Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
„Sześciolatek w szkole”
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
"Szkolni detektywi" Jesteśmy grupą, która nazywa się
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Szkoła Odkrywania Talentów
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Konkurs: Na dobry początek
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
KOŁO PLASTYCZNE.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
W ramach realizacji zajęć niezorganizowanych (obszar 7) dzieci z Przedszkola nr 3 w Radzionkowie uczestniczyły w wielu interesujących zajęciach sportowych.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Czarodziejskie Mandale
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
DEKORACJE SALI PRZESZKOLNEJ
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Innowacja pedagogiczna
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Tydzień Edukacji Globalnej
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Wybór tytułów książek do biblioteki szkolnej przez głosowanie.
„Sześciolatek w szkole”
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
„Sześciolatek w szkole”
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży „Rozwijanie zdolności plastycznych dzieci 4, 5, 6- letnich poprzez udział w różnorodnych zajęciach i zabawach” Martyna Napiwodzka

Rodzaj innowacji pedagogicznej: - programowa, - metodyczna Okres wdrażania innowacji: 1.09.2012 r. do 31. 05. 2013 r Adresaci: 3 grupy przedszkolne 4, 5, 6 latki

Skąd wzięła się potrzeba innowacji? duża liczba dzieci utalentowanych plastycznie i przejawiających zainteresowanie działalnością plastyczną umożliwienie dziecku rozwijania jego zdolności plastycznych oraz poznawanie i wyrażanie siebie w formie ekspresji plastycznej

Od programu do innowacji W krainie plastyki Program dla dzieci wykazujących szczególne uzdolnienia plastyczne. Głównym celem tego programu jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka w zakresie:  jego wrodzonych możliwości twórczych,  poznawania i wyrażania siebie w formie ekspresji plastycznej,  kształtowania twórczej postawy

Zgodność z podstawą programową Treści innowacji były zintegrowane z obszarami podstawy programowej wychowania przedszkolnego, a forma prowadzonych zajęć przyczyni się do realizacji treści wykraczających poza podstawę programową i realizowany w naszym przedszkolu program „Zanim zostanę pierwszakiem”.

Na zajęcia uczęszczały dzieci uzdolnione, miały także do nich dostęp dzieci wykazujące zainteresowania plastyczne z grup 4, 5 i 6 – latków. Zajęcia prowadzone były raz w tygodniu lub w każdej wolnej chwili dnia, np. w ranku lub popołudniu.

Oprócz technik często stosowanych w pracy z dziećmi stosowane były również techniki mniej popularne, takie jak malowanie węglem, gąbką, rysowanie świecą, origami, quilling, a nawet prace wykonywane techniką decoupaqu. Stosowanie różnorodnych technik motywuje dzieci do działania i twórczej ekspresji, jednocześnie uatrakcyjniając zajęcia i sprawiając bardziej interesującymi i ciekawymi dla dziecka.

Efekty innowacji Dzieci: · poznały różne techniki plastyczne · czerpały radość z procesu twórczego oraz poznawania i wyrażania siebie w formie ekspresji plastycznej. · rozwijały kreatywność dziecięcą. · doskonaliły motorykę małą i dużą, wyrabiając płynność i szybkość ruchów. · prezentowały swoje umiejętności plastyczne przed kolegami z przedszkola i rodziną

Działania zrealizowane z udziałem dzieci

Dzieci brały także udział w konkursach plastycznych, o charakterze miejscowym i ogólnopolskim, niejednokrotnie zdobywając miejsca na podium.

Szkoła moich marzeń

Malujemy wiersze Juliana Tuwima

Hanka Bielicka w oczach dziecka

Realizacja innowacji przyczyniła się do uzyskania przez nasze przedszkole tytułu „Szkoły odkrywców talentów.” Tytuł ten otrzymaliśmy z Ośrodka Rozwoju Edukacji prowadzonego przez Ministra Edukacji Narodowej za podejmowanie i realizację działań na rzecz podnoszenia jakości edukacji.

W związku z osiągnięciem tytułu, została zorganizowana wystawa prac dzieci pt.: „To co widzę, to co czuję wyobraźnią namaluję”. W jej ramach zostały zaprezentowane prace, które dzieci wykonywały przez cały rok trwania innowacji oraz prace specjalnie przygotowane na wystawę. Osiągnięcia dzieci oraz wytwory ich pracy mieli okazję oglądać rodzice oraz zaproszeni z tej okazji goście. Dzieci były bardzo dumne i zadowolone z efektów końcowych swojej pracy.

kontynuacja działań, ale już nie pod nazwą innowacji, Co dalej? kontynuacja działań, ale już nie pod nazwą innowacji, • wyasygnowanie środków z Urzędu Miasta na realizację działań poza podstawą programową

Refleksje nauczyciela nowe wyzwanie, będące jednocześnie nowym inspirującym doświadczeniem, samokształcenie, poznawanie nowych metod, technik plastycznych, spełnianie się w tym, w czym dobrze się czuje i co lubię...

Dziękuję za uwagę...