Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Zestawienie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania inteligentnej specjalizacji regionów Toruń, 20 marca 2013 Instytut Badań nad Przedsiębiorczością i Rozwojem.
Advertisements

Statystyczna kontrola jakości badań laboratoryjnych wg: W.Gernand Podstawy kontroli jakości badań laboratoryjnych.
Wprowadzenie do optymalizacji wielokryterialnej.
Uwzględnienie aspektów środowiskowych. Badanie w liczbach: Liczba nadesłanych, ważnych ankiet: 12 Ankiety RPO:10 ( brakuje 6) Programy Centralne : 2 (
Analiza ryzyka projektu
Studium wykonalności – analiza możliwości realizacji i eksploatacji projektu inwestycyjnego Szymon Kawa.
Specjalista ds. Transportu Biuro JASPERS w Warszawie
Kryteria wyboru projektów
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
PAŃSTWOWY MONITORING ŚRODOWISKA
Rola audytu wewnętrznego w systemie zapewnienia
Jakość sieci geodezyjnych. Pomiary wykonane z największą starannością, nie dostarczają nam prawdziwej wartości mierzonej wielkości, lecz są zwykle obarczone.
PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO PROJEKTU STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO NA LATA
EGZEKWOWANIE PRAWA W DZIAŁALNOŚCI INSPEKCJI OCHRONY ŚRODOWISKA W ZAKRESIE GOSPODARKI ODPADAMI Joanna Piekutowska Dyrektor Departamentu Inspekcji i Orzecznictwa.
Najlepsze Dostępne Techniki (BAT) – przemysł szklarski
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Instytut Zaopatrzenia w Wodę i Ochrony Środowiska
Zadania Inspekcji Ochrony Środowiska wynikające z rozporządzenia REACH
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
UWZGLĘDNIENIE DZIAŁAŃ ADAPTACYJNYCH W POLITYCE SPÓJNOŚCI 11 kwietnia 2013 r.
WYZWANIA STOJĄCE PRZED SYSTEMEM UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
Zmiana i ryzyko podobieństwa i różnice
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
METODY PODEJMOWANIA DECYZJI
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
Metoda badań eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych
Zarządzanie zagrożeniami
Projekt pt.:,,BUDOWA SYSTEMÓW WSPOMAGAJĄCYCH ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM LĄDOWYM I MORSKIM – SYMULATORY CZK/CPR'' współfinansowanego środkami Unii Europejskiej.
Efekty zarządzania w modelu „utrzymaj standard”
Warszawa X Samorządowe Forum Kapitału i Finansów.
City Assistance Małgorzata Baranowska Przemysław Zaborowski.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Reglamentacja procesu budowy
PROCES PLANOWANIA KONTROLI W WIOŚ W WARSZAWIE NA POZIOMIE ROCZNYM I KWARTALNYM Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Przegląd.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” 1 ANALIZA.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” PROGRAM.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” WIOŚ.
Dyrektywa IED – zmiany w zasadach kontroli instalacji IPPC Warszawa, 24 października 2013r.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” KATEGORIE.
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
POWIĄZANIE ANALIZY WIELOKRYTERIALNEJ Z KATEGORIĄ RYZYKA ZAKŁADU I PLANOWANIEM – TABELA RYZYKA Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
PRZEGLĄD MODELI WYKORZYSTYWANYCH DO OCENY RYZYKA (ANALIZ WIELOKRYTERIALNYCH) Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Praktyczne.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działanie.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Raport.
Czynniki ryzyka związane ze zdrowiem i chorobami
Edyta Kozłowska-Kurek Kontrole bez ustalonego podmiotu z wyjazdem w teren.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
2015 Funkcjonowanie podmiotu w Rejestrze Usług Rozwojowych (RUR) Aleksandra Berg - Koza Warszawa, dnia 14 grudnia 2015 r.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Propozycja zmiany systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFRR.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Podejście kosztowe w wycenie nieruchomości. Podejście kosztowe Regulacje:  art. 153 pkt. 3 GospNierU;  §20-24 RozpWyc;
Działanie 1.7 PO IiŚ na lata Kompleksowa likwidacja niskiej emisji na terenie województwa śląskiego Mariola Orlik Zespół Funduszy.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Zgłoszenie do konkursu
Zapis prezentacji:

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Zestawienie propozycji formuł analizy wielokryterialnej

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Symulacja 1 (Łukasz Kuczmierczyk) K = w + z + s + r + n oznaczenia – jak w dotychczasowej AW Wszystkie składowe o jednakowym znaczeniu Wyniki: większość zakładów mieści się w kategorii III, praktycznie każde naruszenie powoduje zmianę kategorii.

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Symulacja 2 (Łukasz Kuczmierczyk) K = (w + z + s + r) × n oznaczenia – jak w dotychczasowej AW n – wskaźnik o dużym znaczeniu (tak jak dawne r) Wyniki: większość zakładów mieści się w kategorii III, każde naruszenie bardzo silnie wpływa na zmianę kategorii.

