GRY KOMPUTEROWE I ZJAWISKA SPOŁECZNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ćwiczenia 7 Makroekonomia gospodarki otwartej
Advertisements

Edukacja - dorośli Xx osób skorzystało w 2013 roku z kursu angielskiego w naszej bibliotece Biblioteka uczestniczy w projekcie „Angielski 123 w bibliotece”
Project management w procesie budowy grona
HERD BEHAVIOR AND AGGREGATE FLUCTUATIONS IN FINANCIAL MARKETS Rama Cont & Jean-Philipe Bouchaud. Macroeconomic Dynamics, 4, 2000, Cambridge University.
PREZENTACJA WITRYNY. OPIS SERWISU DjOles.pl to codziennie aktualizowana witryna dla fanów muzyki rozrywkowej, disco polo, a także szeroko rozumianego.
Jakub Śpiewak Fundacja Kidprotect.pl
SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI
PROJEKTOWANIE GIER VS MOBILNA ROZRYWKA 2012 TURBO EDITION
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
Kim jest dzisiejszy gracz? wojtek ozimek one2tribe.
Adam Semik Head of Product Development ARBOinteractive Analiza polskiego rynku reklamy w grach.
Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Tworzenie nowego międzynarodowego porozumienia EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Zmiany klimatu.
ZAAWANSOWANE WIZUALIZACJE W NAUCE I W BIZNESIE… Piotr Koźniewski 3R Studio Sp. Z o.o. Teorii i pytań kilka Charakterystyka działań z obszaru e gospodarki.
Gospodarka światowa.
Od gier mniejszościowych do prawdziwych rynków From Minority Games to real markets D. Challet, A. Chessa, M. Marsili, Y-C. Zhang Wojciech Dzikowski 26.
SPECJALNOŚĆ: Interaktywna Grafika Trójwymiarowa
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Przegląd zagadnień Seminarium.
Michael Jackson.
Kurs CMKP Podstawy zdrowia publicznego
Instytut Sztuk Audiowizualnych Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Gry komputerowe Zabawa czy zagrożenie.
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
Geneza i drogi wychodzenia z kryzysu
Gry strategiczne Plusy i minusy grania KAROLINA DUDA.
W prezentacji korzystamy z raportów: 1. PricewaterhouseCoopers: Global entertainment and media Outlook: ; 2. Entertainment Software Association:
Jak zarabić na darmowym i pobić konkurencję Jakub Dąbkowski 2011.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Chciałabym się nauczyć tworzyć matematyczne gry komputerowe
Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe
Gra komputerowa na komputer Raspberry Pi
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
Jak ujarzmić burzę mózgów?
Polski konsument a nowości
MOBILIZACJA SKITTLES’ÓW Wykonała: Monika Zdanowska.
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Historia gier.
Edukacja - dzieci Biblioteka uczestniczy w projekcie „FunEnglish w bibliotece” – bezpłatnie udostępnia komputerowy kurs angielskiego dla dzieci FunEnglish.pl.
Edukacja - dzieci Biblioteka uczestniczy w projekcie „FunEnglish w bibliotece” – bezpłatnie udostępnia komputerowy kurs angielskiego dla dzieci FunEnglish.pl.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
D l a B i b l i o t e k A k a d e m i c k i ch Piotr Antczak ABE Marketing Łódź, czerwiec 2010.
Game Design Group Welcome, Journeyman and please enter.
Wrzesień 2015 Bezpieczeństwo w grach komputerowych Wojciech Trusz Ministerstwo Gospodarki.
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Czy gry komputerowe szkodzą naszym dzieciom?
Tomek Jędrkiewicz Insight Research Director Grupa IQS.
Projekt z zakresu profilaktyki. Uczniowie klasy IIA Kamil Gwara Daniel Cichaczewski Konrad Gutowski Projekt wykonany pod opieką pedagoga Magdaleny Durki.
IZOTOPOWA FRAKCJONACJA WĘGLA 13 C W REAKCJACH BIOTRANSFORMACJI ORAZ ENZYMATYCZNYCH PUBLIKACJE Katarzyna M. Romek Promotorzy: prof. dr hab Piotr Paneth.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Lata Zmasowany atak konsol W roku 1998 SEGA wypuszcza konsolę DREAMCAST. Jednak jej produkcja zostaje przerwana już w Dreamcast jest.
O MNIE MOJE HOBBY MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI MOJE ULUBIONE GRY POLECANE STRONY INTERNETOWE POLECANY KANAŁY NA YOUTUBE MOJE MARZENIA ULUBIONE PRZEDMIOTY W SZKOLE.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
Makroekonomia Ćwiczenia nr 2. Dane kontaktowe: Strona domowa: Konsultacje: pon AB 10:20-11:50 środa B 12:00-13:30 L252B czw. A 13:40-15:10.
Moja pierwsza strona internetowa O Mnie Moje Hobby Moje Marzenia Moja Ulubiona Książka Moja Ulubiona Gra Polecane Strony Internetowe Galeria Zdjęć.
Siatkówka Twoje imię i nazwisko.
Stan czytelnictwa w Polsce w 2016 roku
HISTORIA KONSOL STACJONARNYCH Konsola - ”komputer o wyspecjalizowanej architekturze przeznaczony do uruchamiania gier wideo”.
Konsole Imię Nazwisko klasa.
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
GOSPODARKA ŚWIATA I POLSKI – SZANSE I ZAGROŻENIA
Klaps za karę Wyniki badania dotyczącego postaw i stosowania kar fizycznych Joanna Włodarczyk Warszawa, © Fundacja.
Rynek funduszy inwestycyjnych w Polsce
Oferta edukacyjna skierowana do studentów zagranicznych w Bibliotece Politechniki Gdańskiej Urszula Szybowska Koordynator międzynarodowej współpracy.
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Podsumowanie 2018 roku.
Zapis prezentacji:

