11 grudnia 2015 Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Przypomnienie podstawowych zasad oznakowania projektów w ramach POKL
Człowiek – najlepsza inwestycja
w zakresie działań informacyjno - promocyjnych
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Oznakowanie projektów
BIURO ZARZĄDZANIA FUNDUSZAMI EUROPEJSKIMI ŚWIĘTOKRZYSKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO Oddział Integracji Europejskiej, Współpracy z Zagranicą i Promocji „Zasady.
Znakowanie tablic informacyjnych,
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO.
INFORMACJA I PROMOCJA PROJEKTÓW W RAMACH RPO WP NA LATA
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
Jak promować projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Promocja unijnego źródła dofinansowania projektów.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
1 PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ RZECZPOSPOLITA POLSKA – REPUBLIKA SŁOWACKA 2007 – najczęstsze błędy Szkolenie współfinansowane.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
Informacja i promocja Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
-zadania i obowiązki projektodawców
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów Transferu Wiedzy
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
Alpejsko-Karpacki Most Współpracy
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Zasady promocji projektów realizowanych w ramach Programu IW INTERREG III A Czechy – Polska Bielsko - Biała, 10 marca 2006 r. Szkolenie finansowane ze.
NIEZBĘDNIK DLA BENEFICJENTÓW LGD STOBRAWSKI ZIELONY SZLAK prow
03 czerwca 2015 r. Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
2-3 lipca 2015 r. Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
ŚLĄSKIE CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI. ALOKACJA: ,00 € MIN. POZIOM DOFINANSOWANIA zł MAX. POZIOM DOFINANSOWANIA zł MAX. 50%
Informacja i promocja Agnieszka Srokosz, WST PWT PL-SK.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Promocja i informacja Poznań, r.. Podstawy prawne Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Księgi wizualizacji znaku PROW
Wsparcie dotacyjne w ramach
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Śląskie Centrum Przedsiębiorczości
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Szkolenie dla partnerów KSOW
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
Nowa karta wizualizacji
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
spotkanie informacyjne
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
ZMIANA ZASAD OZNACZANIA PROJEKTÓW
IDENTYFIKACJA WIZUALNA PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne - luty 2018 r.
ZMIANA ZASAD OZNACZANIA PROJEKTÓW
Zapis prezentacji:

11 grudnia 2015 Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata

Zanim przystąpicie Państwo do realizacji projektu właściwe zaplanowanie pozwoli Wam wybrać te działania, które okażą się najbardziej skuteczne w przypadku Waszego projektu. Proszę przemyśleć:  jaka jest grupa docelowa Waszego projektu (np. uczestnicy świetlic środowiskowych, grupy wykluczone, młodzież z ośrodków wychowawczych),  jakie narzędzia możecie wykorzystać (w zależności od wybranej grupy – ulotki, konferencja, media społecznościowe),  jakiego języka powinniście używać (młodzieżowy slang może nie trafić do seniorów),  jak konstruować informacje (nagłówek powinien zainteresować, proste przesłanie),  planowanie budżetu (należy zawsze sprawdzać kwalifikowalność kosztów).

Jeżeli korzystają Państwo z unijnego wsparcia macie nie tylko prawo, ale i obowiązek, aby o tym informować. Ten obowiązek spada na Was od momentu uzyskania dofinansowania.

Podstawowe obowiązki beneficjenta zostały określone w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r (art oraz załącznik XII). 1.Wszystkie działania informacyjne i komunikacyjne beneficjenta zawierają informacje o otrzymaniu wsparcia za pomocą: Symbolu Unii Odniesienia do funduszu wspierającego operację (Europejski Fundusz Społeczny) 2. W okresie realizacji operacji beneficjent informuje opinię publiczną o pomocy otrzymanej z funduszy poprzez: Zamieszczenie na stronie internetowej beneficjenta krótkiego opisu operacji, proporcjonalnego do poziomu pomocy, obejmującego jego cele i wyniki, oraz podkreślającego wsparcie finansowe ze strony Unii. Umieszczenia przynajmniej jednego plakatu z informacjami na temat projektu (minimalny rozmiar A3) w miejscu łatwo widocznym dla ogółu społeczeństwa np. wyjście z budynku. Informacje na plakacie dotyczyć mają m.in. wsparcia finansowego z Unii. 3. Każdy dokument dotyczący realizacji operacji, który jest podawany do wiadomości publicznej lub jest wykorzystywany przez uczestników, w tym wszelkie zaświadczenia o uczestnictwie lub inne certyfikaty, zawierające stwierdzenia, że programy operacyjny był wspierany z danego funduszu.

Co to dla mnie oznacza?

