Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
Advertisements

POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Wdrożenie Dyrektywy 98/83/EC
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Małgorzata Mądra-Janeda
MAŁOPOLSKI WOJEWÓDZKI INSPEKTOR OCHRONY ŚRODOWISKA
INSTRUKCJA GŁÓWNEGO LEKARZA WETERYNARII Nr GIWz.440-2/11
PROCEDURA w sprawie ustalania czynników analizy ryzyka oraz liczby gospodarstw, które należy objąć kontrolami, jak również postępowania wojewódzkich lekarzy.
Państwowa Inspekcja Pracy (PIP)
Inspekcja Ochrony Środowiska
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny
PAŃSTWOWA INSPEKCJA SANITARNA Nadzór
EGZEKWOWANIE PRAWA W DZIAŁALNOŚCI INSPEKCJI OCHRONY ŚRODOWISKA W ZAKRESIE GOSPODARKI ODPADAMI Joanna Piekutowska Dyrektor Departamentu Inspekcji i Orzecznictwa.
UDZIAŁ WOJEWODY W PROCEDURZE ZWIĄZANEJ
Roman Jaworski Zastępca Głównego Inspektora Ochrony Środowiska
Projekt Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Ochrona przed hałasem Jarosława Wojciechowska
Procedura oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne (tzw. grupa.
Instytut Zaopatrzenia w Wodę i Ochrony Środowiska
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
Aktualne uregulowania prawne w aspekcie nadzoru nad kąpieliskami
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
„Możliwości prawne działań proekologicznych”
Program ochrony środowiska przed hałasem dla m.st.Warszawy 1 Rozporządzenie Ministra Środowiska dotyczące Programów Ochrony Środowiska przed Hałasem RADOSŁAW.
Ochrona środowiska całokształt działań (także zaniechanie działań) mających na celu właściwe wykorzystanie oraz odnawianie zasobów i składników środowiska.
ZASADY PRZEPROWADZANIA KONTROLI
Funkcje kontroli podatkowej
generujące zmiany danych w państwowym
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
STAN PRAC NAD AKTAMI WYKONAWCZYMI DO NOWELIZACJI USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Częstochowa, 1.
Postępowanie podmiotu podlegającego inspekcji
Organy właściwe do kontroli podatkowej
PROCES PLANOWANIA KONTROLI W WIOŚ W WARSZAWIE NA POZIOMIE ROCZNYM I KWARTALNYM Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Przegląd.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” 1 OGÓLNA.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Przegląd.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” ZASADY.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Przegląd.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” PROGRAM.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” WIOŚ.
Dyrektywa IED – zmiany w zasadach kontroli instalacji IPPC Warszawa, 24 października 2013r.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działanie.
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Praktyczne.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działanie.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Raport.
Edyta Kozłowska-Kurek Kontrole bez ustalonego podmiotu z wyjazdem w teren.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
INFORMACJA O REALIZACJI I WDRAŻANIU USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Emilia Kołaczek Departament Gospodarki Odpadami Warszawa, dnia 16.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
 Kontrola zarządcza to ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób:  1. zgodny z prawem  2. efektywny  3. oszczędny.
Działalność Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Zielonej Górze w roku 2013.
Zagospodarowanie odpadów
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
„SPRAWOZDAWCZOŚĆ 2017 W ŚWIETLE PROPONOWANYCH ZMIAN W PRZEPISACH”
Stan środowiska w województwie małopolskim w 2016 roku
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Monitoring powietrza atmosferycznego w Gdańsku
Green Key MIASTO I Gmina GOŁAŃCZ Program ochrony środowiska dla Miasta i Gminy Gołańcz na lata z perspektywą do roku 2025 Gołańcz, grudzień.
Smog w Internecie i na smartfonie
Zapis prezentacji:

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Zielonej Górze Monika Masklak, Agnieszka Słowik 1 PROCES PLANOWANIA KONTROLI AUTOMONITORINGOWYCH

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Proces planowania kontroli opartych na analizie badań AUTOMONITORINGOWCH przebiega w 2 etapach. 22 października 2013 r.2

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Etap I 22 października 2013 r.3

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Plan kontroli automonitoringowych obejmuje zakłady przesyłające do WIOŚ badania automonitoringowe emisji zanieczyszczeń do środowiska. Są to badania: wód, ścieków, powietrza, hałasu, promieniowania elektromagnetycznego. 22 października 2013 r.4

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Etap II Wygenerowanie planu w rejestrze planów kontroli 22 października 2013 r.5

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ilość zakładów w wygenerowanym planie kontroli automonitoringowych koreluje z ilością zakładów, które w rejestrze zakładów ISWK mają odznaczone, że przesyłają do WIOŚ dane automonitoringowe. 22 października 2013 r.6

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Inspektor na podstawie przesłanej do WIOŚ dokumentacji automonitoringowej wykonuje kontrolę i sporządza adnotację z czynności kontrolnych opartych na analizie badań automonitoringowych, m.in. w zakresie: czy dotrzymywane są dopuszczalne wielkości emisji, badania i pomiary zostały wykonane w pełnym zakresie oraz zgodnie z metodykami referencyjnymi, pomiary zostały wykonane terminowo, pobieranie próbek i badania zostały wykonane przez akredytowane laboratorium, wyniki badań lub pomiarów zostały przekazane terminowo do WIOŚ, sposób prezentacji badań jest zgodny z obowiązującymi przepisami. 22 października 2013 r.7

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Problematyczne zagadnienia 22 października 2013 r.8

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” 1.Czy na podstawie wyżej wymienionej adnotacji z badań automonitoringowych WIOŚ może wszcząć postępowanie administracyjne w sprawie wymierzenia kary (np. „kary ściekowe”) i wydać decyzję administracyjną? Zgodnie z art. 11 Ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 686), z czynności kontrolnych inspektor sporządza protokół ( 2 egzemplarze, podpisane przez inspektora i kierownika jednostki kontrolowanej, który może wnieść do protokołu uwagi lub odmówić podpisania). Następnie zgodnie z art. 12 tejże ustawy, wojewódzki inspektor ochrony środowiska na podstawie ustaleń kontroli może wydać decyzję administracyjną. 22 października 2013 r.9

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” 2. Brak możliwości imiennego przypisania poszczególnych kontroli automonitoringowych konkretnym inspektorom. 3. Kontrole planowe automonitoringowe nie są wliczane do czasu pracy inspektorów w systemie ISWK. 4. Obecnie, nie ma możliwości wyboru czy zakład znajdzie się w rocznym planie kontroli opartej na analizie badań automonitoringowych, czy w rocznym planie kontroli z wyjazdem w teren. Jeżeli inspektor uzna, że konieczne jest przeprowadzenie kontroli zakładu w terenie powinna być możliwość niegenerowania tego zakładu w planie kontroli automonitoringowych (możliwość wyboru). 22 października 2013 r.10

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Dodatkowa uwaga: Aktualnie, w systemie ISWK brak jest możliwości zaplanowania kontroli opartych o dokumentację wpływającą corocznie w zakresie: sprawozdań PRTR, sprawozdań wójta, burmistrza, prezydenta miasta z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. 22 października 2013 r.11

Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Dziękujemy za uwagę 22 października 2013 r.12