DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MECHANIZM DOPŁAT DO PRYWATNEGO PRZECHOWYWANIA WIEPRZOWINY
Advertisements

POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
Rodzaje dokumentów biurowych
Kontrole kwalifikowalności do wsparcia specjalnego do krów i owiec
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Tryb przeprowadzania kontroli na podstawie:
Awans zawodowy nauczycieli -kilka uwag
Internetowa Platforma Przetargowa ww.aukcje-przetargi.pl
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
Środki bezpieczeństwa
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Dr hab. Mariusz Jagielski
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Zadania Inspekcji Ochrony Środowiska wynikające z rozporządzenia REACH
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
ZASADY PRZEPROWADZANIA KONTROLI
Funkcje kontroli podatkowej
VIII. POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE Zmierza do wymuszenia na administratorze realizacji obowiązków nałożonych prawem.
ZEZWOLENIA NA DOPUSZCZENIE DO EKSPLOATACJI POJAZDÓW KOLEJOWYCH ZGODNYCH I NIEZGODNYCH Z TSI Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie.
Zasady ogólne postępowania administracyjnego
Proces certyfikacji integrowanej produkcji ROŚLIN
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Ocena jakości systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Rodzaje dokumentów biurowych
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA. Podstawa prawna: §3 i §4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r., w sprawie dokumentacji.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Edyta Kozłowska-Kurek Kontrole bez ustalonego podmiotu z wyjazdem w teren.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
System ochrony danych osobowych a System zarządzania bezpieczeństwem informacji - w kontekście Rozporządzenia o Krajowych Ramach Interoperacyjności i normy.
Kontrole w kopalniach odkrywkowych -wybrane zagadnienia r. pr. Hubert Schwarz
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Rada szkoleniowa „Cyfrowe bezpieczeństwo danych osobowych w szkole”
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
NAJWAŻNIEJSZE AKTY PRAWNE WYKONAWCZE DO USTAWY Z 29 SIERPNIA 1997 ROKU O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
podsumowanie ustawy dot. F-gazów
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
TEMAT: Rodzaje i formy prowadzenia kontroli stanu ochrony informacji niejawnych. Kontrola roczna, półroczna i bieżąca stanu ochrony informacji niejawnych.
Procedury związane z obsługą zgłoszeń prac geodezyjnych,
Co się zmienia w systemie ochrony danych osobowych w świetle RODO
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
Przetwarzanie danych osobowych - dokumentacja
spotkanie informacyjne
Prezentacja wspomagająca dla: Dyrektorów OE
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Zapis prezentacji:

DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski Wydział Prawa i Administracji DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH - 2015! dr hab. Mariusz Jagielski

Nowelizacja uodo zobowiązała administratorów do dokonywania okresowych samokontroli w zakresie zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych. Oficjalna nazwa - sprawdzenia

1. Plan sprawdzeń - nowe 2015! Plan sprawdzeń jest przygotowany na maksimum 1 rok - w tym czasie minimum 1 pełne sprawdzenie. Plan musi być przedstawiony administratorowi na 2 tygodnie przed rozpoczęciem sprawdzenia. Można sprawdzać się częściej – minimalny czasookres planu to 1 kwartał.

Treść - nowe 2015! Plan sprawdzeń określa: przedmiot poszczególnych sprawdzeń, zakres czynności, które będą podjęte w toku sprawdzenia oraz termin przeprowadzenia sprawdzenia.

Możliwości - nowe 2015! Można zaplanować jedno całościowe sprawdzenie lub kilka sprawdzeń cząstkowych. Przykładowo, dotyczących poszczególnych systemów (np. monitoring wizyjny), jednostek (np. kadry) lub czynności przetwarzania (np. udostępnianie danych).

Pięcioletni czasookres sprawdzeń - nowe 2015! UWAGA: plan sprawdzeń nie musi obejmować całości zasobów administratora. Każdy zbiór danych oraz każdy system informatyczny służący do przetwarzania danych powinien być objęty sprawdzeniem co najmniej raz na 5 lat.

2. Programy poszczególnych sprawdzeń – nowe 2015! Dla każdego sprawdzenia określonego planem przygotowuje się program sprawdzenia, który określa: zakres czynności oraz sposób ich dokumentowania.

Zakres czynności - nowe 2015! Wskazanie elementów systemu przetwarzania, które zostaną sprawdzone.

Metody dokumentowania - nowe 2015! 1) notatki z czynności; 2) protokoły odebrania ustnych wyjaśnień; 3) protokoły z oględzin; 4) kopie otrzymanych dokumentów. Sposób dokumentowania może być zarówno elektroniczny, jak i „papierowy”.

Termin przygotowania programu sprawdzenia - nowe 2015! Zgodnie z planem sprawdzeń, musi być gotowy na co najmniej 7 dni przed podjęciem planowanych czynności

3. Sprawozdanie// //dokumentacja sprawdzenia – nowe 2015! Kiedy? - należy przygotować po zakończeniu sprawdzenia Co? - dokument zestawiający wyniki sprawdzenia. Szczegóły: art. 36c uodo.

W skrócie - nowe 2015! wykaz podjętych czynności; opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku sprawdzenia; stwierdzone przypadki naruszenia przepisów; planowane lub podjęte działania przywracające stan zgodny z prawem.

Z ABI - nowe 2015! Plan sprawdzeń, program sprawdzeń i sprawozdania z poszczególnych sprawdzeń przygotowuje ABI (formalnie dla administratora). Termin przygotowania sprawozdania – 30 dni od zakończenia sprawdzenia.

Bez ABI - nowe 2015! Plan sprawdzeń i programy poszczególnych sprawdzeń przygotowuje sam administrator. Zamiast sprawozdania przygotowuje dokumentację sprawdzeń (na potrzeby kontroli GIODO). Termin przygotowania dokumentacji sprawdzenia – niezwłocznie.

koniec