Grupa 1
Grupa I Skład: Sebastian Juwa , Piotr Arciszewski WYKONANE ZADANIE Wykonanie prezentacji „Wacław Sierpiński” Wykonanie prezentacji „Stanisław Ulam” Wykonanie prezentacji „Enigma” Przygotowanie materiałów do gry przygotowanej dla widzów Wykorzystanie w prezentacji „Enigma” filmiku z Youtube z podłożonym tłumaczeniem w języku polskim wykonanym w programie Movie Maker (tłumaczenie wykonane przez nauczyciela j. angielskiego). Wykonanie animacji powstawania ‘”Dywanu Sierpińskiego „ i ‘’Trójkąta Sierpińskiego” i wykorzystanie ich do prezentacji „Wacław Sierpiński” w programach Adobe Photoshop i Easy Gif Animator. Wykonanie karty pracy oraz analiza wykonanych prac pod względem technicznym i merytorycznym. POTRZEBNE PROGRAMY I AKCESORIA ORAZ ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI Microsoft PowerPoint – przygotowanie poszczególnych prezentacji Internet; wyszukiwanie istotnych informacji oraz przetwarzanie ich w Microsoft Word oraz zastosowanie w Microsoft PowerPoint Umiejętność robienia animacji w programie Adobe Flash cs3 Obrabianie filmów wideo kręconych na spotkaniach jak i tych z Internetu w programie Ulead VideoStudio 11 Plus Doskonalenie umiejętności pracy w programach do obróbki zdjęć Niezbędne do efektywnej pracy : Terminowe wywiązywanie się z powierzonych zadań. Dobra organizacja czasu i miejsca pracy. Doskonalenie obowiązkowości oraz sumienności. 2
Stworzenie półki z książkami w htmlu WYKONANE ZADANIE Stworzenie półki z książkami w htmlu Wykonanie prezentacji „Twierdzenie Banacha o punkcie stałym – wykonanie animacji do zadania z cegłą, nagranie za pomocą odpowiednich programów filmów. Prezentacja „Ułamki, a fraktale” do której zostały wykonane animacje zbioru Cantora oraz krzywej Kocha. Obróbka filmu i ścieżki dźwiękowej Wykonanie multimedialnej książki, która zawiera życiorysy wybranych polskich matematyków. Nagranie dźwięków do prezentacji lub wykonanie za pomocą lektora. POTRZEBNE PROGRAMY I AKCESORIA ORAZ ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI FlipAlbum – przypomnienie obsługi programu dzięki któremu możliwe jest wykonanie multimedialnej ksiązki Catcher – umożliwia szybki zapis i robienie screenów AviScreen Classic 1.3 – nauka programu Expressivo – dzięki temu programowi wykonaliśmy dźwięk w prezentacji Microsoft Equation 3.0 – wykonanie równań do prezentacji 3
Czego nauczyliśmy się podczas wykonywania projektu.
Na początku nie bardzo byliśmy zainteresowani projektem Na początku nie bardzo byliśmy zainteresowani projektem. Tak naprawdę interesowaliśmy się tylko dobra ocena. Wraz z rozwojem naszego projektu zaczęło nas to wciągać i interesować. Podczas wykonywania przeróżnych zadań uświadomiliśmy sobie, że matematyka to nie tylko nudne liczby i zadania, ale także bardzo piękne i ciekawe rzeczy, choćby fraktale, które nasz projekt obejmował. Gdy wykonywaliśmy wirtualną encyklopedię, która zawierała życiorysy polskich matematyków, dowiedziałem się ile tak naprawdę świat zawdzięcza naszym sławnym rodakom, np. złamanie szyfru Enigmy, wspaniałe fraktale czy też pojęcia w dziedzinie algebry czy statystyki. Podczas pracy w grupie zrozumieliśmy jak ważna jest współpraca między nami. Poznaliśmy moich przyjaciół z innej strony - jako pracowitych i punktualnych, gdyż to było u nas najważniejsze. Wszystko musiało być na czas. Dzięki temu, że projekt był wykonywany z użyciem komputera nauczyliśmy się i udoskonaliliśmy obsługę wielu programów.
