PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Projekt: „Dostosowanie do obowiązujących uregulowań prawnych budynku gminnego w Kraśniczynie, w którym funkcjonuje Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej”
Uniwersytet Warszawski
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego

Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Badanie satysfakcji pacjentów
projekt poprawy jakości 2005
Wirtualna Klinika WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny
„Jakość jest tym, czego brak oznacza straty dla wszystkich” Taguchi
Warszawa, grudzień 2013 r. 16 programów 16 programów adresowanych do: 1.Kobiet w ciąży 1.Kobiet w ciąży – Szkoła Rodzenia - blisko odbiorców rocznie.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Departament Higieny Środowiska
Zdarzenia niepożądane w praktyce pielęgniarki anestezjologicznej i intensywnej opieki. Szukanie winnych czy rozwiązań? Anna Zdun Warszawa
Rynek usług medycznych
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Mgr Justyna Hasij Lek. med. Jerzy Madej
Czynniki zmian czyli, co od czego zależy. Co wpływa na wyniki spzoz? 1/2 1. Czynniki ekonomiczne 2. Czynniki polityczne, prawne i fiskalne 3. Czynniki.
SYSTEMU POWSZECHNEGO UBEZPIECZENIA
LUBLIN Stare Miasto - Zamek Lubelski. Udział i rola szpitali niepublicznych na rynku usług medycznych w województwie lubelskim Tomasz Pękalski Dyrektor.
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
Departament Pielęgniarek i Położnych
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
ZARZĄDZENIE Nr 3/2014/DSOZ PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA z dnia 23 stycznia 2014 r w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie.
KONFERENCJA NAUKOWA INTEROPERACYJNOSC I EFEKTYWNOSC PROJEKTÓW e-ZDROWIE z udziałem przedstawicieli projektów regionalnych e-Zdrowie Projekt P1- stan.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Definicja Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia – system zdrowotny to wszystkie organizacje, zakłady i instytucje, których zadaniem są działania.
Szybkość załatwiania formalności związanych z przyjęciem do szpitala – rejestracja, długość oczekiwania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gorzów Wielkopolski 04 – r. Zasady kontraktowania.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
ZDROWE ŁÓDZKIE Plan działań z zakresu profilaktyki chorób i promocji zdrowia dla województwa łódzkiego.
2015 Koncepcja weryfikacji wymagań dotyczących jakości usług świadczonych za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Jakość w opiece zdrowotnej Jerzy Hennig
,, Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania Instytut Inżynierii Produkcji Praca Magisterska : „Identyfikacja potrzeb pacjentów z niepełnosprawnością.
Jerzy Hennig Dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
Jerzy Hennig, Dyrektor Ewa Wójtowicz Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
Jerzy Hennig Dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
Załączniki do wniosku o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Projekt „Rozwój kompetencji pielęgniarskich” realizowany w ramach
A chcemy dowiedzieć się za unijne pieniądze dr Małgorzata Wiśniewska.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata maja 2008 r. „Unijna recepta dla służby zdrowia” Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach konkursu dla Działania 7
Fundusze Europejskie w kontekście funkcjonowania Komitetu Sterującego ds. interwencji EFSI w sektorze zdrowia Mirosława Dulat Departament Ochrony Zdrowia.
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Wymogi standardów akredytacyjnych
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
Program polityki zdrowotnej dotyczący prewencji cukrzycy typu 2
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Zapis prezentacji:

PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO

Realizacja Strategii Polityki Zdrowotnej dla Województwa Łódzkiego na lata Cel nadrzędny: Poprawa wybranych mierników stanu zdrowia mieszkańców województwa łódzkiego Cel strategiczny 4: Poprawa jakości usług zdrowotnych Cel operacyjny 4.2: Wprowadzanie systemów zarządzania jakością, udział w procedurze akredytacyjnej, badania satysfakcji pacjentów. „W ramach realizacji celu opracowany zostanie plan monitorowania poziomu jakości w podmiotach, dla których organem tworzącym jest SWŁ”

 Brak analiz w zakresie jakości usług świadczonych przez podmioty lecznicze podległe Samorządowi Województwa Łódzkiego. Fragmentaryczne informacje na ten temat były zbierane w ramach Strategii Polityki Zdrowotnej na lata , bądź na potrzeby bieżących spraw.  Brak zewnętrznych źródeł informacji na temat jakości poszczególnych jednostek opieki zdrowotnej (bez problemu można dowiedzieć się jedynie, które podmioty posiadają akredytację).  Podstawą działań jest analiza aktualnej sytuacji (czy podległe podmioty monitorują poziom jakości, czy i jakie standardy i działania projakościowe wdrożyły i jakie są wartości wybranych mierników, na podstawie których można oceniać jakość świadczeń udzielanych w jednostkach).

Pojęcie jakości odgrywa coraz większe znaczenie w ochronie zdrowia. Wysoka jakość powinna być wręcz obowiązkową cechą świadczeń medycznych. W warunkach rosnącej konkurencji na rynku usług zdrowotnych oraz coraz wyższych wymagań pacjentów jak również płatnika świadczeń, zapewnienie wysokiej jakości usługi przy ograniczonych środkach finansowych to zasadnicze wyzwanie stojące przed podmiotami leczniczymi. Jest to także priorytet osób i podmiotów zajmujących się szeroko pojętą polityką zdrowotną.

CELE PLANU Identyfikacja metod i narzędzi zarządzania jakością stosowanych w podległych jednostkach ochrony zdrowia Podniesienie wiedzy na temat poziomu jakości w jednostkach ochrony zdrowia, dla których organem tworzącym jest Samorząd Województwa Łódzkiego Stymulowanie inicjatyw projakościowych w podmiotach leczniczych.

SPOSÓB REALIZACJI PLANU  Monitorowanie poziomu jakości będzie się odbywało przy pomocy badania ankietowego skierowanego do wszystkich zakładów opieki zdrowotnej, dla których organem tworzącym jest Samorząd Województwa Łódzkiego.  Formularz ankiety został opracowany w Departamencie Polityki Zdrowotnej. Składa się z 41 pytań zamkniętych i otwartych dotyczących różnych kryteriów oceny jakości.  Badanie ankietowe będzie prowadzone co 2 lata do 2020 roku, przy czym pierwsze zostanie przeprowadzone w 2016 roku.  Wyniki badania każdorazowo zostaną opracowane i zamieszczone w sprawozdaniu z realizacji Strategii Polityki Zdrowotnej dla Województwa Łódzkiego na lata

 Posiadane certyfikaty jakości, akredytacja MZ, inne tytuły, wyróżnienia;  Wdrożone struktury ds. jakości, posiadanie programu zapewnienia jakości;  Prowadzenie badań satysfakcji pacjenta;  Udział w postępowaniach sądowych i przed Wojewódzką Komisją ds. orzekania o zdarzeniach medycznych;  Kontrole NFZ w związku ze skargami pacjentów;  Nadzór nad zakażeniami szpitalnymi;  Wdrożone standardy postępowania;  Liczba i kwalifikacje personelu medycznego;  Udział personelu w szkoleniach nt. jakości;  Wartość wskaźników: zakażeń szpitalnych, reoperacji, rehospitalizacji;  Dostosowanie do wymogów rozporządzenia MZ z dnia ;  Inwestycje w infrastrukturę i sprzęt medyczny; ZAKRES ANKIETY

Dziękuję za uwagę.