OUTECH – WIELOWYMIAROWE UMIĘDZYNARODOWIENIE Marek Tukiendorf.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

UNIWERSYTETY TRZECIEGO WIEKU
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
Doświadczenia z budowania relacji między Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ a jej otoczeniem – koncepcja Wydziałowej Rady Biznesu Dr Agnieszka Kurczewska,
Studia Wschodnie Krakowska Akademia im. A. Frycza Modrzewskiego.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Klub Przedsiębiorczego Nauczyciela. Cele Klubu : Podnoszenie jakości pracy nauczycieli Podstaw przedsiębiorczości Podnoszenie jakości pracy nauczycieli.
Innowacyjna kontynuacja aktywna adaptacja Program wyborczy Dr hab. Agnieszka Pawłowska, prof. nadzw.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
WOJEWODA ŚLĄSKI dr Zygmunt Łukaszczyk podsumowanie misji administacyjno- gospodarczej województwa śląskiego do prowinicji Quang Ninh.
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Oferta dla biznesu Lublin, r.. Biuro Rozwoju i Kooperacji PL Jednostka ogólnouczelniana Cele, m.in.: doradztwo i konsultacje w zakresie przygotowywania.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Prezentacja wykonana w ramach projektu: Plan rozwoju Politechniki Częstochowskiej Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
Collegium Copernicanum cel spotkania: dyskusja nad powołaniem międzywydziałowego koła naukowego Wprowadzenie do dyskusji Stanisław Czachorowski Propozycja.
Instytut Spraw Publicznych
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
WSCHODNI OŚRODEK TRANSFERU TECHNOLOGII
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Od projektu do trwałej.
Język francuski na świecie
Jak robić to efektywnie?
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Język francuski na świecie
Projekt Comenius Regio
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Współpraca nauka – biznes jako nowoczesna ścieżka wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw Komisja ds. Innowacyjności i Współpracy Nauki z Biznesem Regionalna.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Regionalne łańcuchy tworzenia wartości w kontekście usług ekosystemowych i bioróżnorodności międzynarodowy projekt naukowy we współpracy z polskimi, czeskimi.
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
ICT POLSKA CENTRALNA KLASTER – WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM DLA ROZWOJU KADR, UCZELNI I REGIONU Prorektor PŁ ds. Rozwoju Uczelni prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
Nowoczesna infrastruktura podstawą Uniwersytetu Medycznego z przyszłością prof. dr hab. Jacek Wysocki.
STRATEGIA INFORMATYZACJI POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ DO 2020 ROKU dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki prof. PW.
MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.
UWM PRZYSZŁOŚCIĄ WARMII I MAZUR „ NON PROGREDI EST REGREDI” Imię i nazwisko prelegenta.
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
CENTRUM TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Przemysław Sękalski.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
PROJEKT. Teza: Istnieje silny związek pomiędzy jakością edukacji ekonomicznej, a rozwojem gospodarczym Polski  Obywatele powinni posiadać wiedzę na temat.
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
INSTYTUT STOSUNKÓW MIĘDZYNARODOWYCH
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
47 LAT HISTORII UCZELNI. 47 LAT HISTORII UCZELNI.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

OUTECH – WIELOWYMIAROWE UMIĘDZYNARODOWIENIE Marek Tukiendorf

Diagnoza stanu przed realizacją projektu Niedostateczna znajomość poziomu rozwoju technicznego i gospodarczego oraz kultury państw Azji Południowo- Wschodniej w Polsce Brak wymiany myśli naukowej i współpracy w zakresie rozwiązań badawczych z krajami Azji w Polsce Znaczne obawy w podejmowaniu wspólnych przedsięwzięć związane z nieznajomością kultur i odrębnością filozoficzno- społeczną krajów azjatyckich Postępujące starzenie się polskiego społeczeństwa Konieczność dostosowania oferty edukacyjnej do zachodzących w Polsce zmian demograficznych

Cele projektu Podniesienie stanu wiedzy o kulturze oraz filozofii krajów azjatyckich Zmiana stereotypowego myślenia o mieszkańcach krajów azjatyckich Pogłębienie współpracy naukowej pomiędzy OUTech a ośrodkami naukowymi w krajach azjatyckich Rozwijanie kooperacji gospodarczej pomiędzy Opolszczyzną (w dalszej perspektywie Polską) a przedstawicielami biznesu krajów Azji Środkowej Dostosowanie oferty kształcenia do potrzeb zmieniających się potrzeb społeczno-gospodarczych w regionie

Cele projektu z perspektywy jego interesariuszy (naukowcy, przedsiębiorcy, studenci) Nawiązanie ścisłej współpracy naukowej z Politechniką Pekińską, oraz Uniwersytetem w Bangalore Podejmowanie kooperacji naukowo-badawczej z przedstawicielami chińskiego i hinduskiego sektora gospodarczego Pozyskiwanie potencjalnych kooperantów z krajów azjatyckich do inwestowania w regionie Rozwój wymiany studenckiej z uczelniami z Chin i Indii Przygotowanie oferty edukacyjnej zbieżnej z potrzebami społeczności Opolszczyzny

Harmonogram projektu 1.Przygotowanie podstaw formalno-prawnych współpracy 2.Zacieśnienie współpracy z Ambasadami krajów 3.Powstanie instytucji realizujących projekty: Centrum Współpracy Polska-Chiny „Instytut Konfucjusza”, Centrum Współpracy Polska-Indie,,Instytut Jogi i Ajurwedy” 4.Przygotowanie konferencji naukowych, giełd kooperacyjnych, wymiana pracowników naukowych i studentów

Główne wyzwania w realizacji projektu Bariery językowe i kulturowe Różnice w systemach legislacyjnych Pozyskiwanie środków na realizację przedsięwzięć projektowych Przekonanie środowiska do otwarcia się na nowe filozofie

Osiągnięte rezultaty projektu Powstanie Centrum Współpracy Polska-Chiny „Instytut Konfucjusza” Powstanie Centrum Współpracy Polska-Indie,,Instytut Jogi i Ajurwedy” Prowadzone przez chińskich wykładowców kursy i konwersatoria języka chińskiego na różnych poziomach zaawansowania Organizacja i prowadzenie egzaminów językowych akredytowanych przez Hanban

Osiągnięte rezultaty 2 Studia podyplomowe Biznes międzynarodowy Unia Europejska-Chiny Udział PO w priorytetowym dla rządu Chin przedsięwzięciu transportowym pod nazwą Nowy Jedwabny Szlak Studia podyplomowe Holistyczne Zarządzanie Zdrowiem Współpraca w obszarze inżynierii górniczej z Indian School of Mines z Jharkhand Toczą się rozmowy z Ambasadorem Indii dotyczące utworzenia partnerskich regionów obydwu krajów na Opolszczyźnie

Zamiast podsumowania Wykonuj trudne zadania kiedy są jeszcze łatwe. Podejmuj wielkie wyzwania kiedy są jeszcze małe. Podróż tysiąca mil musi zacząć się od jednego kroku. Laozi

Zamiast podsumowania 2 Uczyć się nie tracąc zainteresowania, nauczać innych niezłomnie 學習沒有失去興趣 教別人堅定不移 (..) wiedza nie wystarcza, potrzebne jest doświadczenie wiedzy …. ज्ञान हम ज्ञान के एक बयान की जरूरत है, पर्याप्त नहीं है...