WARSZTAT IDentifEYE. This project has been funded with support from the European Commission. This communication reflects the views only of the author,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
ocenianie, które pomaga się uczyć
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Co to jest TIK?.
Mini Słownik popularnych zwrotów
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Ocenianie Kształtujące
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Szkoła Współpracy.
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praca w zespole.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
The Leader in Me.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Ona nazywa się… This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Ile masz lat? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Jestem z Warszawy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Co dla Pana? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Co robisz jutro rano? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Mój czas wolny This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Gra PowerPlayer jako narzędzie dydaktyczne
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Ocena efektów kształcenia i ewaluacja gry PowerPlayer
Zakupy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Jestem Polką This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Zapis prezentacji:

WARSZTAT IDentifEYE. This project has been funded with support from the European Commission. This communication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.. PREZENTACJA WARSZTATOWA

CEL WARSZTATU Podczas tych pięcio sesyjnych warsztatów nauczycie się tworzyć, wdrażać oraz ewaluować 45-minutowe plany lekcji dla waszych uczniów w wieku lat. Lekcje mają wzmocnić odporność uczniów w radzeniu sobie z doświadczeniami online – a tym samym zwiększać bezpieczeństwo online uczniów równocześnie umożliwiać zajęcie przez nich świadomych, kreatywnych, krytycznych stanowisk, jako rozwijających się odpowiedzialnych obywateli. Ważnymi narzędziami, które pomogą osiągnąć ten cel jest gra w technologii Augmented Reality, interaktywne dydaktyki oraz elementy profilaktyki. Indywidualnie stworzycie plany lekcji podczas tych warsztatów. Wdrożycie te plany lekcje we własnych szkołach. Po wdrożeniu, spotkamy się ponownie i zbudujemy listę dobrych praktyk oraz nauczek na przyszłość.

ETYKIETY TOŻSAMOŚCI Jeżeli traktujemy tożsamości jako autonarracje, tożsamości są tworzone przez etykiety tożsamości. Te etykiety mogą być bardzo szerokie lub też nie. Im mniej szerokie są nasze etykiety tożsamości, tym mniej jesteśmy otwarci na informacje zwrotne, atym samym na naukę. W sytuacjach zaufania jesteśmy bardziej otwarci na informacje zwrotne.

DOBRE PRAKTYKI Niech uczniowie powtarzają i zrozumieją następujące 3 zdania: Czasem robię błędy; Czasem moja motywacja jest egoistyczna; Jestem częścią problemu. Wyjaśnij sens tych zdań. Zapytaj uczniów czy zgadzają się z nimi, czy też nie, oraz jak czuli się wypowiadając te zdania. Daj uczniom odzew i pozwól im rozróżnić trenowanie od ewaluacji; Daj uczniom ewaluację i pozwól im rozróżnić pomiędzy ocenianiem, konsekwencjami oraz osądem; Niech uczniowie stworzą drugi arkusz ocen by zanotowali swoje reakcje na pierwszą sytuację.

DYSKUSJA

“PŁYNNE ŻYCIE” Globalizacja; Ultra-konsumpcjonizm; Szybkie zmiany więc nowe nawyki i interpretowane ramy są skłonne do stania się porażką; Wszyscy cierpią z powodu lęku przed staniem się zbędnymi.

DOBRE PRAKTYKI Jedyną szansą na szacunek do samego siebie jest zdobywanie umiejętności obywatelskich, które ułatwią nam życie z innymi: Prowadzenie dialogu; Prowadzenie negocjacji; Zdobywanie wzajemnego zrozumienia; Zarządzanie i rozwiązywanie konfliktów; Bycie w stanie uczyć się reagowania na nowe sytuacje.

DYSKUSJA

TEORIE TOŻSAMOŚCI Erving Goffman Paul Ricoeur Anthony Giddens

TOŻSAMOŚCI ONLINE I TECHNICZNE Brak segregacji publiczności; Algorytmy oraz Dane zamiast komunikacji niewerbalne; Wzory dla profili; Różne narracje w tym samym czasie; Brak ciągłości oraz stałości w autonarracjach.

DYSKUSJA

INTERAKTYWNA DYDAKTYKA Uczniowie są współodpowiedzialni za swoje nauczanie; Musimy angażować wszystkich uczniów w klacie; Nauczanie oraz uczenie się to dwie różne domeny. Tylko interacja może ustalić jak wiele z nauczania jest tak naprawdę uczone.

