Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości
Advertisements

Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Anna Paszkowska-Rogacz
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Gry strategiczne Plusy i minusy grania KAROLINA DUDA.
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
Metoda projektu edukacyjnego
Nadleśnictwo Świeradów.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Procesy grupowe A.Kawalec.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
KLOCKOMANIA.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Rozwój społeczny dziecka
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
WPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA opracowała : mgr Jolanta Witczak.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Z biegiem lat Mobilna gra miejska dla Dzielnicy Podgórze.
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Gramy z TIK-iem, nasze pomysły na gry edukacyjne dla małych i dużych To tytuł naszego projektu edukacyjnego, który realizujemy w ramach Programu Szkoła.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
DidiKids - o programie  nauka poprzez zabawę  program dla dzieci w wieku 6 – 12 lat  otwarte zajęcia na terenie Uczelni Wyższej.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
1. gra gamesball. ZABAWA - SPORT - TURNIEJE EMOCJE - NAGRODY - BIZNES GAMESBALL to dwustronna gra stołowa: piłka nożna i hokej. Jest doskonałym narzędziem.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
MOTYWACJA I ZAANGAŻOWANIE MECHANIZMY WSPOMAGAJĄCE NAUKĘ
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników

1. Jakie są założenia grywalizacji – czym jest i dlaczego warto? 2. Jak szkolić zespoły pracownicze metodą grywalizacji? 3. Czym jest dobry scenariusz gry szkoleniowej? – know how Program:

Jakie są założenia grywalizacji – czym jest i dlaczego warto?

EDUTAINMENT

education + entertainment edukacja rozrywkowa uczyć - bawiąc

GRYWALIZACJA to wykorzystanie mechaniki znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania tych ludzi.

Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy.

Grywalizacja pozwala zaangażować ludzi do zajęć, które są zgodne z oczekiwaniami autora projektu, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe. Podczas gry staja się ciekawe i nieprzewidywalne.

GRY ROZWIJAJĄ:  współpracę w grupie,  komunikowanie się z innymi,  generowanie pomysłów, rozwiązań i dzielenie się nimi z resztą grupy,  analizę sytuacji,  wyciąganie wniosków,  strategiczne myślenie,  negocjacje,  asertywność,  rozwiązywanie konfliktów,  skuteczne działanie w stresie i radzenie sobie z nim,  wiedzę merytoryczna, którą chcemy przekazać uczestnikom gry

Jak szkolić zespoły pracownicze metodą grywalizacji?

PRZYKŁAD GRY 4 plemiona Aztekowie Majowie Amazonki Hannibale

ZASOBY  fabuła gry  zasady gry (kary, nagrody, cel)  treści merytoryczne  quizy, zabawy poza merytoryczne

Elementy mechaniki gier

Nagrody

Nagrody – aby gra była atrakcyjna i wykorzystywała elementy rywalizacji, każde wykonane zadanie oraz zaliczony etap musi być nagrodzony.

Fabuła

Fabuła – aby gra była atrakcyjna i spełniała swoje założenia, musi posiadać jasną, prostą, ciekawą i najlepiej oderwaną od rzeczywistości fabułę. Gracze zatem mogą wchodzić w różne role.

Osiągnięcia

Osiągnięcia – aby uczestnicy gry utrzymali wysoki poziom motywacji konieczne jest, aby stawiać przed nimi wyzwania, będące jednocześnie cennymi merytorycznie elementami celu gry szkoleniowej. Za poszczególne osiągnięcia gracze otrzymują określone nagrody.

Konkurencja

Konkurencja – to najbardziej pierwotny i w większości podstawowy element gry. Większość graczy gra po to, aby wygrać, by rywalizować z innymi, zdobywać większą liczbę punktów i nagród na kolejnych poziomach, etapach i wykonywanych zadaniach.

Współpraca

Współpraca – aby realizować założenia gry gracze muszą ze sobą współpracować każdy z nich bowiem wnosi do jakości realizowanych zadań swoją indywidualność, zasoby, umiejętności po to, by wspólnie pokonać rywali.

Wyróżnienie siebie na tle graczy

Wyróżnienie siebie na tle graczy – podobnie jak w grach komputerowych warto zadbać nie tylko o rankingi poszczególnych grup, ale również o rankingi poszczególnych graczy. Taki zabieg będzie wzmagał nie tylko rywalizację (motywację) międzygrupową, ale również wewnątrzgrupową.

Zadania dla typów graczy

REKORDZIŚCI SPOŁECZNICY ODKRYWCY ZABÓJCY

REKORDZIŚCI - dla nich celem jest najlepsze wykonanie zadania, zdobycie jak największej liczby punktów w jak najkrótszym czasie. Zwracają uwagę na rankingi. Są najbardziej ze wszystkich nastawieni na rywalizację.

SPOŁECZNICY - gra jest dla nich tłem do budowania relacji. Często są nastawieni na poznawanie innych, wymianę doświadczeń, rozmowę oraz współpracę grupową. Nagrodą dla nich może być samo przebywanie z innymi graczami.

ODKRYWCY - zazwyczaj grają dla samej przyjemności wchodzenia w grę, odkrywania kolejnych poziomów, zagadek, eksploracji terenu. Każde osiągnięcie nowego poziomu jest dla nich ciekawym doświadczeniem, ponieważ otwiera przed nimi nowe możliwości eksploracji.

ZABÓJCY - grają po to, aby niszczyć konkurencję, aby rywalizować i siać spustoszenie, są przeciwnikami społeczników. Zazwyczaj rywalizują między sobą nawet w swoich grupach. Ponieważ gra jest narzędziem edukacyjnym, należy skupić się na samej rywalizacji w wykonywaniu zadań, bez elementów przemocy.

ZABÓJCY - grają po to, aby niszczyć konkurencję, aby rywalizować i siać spustoszenie, są przeciwnikami społeczników. Zazwyczaj rywalizują między sobą nawet w swoich grupach. Ponieważ gra jest narzędziem edukacyjnym, należy skupić się na samej rywalizacji w wykonywaniu zadań, bez elementów przemocy.

CO POTRZEBNE do tworzenia scenariusza?  spontaniczna pomysłowość  znajomość graczy (kim są?)  znajomość mechaniki gier  Inspiracja? Andy Kirby „Gry szkoleniowe” Gamestorming