Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W RZESZOWIE
Advertisements

Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2012
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2007 Nidzica r.
ZAGROŻENIA NARKOTYKOWE KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W PIŃCZOWIE
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
Polacy i ich poczucie bezpieczeństwa. Przestępczość na Podkarpaciu
Stan bezpieczeństwa publicznego na terenie województwa kujawsko-pomorskiego w 2011 roku Komendant Wojewódzki Policji w Bydgoszczy insp. Wojciech Ołdyński.
„Analiza stanu bezpieczeństwa
OCENA PRACY KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W KROŚNIE ODRZAŃSKIM ZA 2008 ROK.
ODPRAWA ROCZNA ZA 2008 ROK 13 LUTY 2009 rok
Komenda Powiatowa Policji
DEBATA SPOŁECZNA BEZPIECZEŃSTWO I PORZĄDEK PUBLICZNY NA TERENIE DZIAŁANIA KOMISARIATU POLICJI W KUROWIE. Kurów r.
KOMENDA MIEJSKA POLICJI w Koninie 11 kwietnia 2013 r.
Przygotował Andrzej Potucha
KOMISARIAT POLICJI W DOBCZYCACH OCENA STANU BEZPIECZEŃSTWA ZA 2011 r.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI W KOLBUSZOWEJ
WYNIKI ANKIETY BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO MIESZKAŃCÓW POWIATU KŁODZKIEGO motto: „Pomagając Policji – pomagasz innym i sobie”
KOMENDA MIEJSKA POLICJI W SŁUPSKU
INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach województwa kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2007 roku i w okresie od stycznia.
Pokaz strona internetowa.
INFORMACJA O STANIE BEZPIECZEŃSTWA NA TERENIE MIASTA ORAZ WYBRANE ZAGADNIENIA Z DZIAŁALNOŚCI KOMENDANTA MIEJSKIEGO POLICJI W DĄBROWIE GÓRNICZEJ W 2013.
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Komenda Powiatowa Policji
ODPRAWA SŁUŻBOWA PODSUMOWANIE 2013 ROKU Mońki, 06 luty r. Komenda Powiatowa Policji w Mońkach.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
KOMISARIAT POLICJI W WĘGIERSKIEJ GÓRCE PODSUMOWANIE ROKU 2010.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
ODPRAWA SŁUŻBOWA W KPP W BIELSKU PODLASKIM 29 STYCZNIA 2014 ROKU
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
…metody rozwiązywania problemów [kryminalnych] społeczności lokalnych
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Narada Roczna Komendy Miejskiej Policji w Tarnobrzegu styczeń główne efekty pracy służby kryminalnej w roku 2014.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
MIEJSKIE KONSULTACJE SPOŁECZNE nt. MAP ZAGROŻEŃ BEZPIECZEŃSTWA Dąbrowa Górnicza.
Chodel Józefów nad Wisłą Karczmiska Łaziska Opole Lubelskie Poniatowa Wilków Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa w Powiecie Opolskim 2015 Komenda Powiatowa Policji.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA KMP w SIEDLCACH
Opr. podinsp. Grzegorz Sokołowski KONSULTACJE SPOŁECZNE dotyczące bezpieczeństwa na terenie Powiatu Warszawskiego Zachodniego.
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
KOMENDA POWIATOWA POLICJI W ŚWIDNICY
„BEZPIECZEŃSTWO TO NASZA WSPÓLNA SPRAWA”
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Warszawa, 8 kwiecień 2013 rok. DEBATA SPOŁECZNA dotycząca bezpieczeństwa na terenie dzielnicy Białołęka Obszar tematyczny: 1. Zagrożenie przestępczością.
EFEKTY PRACY UZYSKANE PRZEZ KOMENDĘ POWIATOWĄ POLICJI W PRUSZKOWIE w 2013 ROKU.
KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W RZESZOWIE st. bryg. Bogdan Kuliga Podkarpacki Komendant Wojewódzki PSP SYSTEM RATOWNICTWA DROGOWEGO NA.
„Reintegracja, Aktywność, Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
„Bezpieczna dzielnica - bezpieczny mieszkaniec” Program realizowany w ramach Miejskiego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa.
WYDZIAŁ PREWENCJI KWP W KATOWICACH Kampania społeczna Kampania społeczna "Nie reagujesz – akceptujesz” Katowice, wrzesień 2011r.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI W KOLBUSZOWEJ Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu kolbuszowskiego w 2015r.
W roku 2013 na terenie Gminy Brzeszcze nie odnotowano żadnego zbiorowego naruszenia bezpieczeństwa i porządku publicznego zarówno podczas trwania imprez.
Gmina Malanów Obszar-107,17 km2 Mieszkańcy-6545 Sołectwa-17 Gmina wiejska Jednostka Policji Zespół Prewencji w Malanowie KPP Turek.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI ŁÓDŹ WSCHÓD. POSTERUNEK POLICJI W ANDRESPOLU SWOIM DZIAŁANIEM OBEJMUJE DWIE GMINY GMINĘ ANDRESPOL GMINĘ NOWOSOLNA.
Program Rewitalizacji Gminy Karczew
DEBATA SPOŁECZNA dotycząca bezpieczeństwa na terenie gm
Dr Anna Augustynowicz, Dr Aleksandra Czerw
POLICJA DEBATY SPOŁECZNE Warszawa, 20 marca 2013 roku.
ANALIZA STANU ZAGROŻENIA PRZESTĘPCZOŚCIĄ WŚRÓD NIELETNICH W WOJ
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Warsztat konsultacyjny
Warsztat konsultacyjny
Działalność Straży Miejskiej w 2017 r.
KOMISARIAT POLICJI WARSZAWA TARGÓWEK
Komenda Powiatowa Policji w Żyrardowie
INFORMACJA Z DZIAŁALNOŚCI KPP W SKARŻYSKU- KAMIENNEJ ZA ROK 2018
Podstawowe działania ratownicze
Zapis prezentacji:

Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa Garnizon Stołeczny

CEL PROJEKTU Stworzenie narzędzi, które pozwolą na rzetelne i czytelne przedstawienie społecznościom lokalnym skali i rodzaju zidentyfikowanych zagrożeń przez instytucje współodpowiedzialne za bezpieczeństwo i porządek publiczny w formie wizualizacji stanu bezpieczeństwa poprzez prezentowanie w postaci tzw. map zagrożeń, czyli wykazu zagrożeń dla życia i zdrowia ludzkiego oraz mienia, sporządzonego z uwzględnieniem ich rozkładu przestrzennego i czasowego.

BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE Bezpieczeństwo publiczne jest stanem w społeczeństwie, który umożliwia jego sprawne funkcjonowanie. Przestępczość oraz zjawiska patologiczne zakłócają ten ład, co rodzi w społeczeństwie poczucie niesprawiedliwości i braku kontroli państwa nad tym zjawiskiem. Mapy zagrożeń bezpieczeństwa należy traktować jako istotny element procesu zarządzania bezpieczeństwem publicznym, realizowanym w partnerstwie między-instytucjonalnym. Warunkiem poprawy skuteczności działań w zakresie likwidacji zagrożeń jest współpraca między wszystkimi podmiotami zaangażowanymi w realizację zadań na rzecz bezpieczeństwa obywateli.

POZIOMY MAPY Poziom krajowy – obejmujący przedstawienie zagrożeń w poszczególnych województwach (w tym garnizonie stołecznym) w przeliczeniu na 100 tys. mieszkańców. Poziom wojewódzki (garnizon stołeczny) – obejmujący przedstawienie zagrożeń w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców. Poziom powiatowy/gminny – obejmujący przedstawienie zagrożeń wyrażonych liczbą bezwzględną.