GRY KOMPUTEROWE I ZJAWISKA SPOŁECZNE Dr Leszek Bukowski GRY KOMPUTEROWE I ZJAWISKA SPOŁECZNE Warszawa, 2011

Literatura Piotr Mańkowski, Cyfrowe marzenia. Historia gier komputerowych i wideo, „Trio”, Warszawa 2010; Gry komputerowe i zjawiska społeczne

Literatura Gry.onet.pl; Gamespot.com; Staregry.pl; Gry komputerowe i zjawiska społeczne

Literatura Ed. Mark J. Wolf, ,The Video Game Explosion. A History from Pong to Playstation and Beyond, Greenwood Press, 2008; Steven Pool, Trigger Happy. Video Games and the entertainment Revolution, (http://stevenpoole.net); Craig A. Anderson, Douglas A. Gentile, Katherine E Buckley, Violent Video Game Effects on Children and Adolescent. Theory, Research, and Public Policy, Oxford University Press, 2007; Johan Huizinga, Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Aletheia, 2007 Gry komputerowe i zjawiska społeczne

Strona wykładu na Facebook’u Gry komputerowe i zjawiska społeczne

Podstawowe zagadnienia Gry komputerowe to fenomen ostatnich trzech dekad; Żaden inny przemysł rozrywkowy nie przeszedł tak gwałtownego rozwoju (wartość światowego rynku gier komputerowych w roku 2011 to 30-70 mld dolarów); Zgodnie z danymi ESA w latach 2005 – 2009 amerykański rynek komputerowy oraz gier komputerowych odnotował wzrost rzędu 10% rocznie, gdy reszta gospodarki miała wzrost 1,4%. Gry komputerowe i zjawiska społeczne

Podstawowe zagadnienia Gry komputerowe i zjawiska społeczne

Podstawowe zagadnienia Społeczny odbiór gier (PR dla gier): Obraz przeciętnego gracza: aspołeczny; zamknięty w sobie; ma problemy z nauką; skłonność do stosowania przemocy; prawdopodobnie uzależniony; cherlawy fizycznie Gry komputerowe i zjawiska społeczne

Podstawowe zagadnienia Społeczny obraz gier komputerowych: Gry niczego nie uczą; są stratą czasu; granie na w gry komputerowe to oznaka infantylizmu; Gry komputerowe są pełne przemocy; Gry komputerowe i zjawiska społeczne

Podstawowe zagadnienia Na ile taki obraz jest prawdziwy? Jakie są źródła takiego odbioru gier i graczy? Jesteśmy świadkami przeobrażania się społecznego obrazu gier i graczy! Następuje pokoleniowa zmiana: osoby których całe życie przypada na ostanie 30 lat zaczynają wchodzić w wiek średni i jednocześnie wielu z nich wciąż identyfikuje siebie jako graczy. Gry komputerowe i zjawiska społeczne

Gry komputerowe i zjawiska społeczne

Gry komputerowe i zjawiska społeczne

GTA 4 Budżet 100 mln dol. Do 9 czerwca 2010 sprzedano 17 mln egzemplarzy. To daje ok. 850 mln dol. MILO PHYSICS Budżet? Gra darmowa Gry komputerowe i zjawiska społeczne

Dziękuję za uwagę! Do zobaczenia za tydzień. Gry komputerowe i zjawiska społeczne