Manuscript Project : Podręcznik skarb powierzony Cele projektu: Książka dostępna dla dziecka Kieszeń rodzica nienadwyrężona Wychowanie w szacunku do powierzonych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
Advertisements

Wdrożenie modułu Sekretariat. Wdrożenie modułu Kadry.
AE – ĆW 3 Zmienna wartość pieniądza w czasie – metody dyskontowe.
Zarządzanie operacjami
„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
KODEKS 2.0.
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
REGULAMIN BIBLIOTEKI Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Szydłowcu Przygotowała: mgr Agnieszka Chalastra.
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Oto 10 sposobów na to jak możesz sam chronić środowisko.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
,,Szkoła przyjazna i wymagająca PARTNERZY SZKOŁY:.
Karta członkowska ZHP.
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
Aktywna edukacja.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Na co oszczędzamy? rower studia waciki gitarę komputer wycieczki
Elementy biznesplanu związane z podjęciem działalności gospodarczej
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
Przewóz osób rikszą Pomysł na założenie
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
ZastosowanieNiszczenie ModelStyle+ Poziom bezpieczeństwaS3 (Ścinki o maks. szer 4mm i maks. długości 80mm) Szerokość cięcia4x23 Pojemność kosza12 litrów.
1 KARTY PALIWOWE - OSZCZĘDNOŚCI NA ZWROCIE ZAGRANICZNEGO PODATKU VAT Jerzy Jezuit – Doradca DKV Euro Service Polska Kazimierz Dolny, 23 kwietnia 2009 r.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Karta członkowska ZHP.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Inwestując rozsądnie – pomnażasz swoje oszczędności.
- wywiad z byłym dyrektorem szkoły
Na czym polega projekt Młodzi Przedsiębiorczy? Jego celem jest wyposażenie młodych osób w wiedzę i umiejętności niezbędne do założenia i prowadzenia.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Czego nie lubi książka.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Zintegrowana Polityka Bezpieczeństwa
Witamy w bibliotece Zespołu Szkół Nr 35 w Warszawie Zapraszamy do obejrzenia prezentacji naszej oferty.
„Bezpieczeństwo w Internecie”
Akademia Oszczędzania Oszczędności i Inwestycje
Darmowy podręcznik –zadania nauczyciela bibliotekarza
Dorota Kuchta Rachunkowość Dorota Kuchta
Zapraszam do biblioteki
W latach uczniowie obecnej klasy trzeciej biorą udział w projekcie Od grosika do złotówki. Jego realizacja potrwa dziesięć miesięcy, w trakcie.
TARGI 2.0 KODEKS 2.0. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie !
System edukacji w Polsce
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Raport obrotów - wzór Służy do sprawdzenia czy wszystkie dokumenty są w systemie (np. zwroty, przerzuty) Aby spełniał swe zadanie – musi być uzupełniany.
Dlaczego Biblioteka Wirtualna Nauki? Marek Niezgódka ICM, Uniwersytet Warszawski Warszawa,
Biblioteka Wirtualna Nauki: geneza, stan obecny, kierunki rozwoju Marek Niezgódka ICM, Uniwersytet Warszawski Kraków,
WYBÓR WARIANTU TECHNOLOGICZNEGO
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Jak chronić środowisko?
,,Krople wody i jej przygody” Grupa II Weronika Forysiak(lider) Amelia Jaros Krzysztof Stępniak Hubert Szymczykiewicz Rafał Jóźwiak.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Program „Maluch 2013”edycja 2
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
Zebranie organizacyjne dla Sekcji Szachowej
Obliczenia procentowe w praktyce
REGULAMIN BIBLIOTEKI SZKOLNEJ
Rachunkowość w małych firmach
STAN CZYTELNICTWA W POLSCE W 2017 ROKU
Tytuł projektu Dane kontaktowe zgłaszającego Proszę wstawić zdjęcie
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Manuscript Project : Podręcznik skarb powierzony Cele projektu: Książka dostępna dla dziecka Kieszeń rodzica nienadwyrężona Wychowanie w szacunku do powierzonych rzeczy Ponoszenie odpowiedzialności