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Symulacja 3 (Marek Gall) K = u×p U (uciążliwość) = w (wrażliwość) + s (oddziaływani) + r (ryzyko) P (prawdopodobieństwo) = z (zabezpieczenia) x n (naruszenia) z = z 1 + z 2 Wagi: r: 1-5: ZZR, 2 – 10: ZDR z 1, z 2 = 0,1; 0,2; 0,3; 0,4; 0,5 Kategoria I – zarezerwowana dla zakładów z „mocy prawa”

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Symulacja 4 (Wiesław Steinke) K = n i × (∑w i + ∑s i + ∑z i + r) Wagi: r: 50, 30, 20, 10, 0 Formuła zbliżona do symulacji 2 Na ogół kategorie zakładów wypadają niżej niż dotychczasowe kategorie – zastosowanie kryteriów podanych przez Ł. Kuczmierczyka lepiej różnicuje kategorie zakładów, silny wpływ naruszeń na wynik

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Symulacja 5 (Wiesław Steinke) K = ∑ (n i × s i ) + (∑w i + o + ∑z i + r) o – rodzaj przedsięwzięcia (dawne s 1 ), dotychczasowe s 2 staje się s 1, s 3 staje się s 2 itd. propozycja dodania nowego s5 - PEM Wagi dla r: 20, 10, 5, 3, 0 Silny wpływ naruszeń na wynik współczynnika „k” Z uwagi na wprowadzenie si – nie da się wykorzystać dotychczasowej analizy wielokryterialnej

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Symulacja 6 (Marek Nowotczyński) k = r × (∑w ∑s ∑z 1-3 ) Uwzględniono dodatkowy komponent (pobór wody), przedefiniowano kryteria dla odpadów Wagi dla r: 1,5; 1,4; 1,3; 1,2; 1,0 z: 10, 8, 6, 4, 1 Z uwagi na wprowadzenie wskaźnika dot. poboru wody – nie da się wykorzystać dotychczasowej analizy

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Symulacja 7 (Maria Siwiak) Symulacja 8 (Grzegorz Rusinek) k = ∑r 1-2 +∑w ∑s ∑z 1-3 Wprowadzono nowy wskaźnik: r 2, drobne różnice między symulacją 7 i 8 dot. wagi dla r 1 (dawne r) Przedefiniowano parametry wskaźników: w, s, z Nie da się wykorzystać dotychczasowej analizy wielokryterialnej

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Symulacja 9 (Adam Nadolski) K = r × (w+n×s+z 1 ) × SZŚ Zrezygnowano ze wskaźników z 2 i z 3, gdyż zastąpiły je wskaźniki: n oraz SZŚ

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Uwagi zgłaszane przez członków GP3: 1.poparcie dla „symulacji 3” M. Galla (B. Skrypkowska, D. Rogóż) 2.poparcie dla „symulacji 4” W. Steinke (Ł. Kuczmierczyk - zaproponował kryteria dla ustalenia kategorii) 3.poparcie dla „symulacji: 3, 4, 9” (A. Dębowiec) 4.Skrajne opinie dot. użycia naruszeń do określania kategorii zakładu: np. W. Steinke – jest „za”, M.Nowotczyński jest „przeciw”

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” 4.różne opinie dot. uwzględnienia systemów zarządzania środowiskiem: np. W.Steinke jest „przeciw”, A.Nadolski jest „za” 5.propozycja usunięcia (lub przedefiniowania) wskaźnika w 2, który jest zbyt kłopotliwy dla inspektorów (G.Rusinek, D.Rogóż) 6.do kategorii I kwalifikowane byłyby wyłącznie zakłady „z mocy prawa” (M. Gall)

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Propozycja dalszych działań grupy: 1.wybór formuły (w oparciu o dokonane analizy) 2.ustalenie kryteriów poszczególnych parametrów

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Propozycja funkcjonowania ISWK w związku ze stwierdzonymi w czasie kontroli naruszeniami: 1.ISWK mógłby rejestrować poszczególne powody zakwalifikowania naruszeń (np. „brak lub naruszenie warunków zgłoszenia” w przypadku klasy 1, czy „zanieczyszczenie środowiska” w przypadku klasy 2; można rozważyć możliwość zaznaczania kliku występujących naruszeń, ISWK ustalałby samodzielnie klasę naruszenia) 2.ISWK mógłby nadzorować prawidłowość wprowadzonej klasy naruszeń (np. wprowadzenie zarządzenia do ISWK, powoduje, że ISWK ostrzeże inspektora, w przypadku wystąpienia niespójności danych - np. kontrola została zarejestrowana jako kontrola bez naruszeń; wpisanie uwag w zakładce kontroli „naruszenia” spowoduje, że ISWK nie pozwoli na zakończenie kontroli bez ustalenia klasy naruszeń)