DOBRE PRAKTYKI Zadaj pytania diagnostyczne podczas lekcji; Pozwól uczniom by wskazali czy nadążają za tobą, jeżeli nie, pozwól uczniowi, który wskazał że rozumie, wytłumaczyć reszcie uczestników; Nie typowe „podniesienie rąk” decyduje, który z uczniów udzieli odpowiedzi, ale losowy wybór.

DYSKUSJA

PROFILAKTYKA Utrzymanie ciągłości pracy z młodzieżą, czy nie działa epizodycznie. Tylko systematyczna ciągłość działań przynosi rezultaty - stworzenie możliwości regularnych interakcji, unikaj jednorazowych interakcji. Wskazane jest, aby zdiagnozować klasę: dowiedzieć się, co uczniowie potrafią, czym się interesują, jakie mają problemy i czego potrzebują jako grupa od dorosłych. Następnie warto wydobyć i wzmocnić potencjał i zasoby uczniów: wzmocnić ich umiejętności społeczne, dać im przestrzeń do rozwoju, oddać odpowiedzialność. Warto skupić się na nauczaniu tych kompetencji i umiejętności życiowych, które pomogą im radzić sobie w trudnych sytuacjach w przyszłości. Traktuj dziecko jako podmiot, jako aktywnego uczestnika w interakcji z dorosłymi - a nie jako obiekt. Ważnym elementem profilaktyki w tej grupie wiekowej jest zaangażowanie rodziców. Bądź autorytetem dla swoich uczniów - dzieci potrzebują mądrych dorosłych. Budowanie relacji zaufania poprzez dialog nauczyciel-uczeń. Dobro wypiera zło: Ukierunkowanie energii dzieci na wykonywanie zadań i czynności społecznie użytecznych, budujących ich poczucie własnej wartości i sprawstwa sprzyja wygaszaniu zaburzonych zachowań. Prawdziwe życie: Rozwijanie kompetencji społecznych i umiejętności życiowych odbywa się poprzez zadania realizowane w naturalnym środowisku dziecka. Przyczynia się to do rzeczywistych zmian w relacjach dziecka z otoczeniem. Podaj dalej: Dzieci wykorzystują kompetencje, które rozwinęły, do działania na rzecz innych.

DOBRE PRAKTYKI Użyj interaktywnych metod, w których nauczyciel inicjuje interakcje i angażuje dzieci. Dzieci są aktywnymi uczestnikami oraz wpływają na przebieg interakcji. Na przykład metoda nauczania oparta na pracę projektem. Działania, w których nauczyciel działa jako doradca, przyjaciel lub mentor i tylko koordynuje i moderuje pomysły, plany oraz działania tworzone przez samych uczniów są najbardziej efektywne. W oparciu o diagnozę uczniów, nauczyciel planuje jakie umiejętności powinni zyskać i doświadczyć podczas trwania projektu. Nauczyciel sugeruje bardzo przejrzyste cele edukacyjne. Wdrażanie elementów takich jak: dyskusja, burza mózgów, podział zadań, podsumowanie każdego z etapów wdrażania, ewaluacja całego projektu, dyskusja o nauczkach na przyszłość. Kluczowym jest utrzymanie motywacji i wiary uczniów, wiary nauczyciela w możliwości dzieci, co pomaga im przyjąć porażkę, nauczyć się na błędach a tym samym nauczyć się wytrwałości. „Traktuj siebie jako narzędzie” – ma to zastosowanie do procesu auto poprawiania się – jako narzędzie musisz się ulepszyć – więc rozwijaj się i szkól się, zajmij się swoimi profesjonalnymi umiejętnościami oraz rozwiń umiejętności przydatne do pracy z młodymi ludźmi. To założenie ma również inny aspekt – jeżeli przekonasz młodych ludzi do tego podejścia za młodu, nauczą się wartości i możliwości auto rozwoju. “Jestem częścią problemu” - to podejście do samego siebie powinno bardzo pomóc ci w pracy i spowodować większą wiarygodność jako dorosłego w relacjach z dziećmi. Jest to trudne podejście do pracy, ponieważ zakłada że w najbardziej problematycznych sytuacjach uczniów, możesz mieć duży wkład – nie zawsze pozytywny. Na przykład, gdy uczeń nie rozumie zajęć/tematu, zanalizuj co robisz lub czego nie robisz by spowodować brak postępów, zanim wystawisz im ocenę. Takie podejście nauczyciela buduje w dzieciach poczucie sprawiedliwości, wiarę w dorosłych oraz zwiększa ich poczucie własnej wartości (jako młodych indywidualistów, który jest traktowany jako przedmiot, nie jako obiekt).

