Filtrowanie, Funkcje bazodanowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Współpraca Excela z innymi programami Współpraca Excela z innymi programami.
Advertisements

KORESPONDENCJA SERYJNA
Funkcje wyszukiwania i odwołań
Komponenty bazy danych Baza danych Jest to uporządkowany zbiór powiązanych ze sobą danych charakterystycznych dla pewnej klasy obiektów lub zdarzeń,
Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
MS Access 2000 Piotr Górczyński Dane w tabelach.
Microsoft Office Access
Kwerendy, formularze, relacje, raporty i makra
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie złożone (z wieloma frazami) Szkolenie.
Proste bazy danych w Excelu
BD-LAB6 Wojciech Pieprzyca
Programowanie wizualne PW – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Podstawowe informacje o arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel
Wzbogacanie arkusza, współpraca z innymi aplikacjami.
Zadania Bazy danych.
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
MS ACCESS Kwerendy.
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
Analiza danych w Excel za pomocą Analysis ToolPak
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Microsoft Office Excel
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
dr hab. Ryszard Walkowiak prof. nadzw.
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
Bazy danych podstawowe pojęcia
Kwerendy.
Technologie informacyjne EXCEL I
Technologie informacyjne EXCEL I
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Excel – wiadomości przydatne
Zarządzanie informacją
Analiza danych przy pomocy funkcji • przegląd wybranych funkcji Excela (m.in. wyszukaj.pionowo, jeżeli, suma.jeżeli) • przypisywanie nazw zakresom komórek.
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
Operacje edycyjne w bazie danych - kwerendy funkcjonalne Marzena Nowakowska Katedra Informatyki Stosowanej, WZiMK, PŚk.
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Bazy danych Microsoft access 2007.
Podstawowe informacje
MS-Excel – formuły i funkcje
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Informatyka Sortowanie, filtrowanie, grupowanie – analiza danych w arkuszu kalkulacyjnym.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Opracowanie mgr Karol Adamczyk
ARKUSZE KALKULACYJNE 1. Analiza tabel za pomocą funkcji JEŻELI 2
Projektowanie postaci formularza:
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
Przewodnik Wprowadzenie do
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
ASP.NET Kontrolki źródła danych i prezentacji danych w ASP.Net
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Moduł ECDL-AM5 Bazy danych, poziom zaawansowany Tabele, relacje.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
Temat: Tworzenie bazy danych
Prowadzenie analizy danych w arkuszu
Przykładowe zadanie egzaminacyjne.
Podstawowe informacje o arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel.
Zapis prezentacji:

Filtrowanie, Funkcje bazodanowe

Filtrowanie w programie Microsoft Office Excel ma na celu wyodrębnienie w bazie danych informacji podanych jako wzorzec filtru.

Filtrowanie Liczb Aby przefiltrować zbiór liczb powinnieśmy zaznaczyć jego zakres a następnie użyć opcji "filtruj".

W pierwszym wierszu zaznaczonej kolumny powinien pokazać się suwak który otwiera nam menu sortowania i filtrowania: Omówimy tylko filtry ,,pierwsze 10” oraz filtr niestandardowy.

Pierwsze 10 Dla Przykładu: To Filtr który wyodrębnia nam z bazy danych pierwsze lub ostatnie "x" wartości. Dla Przykładu: Na metę przybiega 291 zawodników w 4 sekundowym przedziale czasu. Zastosowanie tego filtra pokaże nam tylko 10 czasów z najlepszym bądź najgorszym czasem bez konieczności sortowania całejtabeli.

Filtrowanie niestandardowe Ten filtr pozwala nam na stosowanie znaków logicznych pomiędzy filtrami danej tabeli ( "I" oraz "lub" ) Do wyboru posiadamy 12 funkcji: Równa się, nie równa się, większe niż, większe równe, mniejsze niż, mniejsze równe, zaczyna się, nie zaczyna się, kończy się, nie kończy się, zawiera, nie zawiera. Przy filtrowaniu pomocnymi znakami są "?" i " * " które zastępują odpowiednio znak i ciąg znaków. Znak ~ przed znakiem "?" lub " * " neutralizuje go i pozwala wkleić w filtr jako znak zawarty w tekście.

Funkcje Bazodanowe Funkcje Występujące w Excelu: Funkcja Opis BD.ŚREDNIA Zwraca wartość średniej wybranych wpisów bazy danych. BD.ILE.REKORDÓW Zlicza komórki zawierające liczby w bazie danych. BD.ILE.REKORDÓW.A Zlicza niepuste komórki w bazie danych. BD.POLE Wyodrębnia z bazy danych jeden rekord spełniający określone kryteria. BD.MAX Zwraca wartość maksymalną z wybranych wpisów bazy danych. BD.MIN Zwraca wartość minimalną z wybranych wpisów bazy danych. BD.ILOCZYN Mnoży wartości w konkretnym, spełniającym kryteria polu rekordów bazy danych. BD.ODCH.STANDARD Szacuje odchylenie standardowe na podstawie próbki z wybranych wpisów bazy danych. BD.ODCH.STANDARD.POPUL Oblicza odchylenie standardowe na podstawie całej populacji wybranych wpisów bazy danych. BD.SUMA Dodaje liczby w kolumnie pól rekordów bazy danych, które spełniają kryteria. BD.WARIANCJA Szacuje wariancję na podstawie próbki z wybranych wpisów bazy danych. BD.WARIANCJA.POPUL Oblicza wariancję na podstawie całej populacji wybranych wpisów bazy danych.

Składnia każdej z funkcji wygląda następująco: BD.WARIANCJA.POPUL(baza_danych;pole;kryteria) Gdzie: Baza danych Argument wymagany. Zakres komórek, które tworzą listę lub bazę danych. Baza danych to lista powiązanych danych, na której wiersze pokrewnych informacji to rekordy, a kolumny danych to pola. Pierwszy wiersz listy zawiera etykiety poszczególnych kolumn. Pole Argument wymagany. Wskazuje, która kolumna jest używana w funkcji. Należy wprowadzić etykietę kolumny umieszczoną w podwójnym cudzysłowie, na przykład "Wiek" lub "Plon", lub liczbę (bez cudzysłowów) reprezentującą pozycję kolumny na liście: 1 dla pierwszej kolumny, 2 dla drugiej itd. Kryteria Argument wymagany. Zakres komórek zawierający warunki określone przez użytkownika. Jako argumentu „kryteria” można użyć dowolnego zakresu pod warunkiem, że zawiera przynajmniej jedną etykietę kolumny i jedną komórkę poniżej etykiety, w której określa się warunek.

Ćwiczenia: Stwórz w bazę danych złożoną z 20 wierszy w 1 kolumnie zawierających 1 cyfrę Znajdź w tej kolumnie za pomocą filtrowania wszystkie liczby większe od 5 ale mniejsze bądź równe 8. Usuń aktualne filtrowanie. Wykonaj filtrowanie ponownie tym razem wyświetl liczby większe od 6 lub mniejsze od 4.

Dziękuję za uwagę. Wykonanie: Rafał Kubik, Rafał Łazuchiewicz. Źródło www.support.office.com