zestawy edukacyjne OZE.

POMOCE DYDAKTYCZNE W PROCESIE KSZTAŁCENIA POSTAW EKOLOGICZNYCH Sentencja słynnego filozofa Konfucjusza: "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem." definiuje wymagania stawiane współczesnej szkole.

W procesie dydaktycznym nauczyciel powinien łączyć teorię z praktycznymi działaniami wspartymi odpowiednio dobranymi pomocami naukowymi.

OSWOIĆ POMOCE DYDAKTYCZNE Dlaczego warto…? Właściwie dobrane pomoce dydaktyczne stanowią źródło bodźców zmysłowych, podnosząc efektywność stosowanych metod nauczania. Poprzez obserwację, eksperymentowanie, badanie środowiska (opisywanie, wyjaśnianie, ocenianie, przewidywanie) i komunikowanie rezultatów badań uczniowie kształtują umiejętności konieczne do interpretowania zaobserwowanych faktów środowiskowych.

Pomoce dydaktyczne do nauki o energii odnawialnej

ENERGIA ODNAWIALNA WODY – WIATRU – SŁOŃCA – MODEL DEMONSTRACYJNY Zestaw modeli demonstrujących działanie energii odnawialnych (wody, wiatru i Słońca). Modele można prezentować w pomieszczeniu (w klasie) i na otwartej przestrzeni (na boisku szkolnym).

AUTKO Z NAPEDEM WODOROWYM Jeżdżące autko-model pojazdu napędzanego czystym wodorem gromadzonym w wodzie w wyniku wykorzystania ogniwa paliwowego typu PEM (Polymer Electrolyte Membrane). Możemy obserwować tworzenie się tlenu i wodoru w dwóch transparentnych pojemnikach z wodą umieszczonych z tyłu pojazdu. W wyniku zachodzenia reakcji tlenu z wodorem wytwarzana jest energia elektryczna oraz woda (para wodna) – pojazd porusza się cicho, bez wydzielania toksycznych produktów spalania! Samochody tak napędzane istnieją i jeżdżą już po drogach, przy których zbudowano dla nich stacje wodorowe (zamiast benzynowych).

ZESTAWY NAUKOWE – KONSTRUKCJE WYKORZYSTUJĄCE OZE - DO ZBUDOWANIA Z KLOCKÓW Autko z napędem solarnym Cały komplet stanowi kilkaset klocków. Taki zestaw to nauka poprzez zabawę!

ZESTAWY NAUKOWE – KONSTRUKCJE WYKORZYSTUJĄCE OZE - DO ZBUDOWANIA Z KLOCKÓW Autko z napędem solarnym Konstrukcje wiatraków Cały komplet stanowi kilkaset klocków. Taki zestaw to nauka poprzez zabawę!

ZESTAWY NAUKOWE – KONSTRUKCJE WYKORZYSTUJĄCE OZE - DO ZBUDOWANIA Z KLOCKÓW Cały komplet stanowi kilkaset klocków. Taki zestaw to nauka poprzez zabawę. Samolot zasilany jest solarem.

TURBINA WODNA – ZESTAW DEMONSTRACYJNY Urządzenie służy do demonstracji konwersji energii mechanicznej wody w energię elektryczną.

ZESTAW DEMONSTRACYJNY DO ENERGII SŁONECZNEJ Prosty zestaw demonstrujący przemianę energii słonecznej w elektryczną.

ZEGAR Z BATERIĄ OWOCOWĄ Zegar zasilany owocami i warzywami. Elektrody wbijane są w owoc/warzywo, włączane w budowane obwody elektryczne oraz wykorzystywane do badania przewodności różnych materiałów.