Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Zainteresowania czytelnicze uczniów klas 1-3 Rok szkolny 2009/2010
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Grażyna Lewandowicz-Nosal IKiCz, Biblioteka Narodowa
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Recepta na sukces nauczyciela
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół w Regnowie
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
- wywiad z byłym dyrektorem szkoły
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Szkolne Centrum Informacyjne Biblioteka Szkolna
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Cyberstrach ma wielkie oczy
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Termin realizacji: XI 2013 – VI 2014
DEBATA SZKOLNA.
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Dlaczego warto korzystać z
„BIBLOTEKA SZKOLNA JAKO SKARBNICA WIEDZY”. Ankieta została przeprowadzona w ramach projektu „Zostać przedsiębiorczym” w dniach od 13 do 17 kwietnia 2015.
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
Obszary – tematy i techniki badawcze Opracowała: Krystyna Dzikowska
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
O ile dom rodzinny, biblioteka wspomagają rozwój czytelnictwa, o tyle szkoła jest tym miejscem, w którym decyduje się przyszłość słowa drukowanego. Szkoła.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Innowacja pedagogiczna
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
TROCHĘ STATYSTYKI...… I NIE TYLKO. Dane dotyczą osób powyżej 60 roku życia. Liczba tych czytelników stale wzrasta. W 2010 roku było ich W 2014.
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Dlaczego warto czytać książki dzieciom?
czyli czas wolny przed i po lekcjach…
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
„CZYTAM, BO LUBIĘ” PROJEKT CZYTELNICZO-POLONISTYCZNY realizowany w Publicznym Gimnazjum im. Ofiar Katynia w Piątnicy r. – r.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Dlaczego warto czytać? Informacja od biblioteki szkolnej dla rodziców,
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
i młodzieży Opracowała na podstawie dostępnych materiałów:
Czytanie wspiera rozwój dziecka
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Przykłady dobrych praktyk
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Zaangażowanie społeczne
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”

CZŁONKOWIE GRUPY: 1. Magdalena Bartkowska 2. Adam Gorgoń 3. Katarzyna Kacprzak 4. Paulina Nijakowska 5. Adrianna Pawłowska 6. Karolina Pawłowska 7. Edyta Popis 8. Anita Rosiak 9. Patrycja Stępień Opiekun: Pani Aneta Krytkowska

CEL PROJEKTU: Głównym celem projektu było zachęcenie uczniów kl. I –III oraz kl. IV SP do czytania książek i korzystania z bibliotek. Chcemy, aby w naszej szkole rozpowszechniło się czytelnictwo i więcej osób odwiedzało bibliotekę nie tylko z przymusu, ale także dla przyjemności.

NASZE ZADANIA: 1. Przeprowadzenie ankiety sprawdzającej stan czytelnictwa w kl. IV – VI. Dzięki tej ankiecie dowiedzieliśmy się, ilu uczniów czyta książki i czy robią to z przyjemnością. Ustaliliśmy również, po jakie gatunki książek młodzież chętnie sięga oraz co robią, aby promować czytanie w swoim otoczeniu.

WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ W KLAS IV - VI W badaniu wzięło udział 49 uczniów 32 odpowiedziało, że chętnie czyta książki Najbardziej popularnym rodzajem książek są przygodowe 79 % uczniów korzysta z bibliotek Najczęściej kupowanym czasopismem jest „Bravo” Ponad 55% osób promuje czytelnictwo w swoim otoczeniu Uczniowie czytają średnio 4 książki w ciągu roku Ponad połowa ankietowanych czyta książki, bo kształtują wyobraźnię 34% uczniów mogłoby zastąpić książką Internet Tylko 25% osób korzysta z ebooków 71% uczniów uważa, że biblioteka szkolna spełnia ich oczekiwania

Wyniki ankiety pokazują, że poziom czytelnictwa w naszej szkole jest dobry. Ponad połowa ankietowanych czyta książki, ponieważ kształtują wyobraźnię. Uczniowie znacznie częściej korzystają z tradycyjnych książek niż z ebook-ów (książek elektronicznych). Młodzież chętnie sięga po książki o tematyce przygodowej. Książki odgrywają dużą rolę w życiu młodego człowieka. Dlatego należy od najmłodszych lat zaszczepiać w nim sympatię do nich.

2. Naszym kolejnym zadaniem było wykonanie gazetki na korytarzu szkolnym.

3. Czytaliśmy również swoim młodszym kolegom opowiadania i bajki, promując nowości zakupione do biblioteki w ramach programu „Książki naszych marzeń” finansowanego przez MEN. Chcieliśmy zachęcić najmłodszych do czytania oraz korzystania z biblioteki szkolnej, która oferuje bogate zbiory utworów dla dzieci i młodzieży.

4. Aby poszerzyć zasięg naszego projektu opublikowaliśmy artukuł na stronie internetowej ZS w Dąbrowicach, informujący o naszych działaniach. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na stronę: /https://zsdabrowice.edupage.org/

ZACHĘCAMY WSZYSTKICH RODZICÓW DO CZYTANIA SWOIM DZIECIOM! 5. Aby zaangażować w naszą akcję również rodziców, wykonaliśmy ulotkę, w której znajdują się informacje na temat korzyści wynikających z czytania książek. Pamiętajmy! Dziecko, któremu codziennie czytamy, czuje się ważne i kochane. Buduje to jego mocne poczucie własnej wartości. Codzienne głośne czytanie buduje mocną więź między rodzicem  i dzieckiem. ZACHĘCAMY WSZYSTKICH RODZICÓW DO CZYTANIA SWOIM DZIECIOM!

6. Niniejsza prezentacja również jest jednym z naszych zadań. Chcieliśmy, aby do naszej akcji przyłączyło się jak najwięcej osób, w celu promocji czytelnictwa w naszej gminie. Projekt nie był skierowany wyłącznie do uczniów, ale też do rodziców i nauczycieli. Wykonując swoje zadania w ramach projektu, mieliśmy na celu podwyższenie poziomu czytelnictwa.

WARTO CZYTAĆ, BO DZIĘKI TEMU: Wspomagasz pamięć. Kształtujesz charakter. Poszerzasz zasób słownictwa. Poprawiasz pamięć. Czytelnicy są bardziej skłonni do wypowiadania się i uczestnictwa w życiu społecznym. Redukujesz stres i wprawiasz się w lepszy nastrój. Zwiększasz swoją zdolność empatii. Chronisz się przed Alzheimerem :)

Książka jest lekarstwem na wszystko Książka jest lekarstwem na wszystko. Współcześnie jest ona zastępowana komputerem czy telefonem. Nie pozwólmy, aby książki znikły pod osłoną gadżetów technologicznych. Mamy nadzieję, że nasz projekt przyniesie oczekiwane skutki. RODZICU! Zagospodaruj sobie i własnemu dziecku czas na czytanie książek! Zaszczep w nim chęć poznania świata z innej perspektywy. Może to dzięki Tobie zacznie czytać i korzystać z biblioteki! Serdecznie do tego zachęcamy! 

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!