Www.marsh.pl City Polisa - Nowoczesny system zarządzania ryzykiem i zintegrowany program ubezpieczeń dla Miasta Gdańska. Gdańsk, 26.03.08 źródło: www.gdansk.pl,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

DASHWOOD Polska Broker. DASHWOOD Polska Broker jest spółką polską ściśle współpracującą z renomowaną angielską firmą brokerską Dashwood, Brewer & Phipps.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Projekt integrujący małe i średnie biura nieruchomości
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Ewolucja funkcji pełnionych przez brokera (na przykładzie ubezpieczeń finansowych) Jacek Kukiełka.
OGB - Ogólnopolska Grupa Brokerska
dr Anna Kufel - Siemińska Katedra Ubezpieczeń
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
PODKARPACKIE SAMORZĄDOWE KONSORCJUM ZAKUPOWE „RAZEM” Dom Brokerski VECTOR Sp. z o.o. ul. Hoffmanowej 19, Rzeszów tel. (17) , fax (17)
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Planowanie przepływów materiałów
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
Zarządzanie Energią i Teleinformatyka ZET 2013 Nałęczów lutego 2013 r.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Usługi brokerskie w innowacjach rolniczych „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt.
Konsolidacja służb informatycznych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych we Wrocławia Dariusz Jędryczek
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Inteligentna droga do miasta przyszłości
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna „Warsztaty dla początkujących…
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
UBEZPIECZENIA Specjalność na studiach I stopnia Katedra Ubezpieczeń.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi PROW 2014 – 2020 Grudzień 2013.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Wodzisławiu Śląskim”
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
NADZÓR UBEZPIECZENIOWY
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
Jarosław Komża Konferencja podsumowująca projekt
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Specjalność na studiach I stopnia
SPECJALNOŚĆ CONTROLLING
Specjalność Menedżer finansowy
Doradca inwestycyjny Opis specjalności.
Zapis prezentacji:

City Polisa - Nowoczesny system zarządzania ryzykiem i zintegrowany program ubezpieczeń dla Miasta Gdańska. Gdańsk, źródło: Urząd Miejski w Gdańskuwww.gdansk.pl

1 MARSH / STBU Informacja o STBU  Lider outsourcingu ryzyka.  Autor nowoczesnych rozwiązań ubezpieczeniowych wykorzystujący zaawansowane technologie informatyczne.  Laureatem m.in. Medali Europejskich, Gazel Biznesu, statusu Firmy Przyjaznej Klientowi.  Posiada Certyfikat ISO 9001:2000 na świadczone usługi.  Na rynku od 1998 roku - obecnie jeden z największych, niezależnych doradców ubezpieczeniowych w kraju. Obsługuje blisko 500 przedsiębiorstw, instytucji i grup zawodowych różnych branż.  STBU pełni nadzór ubezpieczeniowy nad prestiżowymi inwestycjami dla naszego regionu:  Centrum Haffnera w Sopocie,  Hala widowiskowo - sportowa Gdańsk - Sopot.

2 MARSH / STBU Informacja o Marsh  Lider w świadczeniu usług doradczych z zakresu zarządzania ryzykiem oraz lider usług brokerskich. Dostarcza rozwiązań w zakresie: zarządzania ryzykiem, usług brokerskich i budowy programów ubezpieczeniowych dla podmiotów publicznych, prawnych i organizacji.  Na rynku od 1992 roku jako broker ubezpieczeniowy i reasekuracyjny, świadczy usługi dla blisko 1400 Klientów.  Posiada osobny zespół – “praktykę podmiotów publicznoprawnych”, specjalizujący się w ryzykach podmiotów municypalnych, którego klientami są m.in.: – Miasto Wrocław – Miasto Bydgoszcz – Miasto Płock a doświadczenia zdobywał przy współpracy z oddziałami Marsh, które współpracowały m.in. z: LuxembourgKansas City Lyon Baltimore ZurichLas Vegas Newcastle City Council Boston Kanton BernLos Angeles Bruksela Barcelona Prefektura ParyżaNewark Goetteborg Sztokholm

3 MARSH / STBU Rola Konsorcjum  Krótkoterminowo – Uzyskanie znaczącej poprawy ochrony ubezpieczeniowej, w tym optymalizacja kosztu oraz zakresu ochrony ubezpieczeniowej, – Zidentyfikowanie obszarów ryzyk zagrażających Miastu Gdańsk, – Zhierarchizowanie ryzyk (wartościowo i ilościowo).  Średnioterminowo – Budowa efektywnej polityki zarządzania ryzykiem, – Zagwarantowanie Miastu wiedzy wykorzystywanej przy podejmowaniu decyzji w zakresie transferu bądź unikania ryzyka, – Wdrożenie zintegrowanego procesu zarządzania ryzykiem.  Długoterminowo – Wsparcie Miasta Gdańsk i innych metropolii w procesie powołania Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych.

4 MARSH / STBU  Konsolidacja programu w skali Miasta (poszczególnych wydziałów oraz jednostek organizacyjnych),  Obniżenie kosztów ochrony ubezpieczeniowej rozumianej jako łączny koszt ryzyka,  Centralna kontrola i koordynacja wydatków ubezpieczeniowych,  Zapewnienie jednakowych standardów ochrony dla wszystkich jednostek organizacyjnych,  Uproszczenie procedur administracyjnych,  Doprowadzenie do efektu synergii i wykorzystanie efektu skali,  Sprawne zabezpieczenie inwestycji Miasta, w tym związanych z organizacją EURO Efekty wdrożenia programu ubezpieczeniowego City Polisa

5 MARSH / STBU Obszary ryzyka ZEWN ĘTRZNE FINANSOWE POTENCJALNE ZAGROŻENIA OPERACYJNE STRATEGICZNE WEWNĘTRZNE Zobowiązaniahistoryczne Zależność od ograniczonych zasobów Zarządzanie ciągłością usług Nie spełnienie wymogów KPI Zasadnicze zmiany programowe Planowanie kryzysowe Wcześniejsze emerytury łączenie umiejętności Choroby i absencja Utrzymanie stałości kadry Technologie informacyjne Przydział zasobów Oszustwo i korupcja Przekroczenie budżetu Utrata kluczowych terenów/działek Ryzyka związane z flotą samochodową Odpowiedzialność prawna pracowników Inwestycje Większy stopień wiarygodności Procesy legislacyjne Katastrofy naturalneProblemy związane z poprawnością polityczną Różnorodność usług Karta Praw Człowieka Korporacyjne zarządzanie Problemy polityczne Radzenie sobie z mediami Reputacja Poparcie polityczne Polityczny Image Zakres osób/instytucji zainteresowanych funkcjonowaniem Rady Lokalnej Utrata wsparcia pochodzącego z funduszy Wizja Fundamentalna

6 MARSH / STBU  Ekspercka wiedza czołowych brokerów ubezpieczeniowych.  Obiektywna ocena kluczowych rodzajów ryzyka.  Solidne i sprawdzone systematyczne podejście do identyfikacji i analizy zakresu ryzyk.  Znajomość sektora publicznego – w tym wykorzystanie wiedzy praktycznej przy wprowadzonych przez Marsh programach.  Wizja strategiczna – analiza możliwości wprowadzenia TUW wspólnie z innymi miastami. Korzyści

7 MARSH / STBU City Polisa – strona internetowa