MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
SUKCES.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Sposoby motywowania dzieci do nauki.
Jak motywować dziecko do nauki?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
MOTYWOWANIE UCZNIÓW DO NAUKI
MOTYWACJA DO NAUKI ,,Prędzej czy później okazuje się,
Uzależnienia a rozwój dziecka
Jak motywować uczniów do nauki ???
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Jak motywować dziecko do nauki
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Recepta na sukces nauczyciela
Szkoła Podstawowa nr 2 imienia majora Henryka Sucharskiego w Kwidzynie
WYKŁAD III MOTYWACJA DO PRACY.
„Jak pomóc dziecku w nauce”
Praca z dzieckiem agresywnym
MODELE EDUKACJI „Zdolności człowieka do radości ze wszystkiego, co żyje, do emanowania zdolnościami na otaczający go świat, do „bycia zainteresowanymi”’
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
PROFILAKTYKA.
Motywacja do nauki.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
O korzeniach i skrzydłach…
„ Człowiek potrzebuje człowieka, żeby być człowiekiem ” (J.R.Bacher)
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Chwalmy naszych uczniów Autor prezentacji: Joanna Bielecka
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Rola rodziców w kształtowaniu motywacji do nauki
Jak motywować uczniów do czytania?
Jak motywować dziecko do nauki ?
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sposoby motywowania dzieci do nauki.
Rola rodziców w kształtowaniu motywacji do nauki
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Motywacja w sporcie.
Zapis prezentacji:

MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU

Co to jest motywacja? Motywacja to proces wewnętrzny warunkujący dążenie ku określonym celom, to także system podstawowych potrzeb i wartości, które determinują kierunek dążeń człowieka. Wyróżniamy dwa rodzaje motywacji: wewnętrzną i zewnętrzną. motywacja wewnętrzna to tendencje do podejmowania i kontynuowania działania ze względu na osobistą satysfakcję lub przyjemność. motywacja zewnętrzna to tendencje do podejmowania i kontynuowania działania ze względu na korzyści materialne.

Definicja motywacji szkolnej Motywacja szkolna – to ogół bodźców zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych, powodujących gotowość do uczenia się . Bodźce te mogą wywołać u ucznia 2 typy zachowań: 1. dążenie 2. unikanie

Typy motywacji Typ 1 Dążenie motyw cel pobudza ucznia do działania. Unikanie motyw brak celu apatia, wycofanie, brak chęci do pracy, brak kierunku zmian.

Motywy szkolne, które mają wpływ na dziecko Motywy zewnętrzne – czyli- osobowość nauczyciela, ocena, sytuacja rodzinna, sytuacja szkolna, grupa rówieśnicza. Motywy wewnętrzne – czyli- cechy charakteru, ambicja, zainteresowania, cel życiowy, wykorzystanie wiedzy w praktyce.

Czynniki wzmacniające motywację do uczenia się chęć bycia lepszym, zainteresowania, miły, życzliwy, kreatywny, ciekawy nauczyciel, zachęty, pochwały nauczycieli, zachęty i pochwały rodziców, ciekawie prowadzone lekcje, różnorodność metod pracy, chęć zdobycia wiedzy, możliwość zdobycia dobrej oceny, nagradzanie,

Czynniki osłabiające motywację dzieci do uczenia się: brak zainteresowania ze strony rodziców, brak pomocy, wsparcia ze strony nauczyciela, brak zachęty ze strony nauczyciela i rodzica, trudny materiał, lęk przed ocenianiem, przed słabą oceną, niesprawiedliwe ocenianie, brak jasnych kryteriów, brak wiary we własne możliwości, obawa przed porażką, nieprawidłowe funkcjonowanie dziecka w klasie, negatywny wpływ grup rówieśniczych,

Zadaniem rodzica jest: kształtowanie w młodym człowieku postawy osobistej odpowiedzialności za konsekwencje realizowanych, bądź nie realizowanych zadań. wzbudzanie motywacji wewnętrznej poprzez własny przykład, rozwijanie pasji i zainteresowań młodego człowieka. kształtowanie w dziecku przekonania, że może ono wywierać wpływ na istotne zdarzenia (jak sukces lub niepowodzenie w szkolnych sytuacjach zadaniowych), pomóc dziecku w skonstruowaniu planu działania. Plany działania są instrumentem realizacji wyznaczonego celu. Odpowiadają na pytanie, kiedy i jak wykonać określone czynności, aby zrealizować zamierzony cel.