Czego używaliśmy i nauczyliśmy się podczas wykonywania naszych zadań w projekcie.
Prezentacja o Twierdzeniu Banacha Podczas wykonywania projektu po raz pierwszy zetknęliśmy się z twierdzeniem Stefana Banacha „o punkcie stałym”. Mimo iż na początku wydawało się to być bardzo trudne do zrozumienia po wytłumaczeniu przez panią od matematyki okazało się być niemal dziecinnie proste. Do wykonania prezentacji użylismy następujących programów: Adobe Photoshop CS3 - do wykonania animacji z cegłą oraz do wykonania animacji z podobieństwem trójkątów Microsoft Equation 3.0 - wykonanie równań AviScreen Classic 1.3 - filmy zrzutów ekranowych PowerPoint 2003 – do zrobienia prezentacji Audacity – do obróbki dźwięku
Wirtualna Encyklopedia z życiorysami wybranych polskich matematyków Poznaliśmy życiorysy polskich matematyków oraz udoskonaliliśmy pracę w posługiwaniu się programami komputerowymi. Adobe Photoshop CS3 – wykonanie szablonu projektu FlipAlbum – program dzięki któremu wykonałem całą encyklopedię
Prezentacja „Ułamki, a fraktale” Poznaliśmy niesamowity świat fraktali. Udoskonaliliśmy umiejętność pracy na warstwach w programie Adobe Photoshop CS3. Adobe Photoshop CS3 - wykonanie animacji płatka Kocha oraz zbioru Cantora PowerPoint 2003 – do zrobienia prezentacji
Nagranie oraz obróbka filmów Nauka programu Ulead VideoStudio 11 Plus, wycinanie i poprawa ścieżki dźwiękowej. Program MovieMaker, podstawianie głosu do tłumaczonego filmu. Ulead VideoStudio 11 Plus – program służący do obróbki i edycji filmów Adobe Photoshop CS3 – stworzenie napisów do filmu Audacity – obróbka dźwięku
MovieMaker – Podstawienie nagranego tłumaczenia do filmu.
Półka z książkami To zadanie przysporzyło mi najwięcej problemów. Na początek myślałem , że uda mi się to zrobić we flsh’u ale moja znajomość Action Scripta jest niewielka. Postanowiłem spróbować w html w czym pomógł mi starszy kolega studiujący informatykę. Adobe Photoshop CS3 – wykonanie wyglądu półki, książek Catcher 1.1 – program dzięki któremu wykonywałem screeny książek, z których potem robiłem animację otwierania i zamykania FlipAlbum – za pomocą tego programu wykonałem książki FrontPage 2003 - do obróbki strony
Animacje w Prezentacji „Enigma” i „Wacław Sierpiński” Wykonanie animacji w programie Adobe Photoshop i Easy Gif Animator
Wykonanie Szyfrogramów Wykonanie szyfrogramów w programie Microsoft Word 2007 Korzystaliśmy z materiałów warsztatowych dla nauczycieli Fascynacja = Aktywizacja prezentowanych przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe.
P.S. Dla trzech osób które najszybciej odgadną szyfrogram przewidywane NAGRODY!!!
Hasła szyfrogramów Polakom udało się rozszyfrować Enigmę w 1932 roku Pierwsza niemiecka maszyna szyfrująca została opracowana przez Hugo Kocha Najmłodszym polskim matematykiem łamiącym kod Enigmy był Marcin Rajewski Matematycy którzy złamali kod Enigmy to H. Zygalski J. Różycki i M. Rajewski 5. Po raz pierwszy łącznicę kablową wprowadzono do maszyn Enigma w 1930 roku
Zdjęcia z pracy grupy
Linki Prezentacja o Wacławie Sierpińskim Prezentacja „Ułamki, a fraktale” Prezentacja o Stanisławie Ulamie Prezentacja „Twierdzenie Banacha” Prezentacja o Enigmie Wirtualna encyklopedia „Półka”