Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu
Megapanel PLaNET Czas obowiązywania standardu Zarządzanie badaniem Realizacja
Metodologia DWIE METODY POMIARU Pomiar site-centric Dane o oglądalności witryn gromadzone na podstawie kodów zliczających umieszczonych w kodach źródłowych stron, aplikacji, odtwarzaczy wideo/audio. Pomiar user-centric (panel) Dane gromadzone metodą panelową na grupie internautów, którzy zgodzili się na udział w badaniu.
Metodologia Badanie panelowe (tzw. user-centric) Obecnie: ok tys. instalacji programu na komputerach internautów rekrutowanych w internecie Od stycznia 2016: panel minimum 7,5 tys. osób, zarówno użytkowników komputerów PC jak też urządzeń mobilnych
Metodologia Pomiar site-centric Obecnie: pomiar obejmuje większość witryn dostępnych dla reklamodawców, zarówno normalnych, jak i przystosowanych do przeglądania na smartfonach (tzw. lekkich), aplikacje desktopowe i mobilne polskich wydawców Od stycznia 2016: pomiar w podobnym zakresie do obecnego
Próba Użytkownik (real user): osoba, która wykonała w danym miesiącu przynajmniej jedną odsłonę w internecie Próba reprezentatywna dla struktury użytkowników internetu w Polsce Uniwers demograficzny: osoby w wieku 7+
Badanie na tle innych standardów MODEL HYBRYDOWY Dane z panelu i pomiaru site- centric dostarczane są przez jednego wykonawcę i wspólnie raportowane Coraz bardziej popularny, stosowany w pomiarze widowni internetowej MODEL ŁĄCZONY Dane z panelu i pomiaru site-centric dostarczane są przez różnych wykonawców Stosowany na niektórych rynkach
Najważniejsze wskaźniki Zasięg Czas spędzony na witrynie Liczba odsłon Liczba internautów …oraz kilkadziesiąt wskaźników pochodnych
Przykładowe wyniki 20 KATEGORII TEMATYCZNYCHRANKING WITRYN
Dystrybucja wyników Rodzaj odbiorcyKanały dystrybucjiOsoba kontaktowa Klienci API Licencjonowane wersje oprogramowania Sławek Pliszka Pozostali odbiorcy Strona www badania Media społecznościowe Wysyłka do bazy mediów Anna Miotk
DZIĘKUJĘ! Andrzej Garapich,