W SIECI Warsztaty W SIECI zrealizowane w III Zespole Edukacyjno-Terapeutycznym „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
7 punktów Kodeksu 2.0.
Advertisements

Wyrównywanie szans edukacyjnych
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Telewizja.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Co to jest TIK?.
Nie pal przy mnie proszę
Bezpieczni w komputerowym świecie
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Telewizja, komputer, Internet
Edukacja medialna.
CZAS WOLNY DZIECKA.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Medialna rzeczywistoŚĆ
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
„Bądź bezpieczny w sieci’’ W dwugodzinnych zajęciach wzięli udział uczniowie klas III. Celem zajęć i działań było poznanie przez uczniów zasad bezpiecznego.
Podziel się z nami swymi marzeniami
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
Z komputerem jak z przyjacielem
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
II Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
III ZESPÓŁ EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
III ZESPÓŁ EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska Maj 2012.
J EDEN ŚWIAT WIELKANOCNE EKOJAJKO Zajęcia warsztatowe w III zespole edukacyjno--terapeutycznym „C” gimnazjum.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
III Zespół Edukacyjno-Terapeutyczny „C” SOSW w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz Alina Witkowska 1.
IV Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
Kodeks 2.0 Klasa VI c. Kodeks 2.0 Nauczyciele i uczniowie korzystają ze sprzętu multimedialnego w czasie lekcji i kół zainteresowań.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Alina Witkowska, Hanna Ojcewicz GRUDZIEŃ 2012.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Rodzice, dzieci, nauczyciele – adekwatne formy profilaktyki od substancji psychoaktywnych 15 kwietnia 2016 r.
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
„ Razem z rodziną” – półkolonie dla dzieci i młodzieży Gminy Strzelce Opolskie organizowane w ramach akcji „Postaw na rodzinę” Strzelce Opolskie,
Internet Zagrożenia związane z Internetem Autor: Damian Urbańczyk.
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
Opracowanie: Hanna Głos, Jolanta Jurkowska.
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Sopocka Akademia Tenisowa
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

W SIECI Warsztaty W SIECI zrealizowane w III Zespole Edukacyjno-Terapeutycznym „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska MARZEC 2011

2 Część I ZAJĘCIA WARSZTATOWE DLA UCZNIÓW JAK MĄDRZE KORZYSTAĆ Z MEDIÓW? Z MEDIÓW?

3 Cele Uczeń powinien: Wyjaśnić, do czego służą środki masowego przekazu i podać ich przykłady Wymienić pozytywne i negatywne strony korzystania z mediów Umieć dokonywać właściwych wyborów przy korzystaniu z mediów

4 Metodą „pokera kryterialnego” uczniowie ustalają zasady, jakimi powinni się kierować podczas wybierania programu radiowego, telewizyjnego, gry komputerowej czy strony internetowej.

5

6 Część II ZAJĘCIA WARSZTATOWE DLA RODZICÓW MEDIA – ZAGROŻENIE CZY BŁOGOSŁAWIEŃSTWO? CZY BŁOGOSŁAWIEŃSTWO?

7 Cele Pokazanie rodzicom wad i zalet mediów Zwrócenie uwagi na zachowanie optymalnych proporcji czasowych podczas kontaktu z mediami Pokazanie, kiedy media stają się zagrożeniem Wypracowanie ogólnych (ramowych) zasad korzystania z mediów

8

9

10 Część III WARSZTATY DLA UCZNIÓW I ICH RODZICÓW PATRZ SZEROKIMI OCZAMI!

11 Cele Kształcenie umiejętności wyboru programów telewizyjnych odpowiednich do wieku i zainteresowań Bogacenie słownictwa o wyrazy związane z mediami Uświadomienie wyższości potrzeb najbliższych nad bezkrytycznym korzystaniu z mediów Dostrzeganie wartości mass-mediów w samodzielnym dochodzeniu do wiedzy Kształcenie umiejętności wzajemnej, bezinteresownej pomocy grupie, rodzinie, osobom młodszym, mniej sprawnym Alternatywne sposoby spędzania czasu wolnego – bycie z innymi Pogłębianie stosunku uczuciowego do osób bliskich

12 Rady dla Jacka telemaniaka na podstawie opowiadania „O Jacku, który ciągle ogląda telewizję” – „burza mózgów”

13

14

15 Maskotka „Wielkie oczy” dla Jacka telemaniaka, która pomoże mu dostrzec innych i ich potrzeby, znaleźć przyjaciela.

16 „Wielkie oczy” – działalność artystyczna

17

18

19

20

21