Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Zarządzanie projektami
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
kampania edukacyjno-informacyjna MAŁOPOLSKA 3E konkurs na ekologiczny biznes (produkt) targi ekoofert budowanie potencjału znaku (eko)jakości MAŁOPOLSKA.
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
opis projektu jednym zdaniem
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Szkolenia, Coaching, PR.
Pozyskiwanie środków na promocję produktów regionalnych Bożena Pietras-Goc FUNDACJA PARTNERSTWO DLA ŚRODOWISKA.
Centrum Inwestora i Eksportera
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Jak robić to efektywnie?
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Leszno jako centrum aglomeracji i centrum subregionu
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Konferencja Gdańsk - PODR
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 5 października 2015.
Podnoszenie kwalifikacji kadr jako główny kierunek działania regionalnych organizacji turystycznych prof. SGH dr hab. Magdalena Kachniewska WARSZAWA_09_12_2015.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Lubelskie Centrum Obsługi Inwestora Spotkanie pracowników PAIiIZ i COI L U B E L S K I E C O I Doświadczenie Lubelskiego COI w pozyskiwaniu funduszy Unii.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Lokalna Grupa Działania Rozwój przedsiębiorczości przygotowała: Patrycja Butlewska.
Wisła wzdłuż i w poprzek
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Nazwa, logo i motto firmy
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015

PROJEKT 2015 Nazwa: „LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Dofinansowanie: środki Ministerstwa Sportu i Turystyki Czas realizacji: Cel główny: Celem głównym realizacji zadania jest wzmocnienie i poprawa jakości funkcjonowania kadr działających na rzecz rozwoju turystyki poprzez organizację spotkań szkoleniowo-warsztatowych. Działanie jest ukierunkowane na wspieranie rozwoju kwalifikacji oraz podniesienie kompetencji zasobów ludzkich.

Tworzenie produktu turystycznego …to w zasadzie tworzenie funkcji turystycznej regionu Funkcja turystyczna jest pochodną: – atrakcyjności (walorów naturalnych i antropogenicznych) – dostępności – wartości (relacja jakość/cena)

Dlaczego „produkt lokalny”? Turystyka nigdy nie ogranicza się do jednego usługodawcy, jednego obiektu, jednej atrakcji – jeśli nie ma charakteru sieciowego, to nie będzie mogła się rozwijać… Konkurencja na współczesnym rynku jest tak dużą, że pojedynczy człowiek – choćby najbardziej kreatywny – nie zdoła jej sprostać

Sieciowy produkt turystyczny gotowa do sprzedaży, spakietowana oferta opierająca się o rozproszoną strukturę podmiotów, atrakcji, miejsc, punktów obsługi i obiektów, funkcjonująca jako jedna spójna koncepcja, posiadającą wspólny, wiodący silny wyróżnik (markę)

Model biznesowy Długookresowa metoda na powiększenie i wykorzystanie zasobów mająca na celu przedstawienia klientom oferty przewyższającej ofertę konkurencji, przy jednoczesnym zapewnieniu dochodowości. Dobry model biznesowy ma na celu uzyskanie, a w późniejszym etapie utrzymanie, przewagi konkurencyjnej

Wartość Dla klienta (turysty) – źródło przeżyć, doświadczeń, emocji Dla przedsiębiorców - źródło zysków i długookresowej rentowności Dla regionu – zrównoważony rozwój w ujęciu społecznym, ekonomicznym i ekologicznym

Wartość dla klienta

Kompleksowość oferty - problemy usługodawcy i producenci nie zawsze utożsamiają się z branżą turystyczną istnieją inne podmioty zaangażowane w tworzenie lub promocję oferty turystycznej miejsca/regionu turystycznego (władze lokalne, organizacje turystyczne, instytucje otoczenia biznesu, szkoły wyższe i jednostki badawcze itd.) nie każda zbiorowość tworzy efekt synergii

Pytania o potencjalnych partnerów: Jakie podmioty w naszym otoczeniu świadczą jakiekolwiek usługi dla turystów, nawet jeśli nie należą do sieci? Jakich usług potrzebują przedsiębiorcy w sieci – choć nie potrzebują ich turyści? Jakie usługi można by było oferować turystom, gdyby poszerzyć krąg usługodawców?

Wartość dodana Czym jest? Kto ją dodaje? W czym się wyraża?

Wyróżnij się - albo zgiń… Kanały dystrybucji a konkurencyjność produktu Czym się różni Egipt od Tunezji? Czym jest wartość dodana? Jak rozumieć turystykę doświadczeń?

Pytania o zasoby materialne – naturalne – antropologiczne – Infrastruktura techniczna i społeczna – finansowe i kapitałowe niematerialne – wiedza i kompetencje – niematerialne dziedzictwo kulturowe – relacje i systemy funkcjonalne – postawy społeczne i kapitał społeczny

Kiedy „doświadczamy” regionu? ?

Kiedy doświadczamy „lokalności”? ?

Zanim zaczniemy sprzedawać: do jakiej grupy docelowej kierowany jest produkt lokalny? jakie wartości (korzyści) ma oferować? w jaki sposób wartość ma być wytworzona (przy użyciu jakich zasobów)? jak będziemy promować ofertę? jak kształtujemy cenę produktu? jakimi kanałami docieramy do turystów?

Gdzie się dzieje sprzedaż? formy i miejsca promocji. sieć dystrybucji – kto ma ją stworzyć? „jazda na gapę”, czyli rzecz o poczuciu krzywdy...

Warunki niezbywalne sprzedaży produktów lokalnych partnerstwo poszukiwanie korzyści dla klienta ograniczenie strat/niedogodności dla lokalnych mieszkańców kompleksowość oferty i informacji

Magdalena Kachniewska_ MAZOWIECKA REGIONALNA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA ul. Nowy Świat 27/ Warszawa tel. 22/ DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