 w Międzyszkolnym Ośrodku Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej ćwiczy co roku około 120 uczniów  ćwiczący to uczniowie z poziomu różnych szkół czechowickich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ośrodek powstał w marcu 1973 roku jako jeden z pierwszych w Polce.
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Dzieci Słabo Widzących i Niewidomych im. Zofii Książek – Bregułowej ul.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Praktyczna nauka zawodu
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
przeciwdziałania wadom postawy ciała w województwie opolskim
Harmonogram i propozycje działań koordynatorów
ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Kontakt: Skarżysko – Kamienna ul. Szkolna 15 / 16 Tel/ fax
„Sześciolatek w przyjaznej szkole”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Skuteczność leczenia metodą FED u osób ze skoliozą w różnym wieku metrykalnym i kostnym w Ośrodku „BIO” Mariusz Czarnecki w Końskich. Mariusz Czarnecki,
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
GIMNASTYKA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNA
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Szkoła promująca zdrowie!
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
Program powstał z inicjatywy Wojewody Opolskiego Pana Ryszarda Wilczyńskiego i jest odpowiedzią na niezwykle palący problem nieprawidłowości w rozwoju.
Propozycje tematów prac magisterskich
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Działalność Świetlicy Środowiskowej
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Dr Marta Pawelec. Praca dydaktyczna Pomoc psychologiczna – sytuacje symulacyjne; kontakt pomocowy, rozmowa, terapia, mediacje.
EFEKTY PROCESU KOREKCJI
Działania upowszechniające projekt Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Przedmiot programu Założeniem programu jest realizacja 3-letniego programu profilaktyki wad postawy i schorzeń narządu ruchu w grupie dzieci uczęszczających.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

 w Międzyszkolnym Ośrodku Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej ćwiczy co roku około 120 uczniów  ćwiczący to uczniowie z poziomu różnych szkół czechowickich - w przedziale wiekowym 7-19 lat  procesem korekcji objęte są dzieci i młodzież ze skoliozami

 zajęcia są obowiązkowe 2 razy w tygodniu dla każdego uczestnika, wyjątek stanowią podopieczni prowadzeni systemem indywidualnym  nauczyciele pracujący w Ośrodku: mgr Joanna Pielech mgr Elżbieta Szczypka mgr Marek Pietrzyk

 uczestnicy zajęć są objęci specjalistyczną opieką lekarza ortopedy-traumatologa, który diagnozuje podopiecznych i prowadzi badania kontrolne  dla wytypowanych dzieci z progresywnymi skoliozami dodatkowo prowadzona jest przez fizjoterapeutkę terapia manualna

masaż i kinesiology taping

 Ośrodek spełnia rolę placówki metodycznej poprzez:  prowadzenie praktyk studenckich  organizowanie szkoleń dla nauczycieli  udzielanie konsultacji rodzicom i dzieciom spoza Ośrodka  współpracę z konsultantem ds. skolioz mgr Ryszardem Harężlakiem

mgr Ryszard Harężlak

 zajęcia w Ośrodku są prowadzone w oparciu o metodę Ryszarda Harężlaka : „Asymetryczna koncepcja korekcji skolioz”  bardzo wysoki procent popraw dowodzi zasadności stosowanej koncepcji ćwiczeń asymetrycznych i indywidualnego doboru ćwiczeń do wady każdego dziecka

Studenci AWF Katowice na praktykach- czerwiec 2013

współpraca z AWF Katowice- spotkanie w Ośrodku: od lewej- prof. J. Ślężyński, burmistrz M. Błachut, v-ce burmistrz M. Kołoczek, J.Pielech-kierownik

Współpraca  skuteczność metody zależy od współpracy na linii: nauczyciel - rodzic – lekarz oraz systematyczności i dokładności wykonywania przez dziecko zaleconych przez nauczyciela ćwiczeń domowych

asymetryczna elongacja w zwisie

ćwiczenie na trójpłaszczyznowym korektorze skolioz jest fizjoterapeutkę terapia manualna dla wytypowanych

ćwiczenie na korektorze odcinka lędźwiowego

redresja na szczyt łuku skrzywienia

przykładowy efekt korekcji Paulina Sc.ThdxThLsin lat 27°/17° lat 19°/10°

 okres dojrzewania, który dotyczy gimnazjalistów jest okresem bardzo niebezpiecznym ze względu na „skok wzrostowy”, w którym może wystąpić znaczące pogorszenie istniejącej już wady postawy ciała przykład następny slajd

6º6º 40 º Sc Th dx L sin 6º6º 36 º