Geneza pomysłu W pracy często podobnie korzystamy z powierzonych rzeczy pracownik musi mieć wyposażenie do pracy (firmowy komputer, samochód, biurko itp.) Są kraje w których książki dziecko dostaje do użytkowania jak ławkę czy klasę (Niemcy, Słowacja) Rodzic ponosi koszty: na podręczniki rocznie na 1 dziecko ok. 400zł Rodzina wielodzietna – np. 3 dzieci to jest już 1200 zł na rok Dziecko wie że nie musi dbać o książkę bo i tak ją wyrzuci, albo odsprzeda za grosze. Stąd cel: Obniżyć te koszty Nauczyć szacunku do książki i powierzanych rzeczy

Trudności i obawy Dlaczego moje dziecko ma używać stare podręczniki, skoro płacę jak za nowe? - rodzic Dlaczego szkoła ma płacić za książki – to zawsze kosztowało rodzica Przecież w książkach się pisze... To jak używać powtórnie...? – podręczniki językowe A co jak książka się zniszczy? Odpowiedź: Jak ktoś chce... to szuka sposobów, Jak ktoś nie chce... to szuka wymówki. Odpowiedzi i szczegółowe propozycje rozwiązań na następnych slajdach

Statystyka 1

Statystyka 2 opracowano na podstawie danych dla 1 kl. gimnazlum

Bilans na ucznia proponowany w projekcie lub jeśli młodzież zniszczy jednak jakieś książki:

Globalnie bilans Stan obecny na 20 dzieci w ciągu 3 lat: Wydatki rodziców razem: zł Realizacja projektu z udziałem 20 dzieci w ciągu 3 lat: Wydatki rodziców razem: zł Oszczędność: zł A w skali szkoły np. dla 80 dzieci: zł

Bilans dla całej szkoły – 4 lata

Karta książki

Propozycja rozwiązań: Wkład pieniężny 260 zł starcza na 3 lata Wkładem mogą być książki po 1 roku użycia (60% wartości) plus dopłata (czyli 90 zł). Karta książki wklejona na końcu – świadczy o mnie jak dbam o książkę – Pozwala śledzić zużycie książki Zniszczoną książkę ponad 30% należy odkupić (dodać wkład) w procencie zniszczenia Uczeń użytkować będzie co roku przynajmniej 30 % nowych książek, a 60 % używanych Ale ktoś musi to nadzorować!

Ewidencja Banku Książki Przykład dla GIMNAZJUM

Co trzeba zrobić: 1. Zebrać zespół osób do realizacji projektu 2. Przedstawić rodzicom i dzieciom koncepcję – decyzje udziału (oszacować ilość osób chętnych) 3. Bibliotekarz – jako koordynator i ewidencja 4. Ustalić i wprowadzić system ewidencji kont banku książki: kto, ile, status wkładu, zużycie, jakie książki posiada obecnie, jakie miał poprzednie, Zaplanować zakupy: starych podręczników (skąd, kto to zrobi, kto przewiezie itd.) 6. Zebrać wkłady pieniężne na dokupienie książek – Książki (po 1 roku) – Wpłaty 7. Po zakupach starych książek będziemy wiedzieć jakie należy zakupić nowe

Możliwe trudności czyli... Co się stanie gdy: 1. Dziecko odejdzie lub wypisze się ze szkoły 2. Gdy ktoś zrezygnuje w trakcie 3. Gdy ktoś nie będzie miał na wpisowe 4. Gdy zniszczy się używaną książkę Zwrot wkładu % korzystania z systemu jw. Mniejsze możliwe wpisowe, ale możliwe, że podręczniki starsze niż 3 lata Wpłata za zniszczoną książkę

Plan działania Jeśli decyzja TAK to czas nagli !!! Określić wielkość projektu (szkoła czy klasa) 1. Ustalić zespół do koordynacji – Ktoś kto może poświęcić czas, ok. 2 m-ce – Podzielić zadania zespołu: – kupujący 2. Ustalić miejsce przechowania książek w czasie wakacji i część nawet na stałe w ciągu roku 3. Wywiad – gdzie w szkołach są stare książki, których nam potrzeba 4. Zakupy starych podręczników od dzieci z innych szkół 5. Inwentaryzacja zasobów – określenie co trzeba jeszcze zakupić z nowych podręczników przy zasadzie 30% nowych