ZAŁOŻENIA POZIOM WOJEWÓDZKI (GARNIZON STOŁECZNY) Mapa zagrożeń prezentowana będzie zarówno w formie graficznej jak i tekstowej. Obejmie charakterystykę przestrzeni publicznej wyrażoną między innymi przez: wyniki badań opinii społecznej, wnioski z debat społecznych, wnioski z pracy środowiskowej dzielnicowych, wnioski przedstawicieli innych służb lokalnych. W procesie budowania omawianej mapy ważne są dane statystyczne wszystkich służb odpowiedzialnych za porządek publiczny, w tym Policji.

PREZENTOWANY OBSZAR - garnizon MAPA NA POZIOMIE GARNIZONU PRZEDSTAWIAĆ BĘDZIE: zagrożenie przestępczością ogółem (przestępstwa stwierdzone) w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców; zagrożenie przestępczością kryminalną ogółem (przestępstwa stwierdzone) w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców; zagrożenie przestępczością kryminalną w 7 podstawowych kategoriach ogółem (przestępstwa stwierdzone) w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców (tj. kradzież, kradzież pojazdu, kradzież z włamaniem, rozbój, niszczenie mienia, uszczerbek na zdrowiu, bójka lub pobicie); zagrożenie przestępczością gospodarczą (przestępstwa stwierdzone) w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców;

PREZENTOWANY OBSZAR-garnizon MAPA NA POZIOMIE GARNIZONU PRZEDSTAWIAĆ BĘDZIE: zagrożenie przestępczością narkotykową (przestępstwa stwierdzone) w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców; zagrożenie wykroczeniami szczególnie uciążliwymi społecznie w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców (wykroczenia p-ko: porządkowi i spokojowi publicznemu, obyczajności publicznej , urządzeniom użytku publicznego, przepisom ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi – ogółem wskazane kategorie oraz każda odrębnie); wyniki badań społecznych w zakresie poczucia bezpieczeństwa .

BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM garnizon Mapa zagrożeń w obszarze bezpieczeństwa w ruchu drogowym zawierać będzie: liczbę wypadków drogowych w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców; liczbę ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców; liczbę ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w przeliczeniu na 100 wypadków drogowych; liczba wypadków w przeliczeniu na 100 km dróg publicznych; zdiagnozowane zagrożenia i oczekiwania zgłoszone przez lokalne społeczności.

BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM garnizon W cyklu rocznym zagrożenia w obszarze bezpieczeństwa w ruchu drogowym na wszystkich poziomach przedstawiane będą w formie: wykazu najbardziej zagrożonych powiatów na terenie poszczególnych garnizonów wskazywanych na podstawie dwóch łącznie występujących kryteriów tj. ogólna liczba wypadków drogowych oraz liczba ofiar śmiertelnych, w których wartość (w zestawieniu łącznym) jest wyższa od średniej dla danego garnizonu; 5 km odcinków niebezpiecznych dróg krajowych i wojewódzkich, na których odnotowano co najmniej 20 zdarzeń drogowych, z których więcej niż 5 stanowiły wypadki drogowe.

BEZPIECZEŃSTWO NA TERENIE GMIN/DZIELNIC Zadania Policji mające na celu zapewnienie poczucia bezpieczeństwa realizowane są przede wszystkim w komendach rejonowych/powiatowych oraz komisariatach. Z tego też powodu na tym poziomie organizacyjnym w celu efektywnego realizowania zadań niezbędne jest posiadanie precyzyjnej wiedzy, zarówno co do charakteru identyfikowanych zagrożeń, jak i miejsca oraz czasu ich występowania. W samej Policji występuje szereg komórek organizacyjnych i źródeł informacji, które powinny być skoordynowane i w sposób efektywny wykorzystane. Celem obiektywnego zdiagnozowania stanu bezpieczeństwa na określonym terenie niezbędnym jest zapewnienie sobie dopływu informacji pochodzących z możliwie szerokich źródeł, wszelkiego rodzaju służb i inspekcji, a przede wszystkim od społeczności lokalnych.

