Doświadczenia wynikające z kontroli projektów realizowanych w ramach Działania 6.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) 2007-2013 przeprowadzonych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.5 Kraków, 23 kwietnia.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Wyniki kontroli projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego przeprowadzonych przez Urzędy Kontroli Skarbowej w perspektywie finansowej.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Zamówienia publiczne Toruń, grudzień 2005 r.. Zamówienia publiczne w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja i modernizacja sektora.
2009 Realizacja projektu na przykładzie PO KL – dotychczasowe doświadczenia z realizacji i rozliczania projektów – PARP Daniel Nowak Warszawa, 8.
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ogólnopolskie projekty otwarte Sylwia.
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
2009 Warszawa, 5 marca 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL projekty studiów podyplomowych Anna Broniarek.
2009 Warszawa, 27 lutego 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ponadregionalne projekty zamknięte.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy pn. Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
1 XVI Podkarpacka Konferencja Samorządów Terytorialnych Wybrane problemy związane z finansowaniem projektów i nieprawidłowościami 27 października 2009.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Warszawa, dnia 09 grudnia 2015 r.
Realizacja projektu w ramach RPO WSL Działanie 3.2 Październik 2015 Śląskie Centrum Przedsiębiorczości.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w obszarach związanych z potrzebami epidemiologiczno- demograficznymi – System SOWA Dorota Ludorowska.
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
Kontrola projektów w ramach PO WER Ministerstwo Zdrowia Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Warszawa, r.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
KONTROLA PROJEKTU MÓJ PIERWSZY BIZNES Projekt „Mój pierwszy biznes” realizowany jest przez Zespół Szkół Handlowych w Poznaniu i polega na prowadzeniu zajęć.
1 Zasady realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Spotkanie robocze Warszawa r. Projekt współfinansowany przez.
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Zatrudnianie nauczycieli
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
WNIOSKI i REKOMENDACJE PŁYNĄCE Z WYNIKÓW KONTROLI PROJEKTÓW * * *
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
spotkanie informacyjne
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zapis prezentacji:

Doświadczenia wynikające z kontroli projektów realizowanych w ramach Działania 6.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) przeprowadzonych przez WUP w Warszawie w latach Warszawa, dnia 09 grudnia 2015 r.

Doświadczenia z kontroli projektów PO KL w latach Łącznie w okresie w ramach Działania 6.1 PO KL WUP w Warszawie przeprowadził: kontroli planowych; wizyt monitoringowych; - 19 kontroli doraźnych.

Najczęstsze uchybienia i nieprawidłowości stwierdzone w wyniku czynności kontrolnych przeprowadzonych podczas kontroli na miejscu w ramach PO KL w latach w obszarach:

Prawidłowość rozliczeń finansowych - rozbieżności pomiędzy danymi widniejącymi w części finansowej wniosku beneficjenta o płatność a danymi widniejącymi na dokumentach źródłowych; - brak / błędne opisy na dokumentach księgowych; - błędne rozliczanie kwot wynagrodzeń wraz z pochodnymi; - pomyłki w płatnościach wynikające z przedstawionych do kontroli wyciągów bankowych, stanowiących dowody zapłaty za zadania realizowane w ramach projektu; - rozliczanie dokumentów księgowych wystawionych w walucie obcej z uwzględnieniem ujemnych różnic kursowych; - brak trwałego spięcia opisu dokumentu księgowego z dokumentem (w przypadku konieczności nanoszenia opisu na osobnej karcie)

- brak spełnienia przesłanek wynikających z przepisów Kodeksu cywilnego do uznania zawartych umów za umowy o dzieło; - angażowanie do projektu osób zatrudnionych w instytucji uczestniczącej w realizacji PO KL (konflikt interesów); - zawieranie z pracownikami Beneficjenta umów cywilnoprawnych, w ramach których pracownik nie wykonywał pracy rodzajowo różnej (wykonywał pracę tożsamą z wykonywaną na podstawie umowy o pracę); - brak akt osobowych zatrudnionych pracowników.

Sposób rekrutacji uczestników projektu, w tym ich kwalifikowalność - zrekrutowanie do projektu osób niespełniających kryteriów kwalifikowalności; - nieosiągnięcie wskaźników; - brak oświadczenia uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych; - brak dokumentacji pozwalającej na zweryfikowanie posiadanego przez uczestników projektu statusu na rynku pracy; - niezgodności w zakresie liczby uczestników biorących udział w poszczególnych formach wsparcia w odniesieniu do założeń wniosku o dofinansowanie projektu; -brak stosowania zapisów postanowień Regulaminu rekrutacji stworzonego na potrzeby projektu/niepoinformowanie uczestników projektu o zmianie Regulaminu projektu.

