DZIAŁANIA TERAPEUTYCZNE PROPONOWANE WYCHOWANKOM MOW w KAMIONKU WIELKIM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Advertisements

Elżbieta Powichrowska MOTiR Etap
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
13. Kontrolowanie agresji
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Opracował J. Stryjkowski
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna wspomaga szkołę w realizacji zadań wychowawczych Opracował zespół w składzie: Joanna Brzoskowska PP-P Nr 2 Gdańsk,
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Problemy wychowawcze szkoły
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
PEDAGOG SZKOLNY.
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Pomorskie Centrum Psychoedukacji, Diagnozy i Terapii w Gdańsku
w praktyce pedagogicznej
Na czym polega socjoterapia?
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Szkoła Promująca Zdrowie
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ DZIECI THE SOCIETY OF THE FRIENDS OF CHILDREN 95 LAT Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Morągu w trosce o zdrowie dzieci, młodzieży.
(terapia czytelnicza)
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Wychowywać to kochać i wymagać
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Co to jest? Jak z nim walczyć?
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Programy psychologiczno - terapeutyczne jako nowa perspektywa pracy z osobą stosującą przemoc Poznań 20 listopada 2015r.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Dobry Rodzic – Dobry Start. Dlaczego warto podejmować działania profilaktyczne skierowane do rodziców małych dzieci?
PROFILAKTYKA PRZEMOCY WOBEC DZIECI W DZIAŁANIACH FUNDACJI MEDERI
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Co pomaga nastolatkom w radzeniu sobie z depresją
Zapis prezentacji:

DZIAŁANIA TERAPEUTYCZNE PROPONOWANE WYCHOWANKOM MOW w KAMIONKU WIELKIM

PRACA PRACA Z GRUPĄ INDYWIDUALNA WSPARCIE TERAPIA INTERWENCJA PSYCHOEDUKACJA PRACA Z GRUPĄ TERAPIA GRUPOWA ZAJĘCIA RELAKSACYJNE SPOTKANIA Z GRUPAMI WYCHOWAWCZYMI

ROMUALD WESOŁOWSKI PEDAGOG MOW W ramach oferty terapeutycznej prowadzi: Indywidualną terapię pedagogiczną Rewalidację społeczną Pedagogizację rodziców

ANNA WOJTCZAK – SOCJOTERAPEUTKA I NAUCZYCIEL SZTUKI

GABINET SOCJOTERAPEUTY W BUDYNKU PSYCHOEDUKACJI

ALEKSANDRA DYKS – ŁEPEK PSYCHOLOG TERAPEUTA TRENER SZKOLEŃ

GABINET PSYCHOLOGA

GABINET PSYCHOLOGA

TRENING ZASTĘPOWANIA AGRESJI Z ELEMENTAMI TERAPII SPRAWCÓW Prowadzące: Anna Wojtczak i Aleksandra Dyks - Łepek Trening Zastępowania Agresji wspiera realizację programu profilaktycznego i wychowawczego naszej placówki. Głównym celem programu jest poprawa relacji wychowanka z jego otoczeniem poprzez zaszczepianie konstruktywnych sposobów radzenia sobie z emocjami w trudnych sytuacjach. Realizowane w ramach treningu bloki tematyczne: umiejętności prospołeczne, radzenie sobie ze złością i wnioskowanie moralne. TZA wzbogacone jest o elementy programu psychoedukacyjnego DULUTH (Domestic Abuse Intervention Project of Duluth), w którym omawia się tematy wzajemnego szacunku, zaufania, wspierania się i partnerstwa. Najczęściej stosuje się tu schemat: prezentacja indywidualnej historii, omówienie jej z różnych punktów widzenia i szukanie dobrych rozwiązań oraz programu EMERGE, gdzie uczestnicy omawiają incydenty, w których są agresorami a opowiadając o innych starają się używać sformułowań wyrażających szacunek dla poszkodowanych a także programu AMEND – psychoedukacja i praca z mechanizmami zaprzeczania sprawcy. Uczestnicy rozpoznają własne racjonalizacje związane ze stosowaniem przemocy, uczą się mówić prawdę, nazywać rzeczy po imieniu oraz budują w grupie terapeutycznej sieć wzajemnego wsparcia.