PREZENTOWANY OBSZAR rejony/powiaty Mapy zagrożeń na poziomie powiatowym powinny obejmować teren odpowiedzialności całej jednostki organizacyjnej Policji, z podziałem na teren jednostek podległych (komisariaty) jeśli zostały wyodrębnione. Uwzględniać powinny w szczególności poniższe kryteria: zagrożenie przestępczością ogółem (przestępstwa stwierdzone) wyrażane liczbą bezwzględną; zagrożenie przestępczością kryminalną ogółem (przestępstwa stwierdzone) wyrażane liczbą bezwzględną; zagrożenie przestępczością kryminalną w 7 podstawowych kategoriach ogółem (przestępstwa stwierdzone) wyrażone liczbą bezwzględną;

PREZENTOWANY OBSZAR rejony/powiaty MAPA NA POZIOMIE POWIATÓW/REJONÓW PRZEDSTAWIAĆ BĘDZIE: zagrożenie przestępczością gospodarczą (przestępstwa stwierdzone) wyrażane liczbą bezwzględną; zagrożenie przestępczością narkotykową (przestępstwa stwierdzone) wyrażane liczbą bezwzględną; zagrożenie wykroczeniami szczególnie uciążliwymi społecznie wyrażone liczbą bezwzględną (zgodnie z wymienionymi na poziomie krajowym); zdiagnozowane zagrożenia i oczekiwania zgłoszone podczas debat społecznych/spotkań, przekazane przez dzielnicowych i inne podmioty pozapolicyjne.

BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Warszawa i powiaty Mapa zagrożeń w obszarze bezpieczeństwa w ruchu drogowym (dla komend powiatowych tworzona przez Komendy Powiatowi Policji, a dla Warszawy przez WRD KSP) zawierać będzie: liczbę wypadków drogowych w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców; liczbę ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców; liczbę ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w przeliczeniu na 100 wypadków drogowych; liczba wypadków w przeliczeniu na 100 km dróg publicznych; zdiagnozowane zagrożenia i oczekiwania zgłoszone przez lokalne społeczności.

KONSULTACJE - obszar Komendanci Rejonowi Policji przeprowadzą konsultację na poziomie każdej dzielnicy; Komendanci Powiatowi Policji przeprowadzą konsultację na poziomie powiatu; Komendanci Powiatowi Policji przeprowadzą konsultacje na poziomie każdej podległej jednostki (komisariatu) z udziałem przedstawicieli wszystkich gmin obsługiwanych przez tę jednostkę. Takie same konsultacje należy przeprowadzić w przypadku gdy teren gminy obsługiwany jest bezpośrednio przez komendę powiatową Policji.

WYKORZYSTANIE MAPY Mapa zagrożeń na każdym poziomie powinna zawierać opisowe odniesienie się do zaistniałych i planowanych zmian w poszczególnych obszarach. W zakresie służby prewencyjnej, biorąc pod uwagę oczekiwania społeczne, opracowana mapa ma być istotnym źródłem wiedzy służącym dedykowaniu niezbędnych sił policyjnych umożliwiających efektywną realizację zadań na rzecz bezpieczeństwa lokalnego, co monitorowane powinno być wewnętrznie na wszystkich poziomach zarządzania poprzez: liczbę bezwzględną policjantów kierowanych do służby patrolowej i obchodowej; % udział policjantów podstawowych komórek służby prewencyjnej do stanu etatowego jednostki organizacyjnej Policji; czas reakcji na zdarzenie.

PRZYKŁADOWE ROZWIĄZANIA GRAFICZNE

PRZYKŁADOWE ROZWIĄZANIA GRAFICZNE

PODSUMOWANIE Mapy zagrożeń należy traktować jako istotny element procesu zarządzania bezpieczeństwem publicznym, realizowanym w partnerstwie międzyinstytucjonalnym i społecznym. Mapy zagrożeń powinny służyć optymalnej dyslokacji zasobów sprzętowo - kadrowych Policji oraz podmiotów pozapolicyjnych