Powinni Państwo oznaczać znakiem Unii Europejskiej i znakiem Funduszy Europejskich: 1. Dokumenty dotyczące projektu, które będą publikowane np.: dokumentacja przetargowa, ogłoszenia, raporty. 2. Wszystkie działania promocyjne np.: publikacje, materiały dla prasy, broszury, ulotki, filmy, konferencje, spotkania. 3. Dokumenty i materiały skierowane do osób i podmiotów uczestniczących w projekcie np.: certyfikaty, materiały informacyjne, programy szkoleń i warsztatów, listy obecności, prezentacje.

Obowiązek oznaczenia miejsca projektu: plakatem informacyjnym :  format co najmniej A3-297x420 mm pionowo lub poziomo,  plakat musi być wyeksponowany w trakcie realizacji projektu, nie później niż miesiąc od uzyskania dofinansowania,  plakat powinien być umieszczony w widocznym i dostępnym miejscu np. przy wejściu do budynku, przy recepcji, na drzwiach,  jeżeli realizujesz projekt w kilku lokalizacjach plakat powinien być w każdej z tych lokalizacji,  plakat można zdjąć po końcowym rozliczeniu projektu. tablicą informacyjna i/lub tablica pamiątkową :  w przypadku projektów dofinansowanych na ponad 500 tys. euro (dotyczących infrastruktury lub prac budowlanych albo zakupu środków trwałych). Plakaty albo tablice informacyjne umieszcza się w trakcie trwania projektu, a tablice pamiątkowe po jego zakończeniu.

Czy masz stronę internetową? Również na niej umieścić należy krótki opis projektu wraz ze wstawieniem znaku Unii Europejskiej i Funduszy Europejskich. Ważne jest, aby flaga UE i napis Unia Europejska widoczne były od razu w momencie wejścia na stronę www.

Na stronie powinny zostać zamieszczone między innymi:  cele projektu,  planowane efekty,  wartość projektu,  wkład Funduszy Europejskich,  rekomendujemy zamieszczenie zdjęć, grafik, materiałów audiowizualnych. Dobrym przykładem jest podstrona z bieżącymi informacjami, harmonogramem, etapami projektu.

Każdy wymieniony wyżej element musi zawierać następujące znaki: 1. Znak Funduszy Europejskich 2. Znak Unii Europejskiej

Jeżeli realizują Państwo projekt finansowany przez program regionalny, powinniście w zestawieniu znaków umieścić także herb lub oficjalne godło województwa. Znak FE i znak UE muszą być zawsze umieszczone w widocznym miejscu. Ich umiejscowienie oraz wielkość muszą być odpowiednie do rodzaju i skali materiału, przedmiotu, dokumentu. Napisy i znaki muszą być widoczne i czytelne dla odbiorcy.

Kilka zasad: - znak Funduszy Europejskich umieścić należy zawsze z lewej strony, natomiast znak Unii Europejskiej z prawej, - liczba znaków w jednej linii nie może przekroczyć czterech łącznie ze znakami UE i FE, - jeżeli w zestawieniu występują inne znaki, to nie mogą one być większe od flagi Unii Europejskiej, - nie można umieszczać znaków wykonawców, którzy wykonują działania w ramach projektu, - znaki powinny występować w kolorze, wersje jednobarwne wolno stosować w uzasadnionych przypadkach - grawer, tłoczenie, druki dokumentów (wersja achromatyczna), - małe przedmioty mogą być oznaczone tylko logotypami bez odniesienia słownego.

Wszystkie działania promocyjno- informacyjne muszą zostać udokumentowane w formie papierowej czy elektronicznej np.:  zdjęcia plakatów,  zrzut z ekranu strony internetowej,  pojedyncze egzemplarze plakatów, ulotek,  informacje o organizowanych konferencjach, spotkaniach takie jak: ogłoszenia, zaproszenia, listy uczestników, zdjęcia, ankiety,  kopie wysyłanych maili z zaproszeniem,  zdjęcia stoisk, spotkań, konferencji, ogłoszeń.

Informując o projekcie i realizując działania promocyjne należy przestrzegać zasad równości szans i niedyskryminacji, w tym zasady dostępności dla osób z niepełnosprawnością oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzna. W działaniach informacyjno - promocyjnych nie wolno stosować przekazu i jakichkolwiek innych elementów dyskryminujących, ośmieszających bądź utrwalających stereotyp ze względu na niepełnosprawność, płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religię, światopogląd, wiek lub orientację seksualną.

Gdzie znaleźć pomoc: 1) Na pytania dotyczące zasad promocji odpowiedzi udzielają konsultanci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich ul. Dąbrowskiego 23, parter, sektor C Katowice w poniedziałki w godzinach 7.00 – od wtorku do piątku w godzinach 7.30 – / 193 / 194 / 418 2) „Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności w zakresie promocji i informacji” dostępny na stronie:

11 grudnia 2015 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ.