Od e-materiałów do e-tutorów Lech Banachowski, Elżbieta Mrówka-Matejewska, Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, Jerzy Paweł Nowacki, Wydział Informatyki, Polsko-Japońska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek,
CLIMGEN (generator danych pogodowych w modelu CropSyst.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Multimedialne programy edukacyjne
Willy Aastrup, Centre Director Czy dysleksja jest wyzwaniem dla uczelni wyższych? Konferencja, Kraków października 2009 r. Willy Aastrup Dyrektor.
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
Wycofywanie potwierdzonych transakcji
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie podstawowe dla Bibliotek akademickich Szkolenie.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Praca dyplomowa inżynierska
Wyszukiwanie informacji
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Evident – Środki Trwałe
Promotor: dr.inż. Aleksandra Werner
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. II Jak mierzyć warunki studiowania w tym jakość zaplecza bibliotecznego?
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
KOREPETYTOR – program uczący rozwiązywania problemów teoretycznych RYSZARD KOŁODZIEJ WROCŁAW Kudowa Zdrój listopad 2007 r.
Bibliografia online jako źródło informacji w naukach ekonomicznych (Na przykładzie ogólnodostępnych zestawień polskojęzycznych) Ilustracje do artykułu.
Zaprojektowanie i wykonanie prototypowego systemu obiegu dokumentów (workflow) dla Dziekanatu Wydziału z wykorzystaniem narzędzi open-source i cloud computing.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Droga poszukiwań informacji na dany temat oprac. M. Tofil Napisanie referatu, przygotowanie maturalnej prezentacji, wymaga zgromadzenia odpowiedniej ilości.
1. Współczesne generacje technologii
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Agnieszka Tamul Maria Otuszewska Klasa 1d
Technika pisania przyrodniczych prac naukowych
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Projektowanie postaci formularza:
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
Zastosowanie baz danych do reprezentacji wiedzy i automatyzacji procesów e-nauczania Lech Banachowski, Elżbieta Mrówka-Matejewska, Jerzy Paweł Nowacki.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
1 Metoda oceny sposobów współpracy uczelni publicznych z otoczeniem gospodarczym w zakresie transferu wyników badań naukowych i prac rozwojowych mgr inż.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Janusz ŚWIERZOWICZ Irena NOWOTYŃSKA Zakład Informatyki w Zarządzaniu Politechnika Rzeszowska.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
E-learning. E–learning System informatyczny służący zarządzaniu wiedzą. Dotyczy to zarówno przekazywaniu wiedzy jak i jej zdobywaniu. To nauczanie na.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Akademickie modele kształcenia z użyciem technologii informatycznych Lech Banachowski, Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, Aldona Drabik, Jerzy Paweł Nowacki,
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Sopocka Akademia Tenisowa
Studenckie Granty Badawcze 2018
Zawody nauczane we wrocławskich uczelniach
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

Od e-materiałów do e-tutorów Lech Banachowski, Elżbieta Mrówka-Matejewska, Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, Jerzy Paweł Nowacki, Wydział Informatyki, Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych

Plan prezentacji 1.Gromadzenie e-materiałów 2.Budowa e-tutora 3.Baza danych dziedziny wiedzy 4.Analiza danych 5.Prototyp aplikacji L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Rozwój e-materiałów na Wydziale Informatyki PJATK Lata dziewięćdziesiąte: tworzenie e-materiałów do tradycyjnych zajęć : Budowa uczelnianego systemu do zarządzania e-materiałami i e-kursami ( Edu) : Wychodząc od istniejących e-materiałów tworzenie podręczników elektronicznych w formacie HTML z prezentacjami multimedialnymi 2012: Powstanie repozytoriów: materiałów naukowych oraz materiałów w Edu 2013: Zarządzanie e-materiałami przez studentów: Wiki, Blogi, E-portfolia : Kontynuowanie tworzenia e-materiałów: Tworzenie krótkich kursów elearningowych odbywających się automatycznie, bez udziału nauczyciela (projekt Nomad) Tworzenie nowych e-materiałów do studiów elearningowych L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Od e-materiałów do e- tutorów Tworzenie e-materiałów wspomagających prowadzenie tradycyjnych zajęć E-tutor Repozytorium Tworzenie e-materiałów wspomagających prowadzenie zajęć on-line Gromadzenie prac studenckich: blogi, wiki, eportfolia Automatyzacja czynności jak wyszukiwanie, dostosowywanie podawanych materiałów do poziomu i potrzeb studenta L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Problem Uczelnia dysponuje dużą liczbą elektronicznych materiałów dydaktycznych i będzie ich coraz więcej Potrzebny jest system informatyczny spełniający rolę korepetytora studentów ułatwiający korzystanie z materiałów niezależnie od trybu studiowania Program komputerowy ma działać dla wszystkich dziedzin wiedzy Proste, mało kosztowne wprowadzanie danych specyficznych dla dziedziny wiedzy L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Przykład rozwiązania problemu: iMANIC w University of Massachusetts Amherst Dla kursów z dowolnej dziedziny wiedzy Oparty na tradycyjnych e-materiałach jak wykładowe slajdy, nagrania wykładów, prezentacje, ćwiczenia System proponuje studentowi kolejne tematy w oparciu o sieć semantyczną tematów i informacje o dotychczasowych aktywnościach studenta – student sam dokonuje wyboru Materiał jest dynamicznie generowany i dostosowany do poziomu studenta i jego aktualnych potrzeb L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Rozwiązanie problemu w PJATK: E- korepetytor System informatyczny realizujący zadania korepetytora na życzenie studenta: 1.Sprawdzenie wiedzy 2.Nadrobienie zaległości 3.Dodatkowa pomoc 4.Powtórzenie materiału 5.Rozszerzenie materiału 6.Pomoc w samodzielnym uczeniu się L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

