 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Advertisements

Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
ZESPÓŁ LECZENIA ŚRODOWISKOWEGO SZPITALA BIELAŃSKIEGO W WARSZAWIE
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Badania operacyjne. Wykład 1
Zasady terapii Leczenie środowiskowe
Rodzaje psychoterapii Psychoterapia - ćwiczenia III rok Pedagogiki Specjalnej APS Prowadząca: mgr Agnieszka Kałwa.
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Juno reż. J. Reitman Kanada, USA 2007.
Internet jako źródło informacji dla pacjenta na temat schorzeń i leków
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
19 lat pracy w oddziale ogólnopsychiatrycznym, w tym 7 lat kierowałam oddziałem Praca w poradni zdrowia psychicznego, również w PZP dla Szkół Wyższych.
Zmiana paradygmatu w postrzeganiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną – z podopiecznego na pełnoprawnego i niezależnego uczestnika życia społecznego.
Etapy podejmowania decyzji
Organizacja i zarządzanie firmą
Reakcje rodziny na kryzys spowodowany chorobą psychiczną
Otwarty Dialog i jego realizacja w niemieckiej służbie zdrowia dr Werner Schütze Klinik für Psychiatrie, Psychotherapie und Psychosomatik II Wrocławskie.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
Szkoła Promująca Zdrowie
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
w praktyce pedagogicznej
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Szkoła Promująca Zdrowie
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Opieka farmaceutyczna
Porozmawiajmy o silnych i słabych, czyli: * w sieci pozytywnych powiązań i * w sieci negatywnych powiązań Jak wiedza i doświadczenie pozwalają zrozumieć.
Dr n. med. Zbigniew Pawłowicz Dyrektor Centrum Onkologii
Samorząd Uczniowski.
Artur Kochański.  Samorząd Miasta Lublin  Placówki służby zdrowia  Jednostki pomocy społecznej  Organizacje pozarządowe  Instytucje rynku pracy 
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Sesja XVIII Sandra Masłowska Przemysław Paszowski III Liceum Ogólnokształcące Im. Cypriana Kamila Norwida.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Skuteczne motywowanie do zmiany
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Opiekunowie rodzinni osób starszych - jak zbudować skuteczny system wsparcia? - rekomendacje z doświadczeń międzynarodowych dr Jolanta Perek-Białas Szkoła.
Rola liderów w procesie zmiany Regina Bisikiewicz członek zespołu ds. NPOZP koordynator międzynarodowego projektu w dziedzinie psychiatrii.
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
Luk Zelderloo, Sekretarz Generalny EASPD Europejskie Stowarzyszenie Świadczeniodawców Usług dla Osób z Niepełnosprawnością
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Społecznych Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
DZIECKO W KRYZYSIE = RODZINA KRYZYSIE WSPARCIE RODZINY I DZIECKA NA BAZIE ZASOBÓW FUNDACJI FOSA 1. Punkt Wsparcia Środowiskowego (Wrzeszcz) 2. Poradnia.
& PO WER nowe podejście do zdrowia psychicznego
Psychiatria Dzieci i Młodzieży – Kopciuszek Medycyny
Wizyta studyjna w Berlinie
Programy wspierania rodziny
Promowanie praw dzieci
Zdrowie psychiczne – kontekst społeczny
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym nie stoi tylko biochemia, ale też sieć społeczna z relacjami  Nie istnieje jedna prawa

 „Bycie wysłuchanym samo w sobie jest już relacją dialogową” Bachtin, 1975  „Dla słowa, a w konsekwencji dla istoty ludzkiej nie ma nic gorszego niż brak reakcji” Bachtin, 1975

 Powrót do zdrowia dotyczy wszystkich sfer życia  Opieranie się na podstawach, które są dla danej osoby znaczące  Powrót do zdrowia związany jest z poczuciem, że ma się wpływ  Poczucie sensu życia  Dokonywanie wyborów życiowych zawsze najlepszych dla danej osoby

 Pierwsze spotkanie w ciągu 24 h  Od początku wszyscy biorą udział  Psychotyczne historie omawia się w otwartym dialogu ze wszystkimi obecnymi  Pacjent dociera do czegoś jeszcze nie ujętego w słowa  Okno dialogowe

 Osoby, które definiują problem powinny zostać włączone w proces terapeutyczny  Wspólna dyskusja i decyzje odnośnie tego kto posiada wiedzę na temat problemu, kto może pomóc oraz kto powinien zostać zaproszony na spotkanie  Rodzina, krewni, przyjaciele, współpracownicy oraz inne osoby

 Reakcja na problem jest dostosowana do specyficznych i zmiennych potrzeb każdego pacjenta i jego sieci  Miejsce spotkania jest ustalane wspólnie  Od instytucji poprzez miejsce zamieszkania lub pracy, po szkoły itd.

 Osoba, z którą skontaktowano się na początku odpowiada za zaaranżowanie pierwszego spotkania  Zespół przejmuje odpowiedzialność za cały proces leczenia, bez względu na to gdzie się on odbywa  Wszystkie kwestie są omawiane otwarcie i wspólnie przez zespół i kierującego nim lekarza

 Zgrany zespół wspólny dla szpitala, ambulatorium, ZLŚ  Spotkania tak często jak jest to potrzebne  Ten sam zespól pracuje z pacjentem w szpitalu i ambulatorium  W przypadku kolejnego kryzysu główni członkowie zespołu i miejsce nie zmieniają się

 Stworzyć otoczenie, w którym proces terapeutyczny będzie wystarczająco bezpieczny dla pacjenta  Wykorzystać zasoby psychiczne pacjenta i jego najbliższych  Unikać przedwczesnych decyzji i planów dotyczących leczenia  Pozostać „otwartym”

 Nacisk na nawiązanie dialogu – nie tylko w celu wywołania zmiany w pacjencie lub w jego rodzinie  Nowe słowa i wspólny język opisujący doświadczenia jeszcze nie ujęte w słowa lub takie, których nie można omówić za względu na brak stosowanego języka  Bezwarunkowa akceptacja innych

 Słuchanie tego co ludzie mówią, a nie tego co mają na myśli

 Od samego początku wszyscy biorą udział w spotkaniach terapeutycznych  Wszystko, co ma związek z analizą problemu, planowaniem terapii oraz podejmowaniem decyzji omawiane jest otwarcie. Decyzje są podejmowane w obecności wszystkich zainteresowanych  reflektowanie

Środkowopomorskie Centrum Zdrowia Psychicznego Szkoła Dla Rodziców Obozy Rehabilitacyjne Fundacja „Nowe Życie” i inne NGO Środowiskowe Domy Samopomocy Forum Psychiatrii Środowiskowe Współpraca z MOPS – „Razem łatwiej Inne instytucje - Sąd, Prokuratura, Wójt Będzina I

 Relacji ekspert przez doświadczenie – ekspert przez wiedzę  Sposobu myślenia  Sposobu definiowania co jest zdrowiem  Włączenie sieci społecznych - środowiska

KobietyMężczyźni Łącznie w terapii 6976 Terapie zakończone 4853 Aktualnie2123 I Ogólnopolskie Forum Zespołów Leczenia Środowiskowego - Łódź

Kobietymężczyźni F20-F F30-F34119 F40-F48164 F60913 F7013 F10-F1914 I Ogólnopolskie Forum Zespołów Leczenia Środowiskowego - Łódź

 Dziękuję za uwagę