Sposób przetwarzania danych osobowych uczestników projektu - błędy w Formularzu PEFS 2007 – niezgodności danych ze stanem faktycznym oraz dokumentem Podsystem Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego 2007 dla PO KL – Instrukcja wypełniania Formularza PEFS 2007 dla PO KL; - powierzanie przetwarzania danych osobowych uczestników projektu podmiotom zewnętrznym bez uprzedniego poinformowania IP2 o zamiarze jego powierzenia; - brak rejestru wydanych upoważnień/ ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych uczestników projektu; - gromadzenie w dokumentacji projektu kserokopii dowodów osobistych uczestników projektu co zgodnie z opinią Instytucji Zarządzającej (pismo - znak: DZF-VIII PTo/11 z dnia r.) jest niedozwolone; - gromadzenie danych osobowych uczestników projektu, które nie są niezbędne do realizacji projektu.

Zgodność danych przekazywanych we wniosku o płatność w części dotyczącej postępu rzeczowego oraz postępu finansowego z dokumentacją dotyczącą realizacji projektu dostępną w siedzibie Beneficjenta - realizacja zadań niezgodnie z harmonogramem realizacji projektu; - rozbieżności w zakresie informacji przekazywanych w postępie rzeczowym we wniosku o płatność z dokumentami potwierdzającymi faktyczną realizację projektu.

Poprawność udzielania zamówień publicznych - naruszenie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, skutkujące nałożeniem korekty finansowej i zwrotem środków wraz z odsetkami (nieprawidłowość finansowa) – naruszenie zasady uczciwej konkurencji; - naruszenie procedur wewnętrznych w sprawie trybu udzielania zamówień publicznych stworzonych przez Beneficjenta; - złożenie oświadczenia dotyczącego niepodleganiu wyłączeniu z czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia przez kierownika zamawiającego, który uprzednio, na podstawie pisemnego upoważnienia, powierzył wykonywanie zastrzeżonych dla siebie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia pracownikowi urzędu; - braki formalne na dokumentach z zakresu prowadzenia postępowania – nieskutkujące koniecznością powtórzenia postępowania bądź uznania wydatków poniesionych na realizację zamówienia za niekwalifikowalne (np. brak podpisu Kierownika Zamawiającego na Protokole z otwarcia ofert); - nieprzestrzeganie opracowanego przez Beneficjenta regulaminu w sprawie udzielania zamówień publicznych.

Poprawność stosowania zasady konkurencyjności - wybór oferty złożonej przez wykonawcę powiązanego osobowo z Beneficjentem/ Partnerem, skutkujący nałożeniem korekty finansowej zgodnie z taryfikatorem i zwrotem środków (nieprawidłowość finansowa); - naruszenie zapisów Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach PO KL w zakresie dotyczącym wymagań odnośnie protokołu z postępowania (niepełny, wadliwie sporządzony, niezawierający obligatoryjnych elementów określonych Wytycznymi).

Poprawność udzielania pomocy publicznej/ de minimis - błędne wyliczenie wartości pomocy publicznej udzielonej pracodawcom, do których Beneficjent skierował w ramach subsydiowanego zatrudnienia uczestników projektu, którzy nie posiadają statusu osoby niepełnosprawnej; - niekompletność składanych wraz z wnioskami o zorganizowanie subsydiowanego zatrudnienia formularzy informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis; - nieterminowe przekazywanie informacji o udzielonej pomocy za pomocą aplikacji SHRIMP; - brak aktualizacji zaświadczenia wydanego beneficjentowi pomocy w przypadku, gdy wartość faktycznie udzielonej pomocy de minimis jest inna niż wartość wskazana w pierwotnym zaświadczeniu; - błędnie (niezgodnie z instrukcją) wypełnione sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej, przekazywane do Starostwa Powiatowego (w przypadku PUP).

Prawidłowość realizacji działań informacyjno- promocyjnych - brak lub niezgodne z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL oznakowanie miejsca realizacji projektu, umów oraz materiałów informacyjno-promocyjnych, np. brak zamieszczenia na plakatach informujących o realizacji projektu hasła promocyjnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: „Człowiek – najlepsza inwestycja”.

Zapewnienie właściwej ścieżki audytu - błędy na dokumentach projektowych uniemożliwiające prześledzenie ścieżki audytu (np. brak dat); - nieprzestrzeganie przez Beneficjenta zapisów ustanowionego na potrzeby realizacji projektu Regulaminu uczestnictwa w projekcie (lub innych dokumentów obowiązujących w jednostce kontrolowanej).

Sposób prowadzenia i archiwizacji dokumentacji projektu - braku opisów na dokumentacji wskazujących na jasny związek z projektem; - brak należytej staranności w prowadzeniu dokumentacji dotyczącej realizowanego projektu oraz brak dostatecznego nadzoru nad sporządzaniem dokumentacji projektu.

Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie Wydział Kontroli EFS ul. Młynarska Warszawa