E-korepetytor c.d. W tle system dokonuje analizy zachowania się i postępów studenta: 1.może ocenić aktualne potrzeby studenta i zaproponować odpowiednie akcje 2.w oparciu o analizę profili i wyników uczenia się poprzednich studentów może zarekomendować odpowiednie akcje kolejnym studentom 3.może wskazać partie materiałów wymagające poprawy przez autorów L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Cechy E-korepetytora Punkt wyjścia: podręcznik elektroniczny wspomagające materiały elektroniczne Składowanie elementów wiedzy oraz wyników aktywności studentów w bazie danych Możliwość generowania materiałów z bazy danych dopasowanych do potrzeb studenta Możliwość eksploracji zgromadzonych danych L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Reprezentowanie wiedzy dziedzinowej studenta Informacje o tym co wie student są umieszczane na modelu danych dziedziny wiedzy Każdy element modelu dziedziny może być scharakteryzowany jako znany lub nieznany dla studenta ewentualnie z oceną, stopniem opanowania lub prawdopodobieństwem opanowania Model ten wskazuje jak daleko zaszedł student w poznaniu dziedziny L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Podział Tworzenie bazy danych dziedziny wiedzy Zgromadzenie materiałów elektronicznych Identyfikacja sekcji Wybranie podręczników elektronicznych pokrywających dziedzinę wiedzy Identyfikacja fragmentów, elementów wiedzy i tematów wiedzy Model danych dziedziny wiedzy Identyfikacja słów kluczowych i relacji między sekcjami L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów Baza danych dziedziny wiedzy Rejestrowanie aktywności studentów

Zasady korzystania z materiałów Student może: Zrealizować sekcję: kolejną lub wybraną ze spisu treści podręcznika Przejść do sekcji materiałów zaproponowanej przez system Przejść do sekcji materiałów wskazanych przez relacje między sekcjami Wyszukać sekcje materiałów przy użyciu słów kluczowych Wyświetlić pytania, testy, zestawienia, prezentacje generowane z bazy danych L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Zasady korzystania z materiałów dydaktycznych c.d. Student sam decyduje, czy zapoznał się z kursem/ sekcją materiałów/ tematem – nie system Student może wyrazić swoje zdanie o proponowanych mu materiałach w postaci rekomendacji innym studentom L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Analiza ścieżek studentów L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów Ścieżka studenta – ciąg sekcji, tematów, zadań i generowanych treści, którymi zajmował się student, razem z ich ewaluacjami i spędzonym czasem – uporządkowane w czasie Wśród wszystkich dostępnych ścieżek wyszukiwane są ścieżki wzorcowe – do tego celu służy algorytm odkrywania wzorców sekwencji PrefixSpan wzbogacony o parametr służący do odrzucania ścieżek o niezadawalających rekomendacjach

Analiza ścieżek studentów c.d. Wygenerowane wzorce sekwencji pozwalają na: wyszukanie dla osoby uczącej się najbardziej podobnego do danego miejsca wzorca sekwencji i zasugerowanie kolejnej sekcji materiałów wskazanie nowemu studentowi ścieżek innych studentów, którzy do danego momentu szli tak samo/podobnie jak on/ona Dodatkowo mamy możliwość: obejrzenia/analizy ścieżek studentów – czy są powtarzające się wzorce, czy studenci korzystają z zadanych relacji L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Analiza sekcji materiałów Liczba osób, które ją przerobiły Liczba osób, które ją rozpoczęły a nie ukończyły Średni wynik testów Liczba pozytywnych rekomendacji Liczba negatywnych rekomendacji Średni czas studiowania Zbiorcza ocena będąca średnią: Średniego wyniku testów wyrażonego w procentach Procentu osób, które ją przerobiły Procentu pozytywnych rekomendacji L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

SZBD Podręcznik inteligentny System doradczy Encyklopedia wiedzy E-tutor Baza danych Wprowadzanie wiedzy …… Interfejs wiedzy Korzyści z budowy bazy danych dziedziny wiedzy Aplikacje edukacyjne L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Prototyp: wybór kolejnej sekcji L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Generowanie pytań i odpowiedzi z bazy danych L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Wyświetlanie statystyk dotyczących użycia sekcji L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Podsumowanie Pokazaliśmy jak do istniejących materiałów dobudować „inteligentną” nadbudowę wspomagającą uczących się jak i autorów materiałów Do zastosowania dla dowolnej dziedziny wiedzy i dowolnego trybu kształcenia L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Bibliografia [1] Beverly Park Woolf, Building Intelligent Interactive Tutor: Student-Centered Strategies for Revolutionizing E-learning, Morgan Kaufmann, [2] Lech Banachowski, Elżbieta Mrówka-Matejewska, Jerzy Paweł Nowacki, Czy bazy wiedzy i podręczniki inteligentne stanowią kolejną fazę rozwoju technologii edukacyjnych?, w monografii "Postępy e-edukacji", Wydawnictwo PJWSTK, [3] Lech Banachowski, Elżbieta Mrówka-Matejewska, Jerzy Paweł Nowacki, Zastosowanie baz danych do reprezentacji wiedzy i automatyzacji procesów e-nauczania, Eduakcja, L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów

Dziękujemy za uwagę L.Banachowski, E.Mrówka-Matejewska, A. Chądzyńska-Krasowska, J.P. Nowacki, Od e-materiałów do e-tutorów