SALA TERAPEUTYCZNA W BUDYNKU PSYCHOEDUKACJI

SALA TERAPEUTYCZNA

SALA TERAPEUTYCZNA

ARTETERAPIA Prowadzące: Aleksandra Dyks – Łepek i Anna Wojtczak Arteterapia jest wykorzystaniem sztuki w celach leczniczych. Wspiera dokonywanie wewnętrznej zmiany poprzez wyrażenie własnych uczuć za pomocą technik plastycznych w sprzyjających warunkach terapeutycznych. Osoby uczestniczące w zajęciach arteterapeutycznych nie muszą posiadać zdolności artystycznych, gdyż głównym celem spotkań jest dzielenie się znaczeniami odczytywanymi ze stworzonych dzieł, które pomagają lepiej zrozumieć siebie oraz naturę swoich problemów. Arteterapia w naszej placówce jest przeznaczona szczególnie dla chłopców wycofanych społecznie, borykających się z trudnościami adaptacyjnymi, mających trudności z wyrażaniem swoich myśli i uczuć. Główne cele zajęć to: rozładowywanie wewnętrznych napięć psychicznych, głównie lęku; podnoszenie poziomu samoakceptacji i poczucia własnej wartości; uaktywnienie społeczne i tworzenie systemu wsparcia w grupie; rozwój twórczej wyobraźni oraz lepsze rozwiązywanie problemów..

MASKI WYKONANE NA ARTETERAPII

„Pomocnicze służby ratunkowe” wykonane w ramach zajęć

WSZYSTKIE FORMY PSYCHOTERAPII GRUPOWEJ OPIERAJĄ SIĘ NA PODOBNYCH REGUŁACH Zaryzykuj i zaufaj innym. Spróbuj przyjąć nowe propozycje. Ćwicz opowiadanie o sobie. Słuchaj historii innych. Zaakceptuj i uszanuj samego siebie. Szanuj odmienność innych. Okazuj życzliwość i troskę. Przyjrzyj się swojej życiowej filozofii. Naucz się żyć z własnymi problemami, podejmuj decyzje i ponoś ich konsekwencje. Badaj konflikty i szukaj własnych rozwiązań. Naucz się czegoś co przyda Ci się w życiu.

GRUPA WSPARCIA DLA OSÓB ZAGROŻONYCH UZALEŻNIENIEM prowadzące: Iwona Nowik i A. Dyks - Łepek Program pracy z grupą powstał w oparciu o Model Minnesota bazujący na budowaniu wspierającej społeczności terapeutycznej oraz model pracy młodzieżowych grup wsparcia. Głównymi celami spotkań są: budowanie grupy opartej na zasadach wzajemnej akceptacji, zaufania i szczerości; zmotywowanie uczestników do zaprzestania lub maksymalnego ograniczenia zażywania środków psychoaktywnych; lepsze przewidywanie przez chłopców konsekwencji nadużywania alkoholu i narkotyków oraz pomoc rozwijaniu kompetencji interpersonalnych potrzebnych wychowankom do życia w trzeźwości. Najczęściej poruszane na spotkaniach tematy, to: historie uzależnień w rodzinie i wpływ używek na relacje z najbliższymi; planowanie trzeźwych przepustek; dyskusje na temat korzyści i strat związanych z odurzaniem się; rozmowy na temat życiowych planów, celów i marzeń.

IWONA NOWIK – INSTRUKTOR TERAPII UZALEŻNIEŃ

TRENINGI RELAKSACYJNE Prowadząca: Anna Wojtczak Proponowane wychowankom ćwiczenia relaksacyjne zaczerpnięte są z metod Shultza i Jacobsona oraz technik medytacyjnych i elementów pracy z ciałem i oddechem. Głównym celem relaksacji jest wyposażenie wychowanków w umiejętności rozładowywania napięcia oraz obniżania poziomu stresu. Poprzez udział w tego typu zajęciach chłopcy uczą się jak świadomie i skutecznie odpoczywać, jak ograniczać fizjologiczne i psychologiczne skutki doświadczanego stresu a tym samym polepszyć swoją koncentrację uwagi i wydajność w nauce.

SOCJOTETRAPIA Z ELEMENTAMI TZA, BIBLIOTERAPII, MUZYKOTERAPII I FILMOTERAPII Prowadzące: Anna Wojtczak i Bożena Szczodrowska Grupa socjoterapeutyczna prowadzona w budynku psychoedukacji uzupełnia realizację programu profilaktycznego i wychowawczego MOW w Kamionku Wielkim. Grupę tworzą wychowankowie ze wskazaniami do udziału w zajęciach o charakterze socjoterapeutycznym oraz chłopcy typowani przez wychowawców i nauczycieli MOW. Głównym celem zajęć jest rozwijanie podstawowych kompetencji społecznych. Podstawowe bloki tematyczne to: tworzenie grupy, komunikacja interpersonalna, samoświadomość emocjonalna, asertywność, radzenie sobie ze złością i rozwiązywanie konfliktów.

Bożena Szczodrowska: nauczyciel historii i geografii, trener TZA, I Bożena Szczodrowska: nauczyciel historii i geografii, trener TZA, I. Nowik i A. Wojtczak