Język polski na sprawdzianie szóstoklasisty *. Zgodnie z nową formułą sprawdzianu szóstoklasiści przystępujący do sprawdzianu w 2016 roku będą musieli.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczeń i nauczyciel wobec zmian
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Poziom rozszerzony Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie Opracowała Anna Horodelska.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
23, 24, 25 kwietnia 2013 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Szkoła Podstawowa 12 w Gdańsku. Sprawdzian 2015 Część I (80 minut) przerwa JĘZYK POLSKI MATEMATY KA Część II (45 minut) JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Szkoła.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian szóstoklasisty
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
NOWA MATURA, czyli nie taki diabeł straszny jak go maluj ą …
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wyniki egzaminu próbnego
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego
Zapis prezentacji:

Język polski na sprawdzianie szóstoklasisty *

Zgodnie z nową formułą sprawdzianu szóstoklasiści przystępujący do sprawdzianu w 2016 roku będą musieli wykazać się nie tylko umiejętnościami zapisanymi w podstawie programowej, lecz także znajomością strategii rozwiązywania różnych typów zadań. rozporzadzenie_ www.bip.men.gov.pl/men_bip/akty_prawne/ rozporzadzenie_

Najważniejsze umiejętności sprawdzane w zakresie celów ogólnych: Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji Analiza i interpretacja tekstów kultury Tworzenie wypowiedzi

: 1.Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji określanie tematu i głównej myśli utworu identyfikowanie nadawcy i odbiorcy wyszukiwanie w tekście informacji wyrażonych wprost i pośrednio, rozumienie dosłownego i przenośnego znaczenia wyrazów w wypowiedzi wyciąganie wniosków wynikających z przesłanek zawartych w tekście

2. Analiza i interpretacja tekstów kultury odróżnianie fikcji artystycznej od rzeczywistości rozpoznawanie w tekście literackim środków stylistycznych rozpoznawanie elementów budowy wiersza (strofy, wersu, rymu, refrenu, odróżnianie wiersza rymowanego od białego) identyfikowanie gatunków literackich, odbiór tekstów kultury na poziomie dosłownym i przenośnym

3. Tworzenie wypowiedzi. Uczeń rozwija umiejętność wypowiadania się w piśmie na tematy poruszane na zajęciach, związane z poznawanymi tekstami kultury i własnymi zainteresowaniami; dba o poprawność wypowiedzi własnych, a ich formę kształtuje odpowiednio do celu wypowiedzi; wykorzystując posiadane umiejętności, rozwija swoją wiedzę o języku.

Dłuższe formy wypowiedzi pojawiające się na egzaminach najczęściej są to: Opis Opowiadanie z dialogiem Kartka z pamiętnika Sprawozdanie List oficjalny

Jak przygotowywa ć uczni ó w do nowego sprawdzianu? Umiejętności sprzyjające spełnieniu wymagań ogólnych z podstawy programowej z języka polskiego w szkole podstawowej kształtowane są głównie podczas rozwiązywania z uczniami zadań z podręczników i zeszytów ćwiczeń. Nadal jednym z warunków osiągnięcia satysfakcjonującego wyniku pozostanie rzetelna praca i systematyczne przygotowywanie się do lekcji. Dlatego tak ważne jest systematyczne odrabianie pracy domowej ( w przypadku nieobecności ucznia w szkole) uzupełnianie treści omówionych w trakcie lekcji.

Równie ważnym czynnikiem będzie wyrobienie w uczniach nawyku uważnego czytania poleceń i analizowania tekstu kultury, do którego odnosi się dane zadanie

Oprócz umiejętności określonych w podstawie programowej – dodatkowo będzie potrzebne opanowanie strategii rozwiązywania zadań. Istotna okaże się znajomość konstrukcji zadań i sposobów zaznaczania odpowiedzi na karcie. Dlatego tak ważny jest udział ucznia we wszystkich sprawdzianach próbnych - na pierwszy wspólny sprawdzian (rodzic z dzieckiem) zapraszamy w poniedziałek o godz Dzięki temu, że będziecie Państwo uczestniczyć we sprawdzianie swojego dziecka w roli obserwatora z łatwością dostrzeżecie, jakie problemy ma dziecko i na co należy zwrócić szczególną uwagę.

Budowa arkusza egzaminacyjnego W części sprawdzianu dotyczącej języka polskiego zostanie znacznie poszerzony zasób tekstów kultury, na podstawie których uczniowie będą wykonywać zadania. Teksty te mogą dotyczyć zagadnień historycznych i przyrodniczych. Oprócz utworów literackich - epickich i lirycznych - oraz tekstów nieliterackich, na przykład popularnonaukowych lub publicystycznych, w poszczególnych zadaniach wykorzystywane również będą reprodukcje obrazów lub rzeźb, zdjęcia, plakaty, mapy oraz komiksy.

Zadania wielokrotnego wyboru Niektóre typy zadań są uczniom dobrze znane. Należą do nich między innymi zadania zamknięte wyboru wielokrotnego (WW), w których proponowane odpowiedzi oznaczono kolejnymi literami alfabetu: A, B, C i D W tak skonstruowanych zadaniach należy dokonać wyboru jednej poprawnej odpowiedzi spośród czterech podanych. Sposób wypełniania karty odpowiedzi oraz dokonania ewentualnej zmiany wyboru są objaśniane na pierwszej stronie zestawu egzaminacyjnego w Instrukcji dla ucznia.

Zadanie typu WW (przykład) punkty (0-1) Wielokropek w ostatnim zdaniu tekstu A. wskazuje nagłą zmianę nastroju i stylu wypowiedzi. B. zapowiada zdanie podrzędne. C. zastępuje kropkę. D. wskazuje, że bohaterka wie, co mogłaby powiedzieć, ale brak jej słów.

Nowe typy zadań W arkuszu pojawią się nowe typy zadań: - prawda - fałsz, - na dobieranie - i z luką. Wymagają one umiejętności poprawnego dobierania elementów oraz związków przyczynowo-skutkowych, krytyczne myślenie, wykrywanie współzależności

Zadanie typu prawda - fałsz Oceń prawdziwość poniższych zdań. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F –jeśli jest fałszywe. Dziewczętom nadano cechy magiczne.PF Chmurom nadano cechy istot żywych.PF

Zadania otwarte W zestawie egzaminacyjnym pojawią się również zadania otwarte: z luką oraz krótkie i rozszerzone odpowiedzi, czyli dłuższa wypowiedź pisemna. Będą one w głównej mierze sprawdzać umiejętności redagowania różnych form wypowiedzi

* Mam nadzieję, że w nowym roku szkolnym wspólnie podołamy tym wymaganiom i we współpracy nauczycieli i rodziców osiągniemy najwyższe w historii szkoły wyniki z tego testu czego Państwu, Dyrekcji nauczycielom i uczniom życzę Zofia Sylwia Leciejewska