DYSKUSJA

TECHNOLOGIE EDUKACYJNE Typy umiejętnościUmiejętności 21 wieku Narzędzia wspierające Web 2.0 Umiejętności uczenia się Krytyczne myślenie Kreatywne myślenie Współpraca Komunikowanie Blogi Wiki Oznaczanie i aplikacje społecznościowe Dzielenie się multimediami Usługi związane ze współpracą i komunikacją Usługi agregacji Umiejętności czytaniaUmiejętności: Informatyczne Medialne Technologiczne Blogi Wiki Oznaczanie i aplikacje społecznościowe Dzielenie się multimediami Usługi związane ze współpracą i komunikacją Aplikacje biurowe Usługi agregacji Umiejętności życioweElastyczność Inicjatywa Umiejętności społeczne Produktywność Przywództwo Wikis Oznaczanie i aplikacje społecznościowe Dzielenie się multimediami Audio blogi oraz podcasty Sieci społecznościowe Usługi związane ze współpracą i komunikacją Usługi agregacji

GRA W GRĘ AR AR pobudza zainteresowanie o naszym otoczeniu lub naszych tożsamościach. Gra AR wzbudza zainteresowanie w tworzeniu się tożsamości online jako wyniku dzielenia się danymi online.

TWORZENIE GRY AR Ustal temat; Stwórz pytania; Stwórz odpowiedzi; Stwórz augmentacje do każdej odpowiedzi; Stwórz teskty i dźwięki (opcjonalnie); Stwórz statyczne moduły i strony; Przetłumacz (opcjonalnie); Stwórz plan lekcji.

DYSKUSJA

PERSPEKTYWA NAUCZYCIELA Czy twój plan lekcji obejmie zajęcia programowe czy poza programowe? Jakie wyzwanie lub szansa będzie zaadresowana? Wybierz ze wszystkich poziomów przynajmniej po jednej dobrej praltyce: Poziom jeden: etykiety tożsamości oraz typy nauczania; Poziom dwa: interaktywna dydaktyka; Poziom trzy: profilaktyka; Poziom cztery: gra w grę AR.

PIERWSZY SZKIC PLANU LEKCJI Stwórz 45 minutowy plan lekcji dla twoich uczniów w wieku Lekcje mają zwiększyć odporność uczniów na radzenie sobie z doświadczeniami online – a tym samym zwiększyć ich bezpieczeństwo online, równocześnie umożliwiać zajęcie przez nich świadomych, kreatywnych, krytycznych stanowisk, jako rozwijających się odpowiedzialnych obywateli.

NAUCZYCIELE TWORZĄ PLAN LEKCJI Stwórz 45 minutowy plan lekcji dla twoich uczniów w wieku Lekcje mają zwiększyć odporność uczniów na radzenie sobie z doświadczeniami online – a tym samym zwiększyć ich bezpieczeństwo online, równocześnie umożliwiać zajęcie przez nich świadomych, kreatywnych, krytycznych stanowisk, jako rozwijających się odpowiedzialnych obywateli.

PODSUMOWANIE NAUCZYCIELI Czy to była lekcja programowa czy pozaprogramowa? Jakie szanse lub wyzwania chciałeś zaadresować? Jakie dobre praktyki wybrałeś? Jaki był wpływ wybranych dobrych praktyk na twoje nauczania? Jaki był wpływ wybranych dobrych praktyk na twoich uczniów? Jaki był wpływ wybranych dobrych praktyk na bezpieczeństwo online uczniów?

LISTA BP/ LL Czy podobne dobre praktyki miały pozytywny wpływ na nauczanie nauczycieli, ich uczniów oraz na bezpieczeństwo online uczniów? Czy podobne dobre praktyki nie miały lub miały negatywny wpływ na nauczanie nauczycieli, ich uczniów oraz na bezpieczeństwo online uczniów? W jakoch warunkach dobre praktyki miały dobry, negatywny lub neutralny wpływ na nauczanie nauczycieli, ich uczniów oraz na bezpieczeństwo online uczniów?