Zadaniem rodzica jest: pomóc dziecku odnaleźć możliwości, dzięki którym nauka sprawi mu więcej przyjemności, podkreślać znaczenie nauki jako celu do samorealizacji- realizacji własnych potencjalnych możliwości, usunięcie alternatywnych bodźców, które mogą odciągać uwagę od nauki (telewizor, komputer, telefon), namawiać dziecko do samooceny, oczekiwać od dziecka deklaracji zmiany stosunku do nauki szkolnej, kształtowanie bliskich, pozytywnych relacji z dzieckiem, opartych na akceptacji, wsparciu, zrozumieniu,

Rodzicu pamiętaj: dzieciom są potrzebne jasne i przejrzyste reguły. Rodzice powinni przedstawić dziecku swoje oczekiwania i wymagania. nie wywiązanie się z obowiązku nauki, obowiązku szkolnego powoduje, że dziecko ponosi ustalone przez rodzica konsekwencje.

Jak rodzic może wspomóc motywację dziecka do nauki? swobodnie, ale systematycznie przekonywać dziecko, że naprawdę może się nauczyć, bawić się razem z dzieckiem podczas nauki, okazywać mu zaufanie, wyraźnie określać cele, pokazywać korzyści, dbać o dobry nastrój swój i dziecka, pokazywać dziecku, że wierzy się w jego możliwości, jeśli coś mu się nie udaje, zrozumieć go, ale nie okazywać litości tylko zachęcać do dalszej pracy, zachęcać go do chwalenia się kolejnymi osiągnięciami,

Przykłady rozmów z dzieckiem Jak nie chwalić? Dziecko: Tato, dostałem czwórkę z tego sprawdzianu z chemii. Rodzic: To wspaniale! Wiedziałem, że sobie poradzisz. Chemię masz we krwi! Dziecko (w myślach): Ech, gdybym nie ściągnął od Karola, to pewnie bym oblał.

Przykłady rozmów z dzieckiem Jak chwalić? Dziecko: Tato, dostałem czwórkę z tego sprawdzianu z chemii. Rodzic: O! To znaczy, że poprawiłeś ocenę. Z poprzedniego sprawdzianu dostałeś trójkę, o ile dobrze pamiętam. Widać, że solidnie popracowałeś, przygotowując się do tej klasówki. Pewnie jesteś z siebie zadowolony? Dziecko: Mhm, jak się przyłożę to z kolejnej klasówki też mogę dostać czwórkę. Nie taka straszna ta chemia.

Przykłady rozmów z dzieckiem Jak chwalić? Dziecko: Tato, dostałem czwórkę z tego sprawdzianu z chemii. Rodzic: O! To znaczy, że poprawiłeś ocenę. Z poprzedniego sprawdzianu dostałeś trójkę, o ile dobrze pamiętam. Widać, że solidnie popracowałeś, przygotowując się do tej klasówki. Pewnie jesteś z siebie zadowolony? Dziecko: Mhm, jak się przyłożę to z kolejnej klasówki też mogę dostać czwórkę. Nie taka straszna ta chemia.

Przykłady rozmów z dzieckiem: Jak nie chwalić? Dziecko: Skończyłem prezentację na język polski. Rodzic: Pokaż, chętnie zobaczę. Wygląda świetnie, widać, że jesteś specjalistą w robieniu prezentacji.

Przykłady rozmów z dzieckiem Jak chwalić? Dziecko: Skończyłem prezentację na język polski. Rodzic: Pokaż, chętnie zobaczę. Mhm. Slajdy są przejrzyste, zawarłeś w nich główne punkty prezentacji i zilustrowałeś wszystko odpowiednio dobranymi zdjęciami. Wygląda na to, że włożyłeś w to sporo pracy. Dziecko (w myślach): Potrafię zrobić niezłą prezentację. (na głos): Też mi się podoba, dobrze wyszło, choć musiałem nad tym trochę posiedzieć.

Dziękujemy za uwagę