IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji. Praktyczne ustalenia w aspekcie edukacyjnym.”
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Znaczenie i rola poezji na przełomie wieków. Poeta jako platoński “ojciec mądrości i przewodnik”. Relacja zdolności perceptywnych z własnościami wyobraźni twórczej. Poezja jako wyższa sztuka wyrazu i sposób postrzegania świata. Poetyckie konotacje informatyczne w kontekście sztucznej inteligencji. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Praktyczna analiza aplikacji w systemach edukacyjnych. Analiza poziomu nauczania w szkołach podstawowych na przełomie lat Średnie wyniki punktowe za rozwiązanie zadań arkuszowych (tabela 1).tabela 1 Współczynniki łatwości/trudności dla danych obszarów umiejętności (tabela 2).tabela 2 Aspekty komputeryzacji edukacji, a zdolności wizualizacji problemu. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Tabela 1 - Średnie wyniki punktowe za rozwiązanie zadań arkuszowych Tabela 1 IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" RokŚrednie wyniki punktowe za rozwiązanie zadań arkuszowych Maksymalna liczba punktów: 40 KrajOkręgWoj.. lubuskieWoj.. wielkopolskieWoj.. pomorskie ,528,327,928,728, ,627,827,428,027, ,624,624,425,024, ,529,0 29,128, ,325,024,525,324, ,625,925,626,125, ,825,3525,36 25, brak22,0322,0621,9022,29
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Tabela 2 - Współczynniki łatwości/trudności dla poszczególnych obszarów Tabela 2 umiejętności S (S-4-092, S-5-092, S-6-092) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Sprawdzian 2009Współczynnik łatwości/trudności dla: czytaniapisaniarozumowaniakorzystania z informacji wykorzystywania wiedzy w praktyce całego arkusza Maks. Liczba punktów Okręg0,750,47 0,600,470,55 Woj.. lubuskie0,750,470,460,600,470,55 Woj.. Wielkopolskie0,750,46 0,590,470,55 Woj.. Zachodniopomorskie 0,750,48 0,600,480,56 Wieś0,720,430,440,560,450,52 Miasto poniżej 20 tys. mieszkańców 0,740,45 0,580,460,54 Miasto od 20 tys. do 100 tys. mieszkańców 0,770,49 0,620,490,57 Miasto powyżej 100 tys. mieszkańców 0,790,540,520,650,520,60
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Praktyczny przegląd aplikacji w systemach e-edukacyjnych. Czynniki stymulujące proces nauczania, opartego o technologię e-learning oraz efektywność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. Pobudzanie zapału twórczego w autokreacji poetyckiej z wykorzystaniem systemów e-learningowych oraz aplikacji internetowych. Potrzeby rozwoju oprogramowania w e-edukacji, wspomagającego pobudzanie zdolności poznawczych poprzez artystyczną kreację poetycką Zastosowanie poezji do budowania mechanizmów twórczego e- elearningu. Wykorzystanie poezji w nauczaniu na odległość dla intensyfikacji zainteresowania, usprawnienia zapamiętywania, pobudzania zdolności operacyjnej, zwiększenia wydajności percepcyjnej w procesie kształcenia na odległość. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Przykłady wirtualnych laboratoriów kreacji poetyckiej i twórczego pisania: Cyberpoezja. Cyberpoeta - program komputerowy zdolny do imitacji poezji w różnych stylach i odmianach; program generujący teksty poetyckie. Eksperyment rozpoznawalności - 58% testujących prawidłowo rozpoznało wiersze cyberpoety; inni uznali liryki stworzone przez program za dzieło człowieka. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" "Rusz wyobraźnią i śpiewaj, tworząc mity formując klejnoty ze spadającego śniegu" "Złamałaś moją duszę sok wieczności, ducha moich ust"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Polskie przykłady wirtualnych laboratoriów kreacji poetyckiej i twórczego pisania: Multimedialny tomik poezji Bálinta Balassiego. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Polskie przykłady wirtualnych laboratoriów kreacji poetyckiej i twórczego pisania: Dzieci on-line. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Polskie przykłady wirtualnych laboratoriów kreacji poetyckiej i twórczego pisania: Muchomor. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Polskie przykłady wirtualnych laboratoriów kreacji poetyckiej i twórczego pisania: poezja.org. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Światowe przykłady wirtualnych laboratoriów kreacji poetyckiej i twórczego pisania: IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Światowe przykłady wirtualnych laboratoriów kreacji poetyckiej i twórczego pisania: IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Światowe przykłady wirtualnych laboratoriów kreacji poetyckiej i twórczego pisania: Storymaker - IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Światowe przykłady wirtualnych laboratoriów kreacji poetyckiej i twórczego pisania: Interactive Poetry - IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" Z perspektywy praktycznej eksploracji wirtualnego świata poezji. Mankamenty obecnie funkcjonujących systemów, wspomagających wyszukiwanie zasobów poetyckich. Tendencje rozwojowe oprogramowania do zastosowania w systemach nauczania na odległość z uwzględnieniem wirtualnego świata kreacji poetyckiej. Zastosowanie mechanizmów wyszukiwawczych internetowych systemów informacyjnych do eksploracji wirtualnych zasobów poetyckich w kontekście celów edukacyjnych. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" W konkluzji wymiernych korzyści praktycznej implementacji wirtualnego świata poezji. Poezja czynnikiem determinującym efektywność twórczej wyobraźni. Poezja filarem sprawnego rozumowania, rozpoznawania problemów i rozwiązywania zadań. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"
Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji" „We are such stuff as dreams are made on; and our little life is rounded with a sleep.” William Shakespeare IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" „Jesteśmy marzeniami, Utkani z wyobraźni, W drobinie życia Spowici snem.” Przekład własny