w Zespole Szkół Gospodarczych w Rzeszowie im. Mikołąja Spytka Ligęzy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
w programie „Uczenie się przez całe życie”
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Wymiany i spotkania transgraniczne (WIST) Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Program Uczenie się przez całe życie - - Leonardo da Vinci.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Program Leonardo da Vinci
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Praca po sąsiedzku Współpraca transgraniczna urzędów pracy Polski i Słowacji w celu promocji zatrudnienia, przedsiębiorczości i rozwoju instytucji rynku.
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
ABC e-learningu.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Zespół Szkół Gastronomiczno-Usługowych im. Marii Dąbrowskiej ul
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
EDUKACJA – PRACA - KARIERA
Zdruzena Stredna Skola Hotelowych Siuzieb a Obchodu Centre Consulaire de Formation Professionnelle/ CECOF/ de LAin w Amberieu en Bugey CEDEX Euro Train.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Szkołą Odkrywców Talentów
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE.
Szkolnictwo zawodowe w opinii uczniów w świetle wybranych wyników badań Iwona Gruczyńska, Waldemar Dubla.
Intercultural Education OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Szkoła w projekcie InterEOL.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego1 Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich Szkoła praktycznych umiejętności Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 dla absolwentów.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA
Zapis prezentacji:

w Zespole Szkół Gospodarczych w Rzeszowie im. Mikołąja Spytka Ligęzy Rzeszów, 2008

Zapraszamy Państwa na krótką wycieczkę po Zespole Szkół Gospodarczych w Rzeszowie. Wycieczkę tę podzieliliśmy na 3 etapy: Kim jesteśmy? – oblicze ZSG ZSG a program Leonardo da Vinci – nasze doświadczenia i przemyślenia jako promotora projektów Okiem uczestnika – czy warto wyjechać na staż? Prezentacja projektu wymiany doświadczeń. Zapraszamy w podróż…....

Zespół Szkół Gospodarczych w Rzeszowie im. Mikołaja Spytka Ligęzy 35 – 055 Rzeszów Ul. Spytka Ligęzy 12 E-mail: zsg_rzeszow@pro.onet.pl www.zsg.rzeszow.net.pl Rok założenia 1919 Obecnie w szkole kształci się 1450 uczniów. ZSG ma ponadlokalny charakter, to nowoczesna szkoła z tradycjami.

ZSG w Rzeszowie jest członkiem: Europejskiego Stowarzyszenia Szkół Hotelarskich i Turystycznych AEHT; Francuskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Gastronomii ANPCR Polskiego Zrzeszenia Szkół Hotelarsko - Gastronomiczno - Turystycznych HOGATUR

ZSG istnieje od 1919 r., kształci specjalistów różnych branż, w zawodach: Technik hotelarstwa Kucharz Kelner ZSZ - Kucharz małej gastronomii Technik organizacji usług gastronomicznych Technik technologii odzieży Technik żywienia i gospodarstwa domowego

Progi szkoły opuściło dotychczas ponad 20 000 absolwentów. Większość to uznani specjaliści, fachowcy, mistrzowie i kreatorzy sztuki kulinarnej, kompetentni i odpowiedzialni pracownicy. Często to także właściciele restauracji czy hoteli.

Wymiana międzyszkolna

Przygoda z programem Leonardo da Vinci zaczęła się w 1998 roku, kiedy grupa nauczycieli rozpoczęła prace nad napisaniem wniosku aplikacyjnego. Pierwsza aplikacja nie doczekała się realizacji ale pozwoliła poznać program, jego założenia i cele. Bogatsi w doświadczenie, pełni zapału i wiary że tym razem się uda, rozpoczęliśmy prace nad kolejnymi wnioskami.. Oto efekty…

Jakość usług hotelarskich w zjednoczonej Europie 2006

Zespół realizacyjny LdV - każdy projekt przygotowywany jest przez grupę zaangażowanych nauczycieli pasjonatów, którzy zajmują się przygotowaniem oraz realizacją programu międzynarodowej wymiany i współpracy Leonardo da Vinci. Zespół zwykle ustala harmonogram prac do wykonania oraz przydział czynności i kompetencji. Żmudna ale satysfakcjonująca praca przy realizacji projektu polega między innymi na: Nawiązaniu i podtrzymywaniu kontaktów z partnerami Ustaleniu warunków współpracy Ustaleniu programu stażu adekwatnego do potrzeb uczestników Wyborze beneficjentów Zapewnieniu prawidłowego zawierania kontraktów i finansowania, organizacji podróży, ubezpieczenie beneficjentów Działaniach zapewniających realizację programu Komunikowaniu się z Narodową Agencją Programów Upowszechnianiu rezultatów i ewaluowaniu projektu Przygotowanie raportu końcowego

Grupa partnerska – instytucje z którymi współpracujemy realizując projekty Leonardo da Vinci. Partner SŁOWACKI ZDRUZENA STREDNA SKOLA HOTELOVYCH SLUZIEB A OBCHODU Partner NIEMIECKI EURO Train Reinickendorf ZESPÓŁ SZKÓŁ GOSPODARCZYCH Rzetelni partnerzy stanowią „gwarancję” efektywnego wdrożenia projektu, współtworzą wysoką jakość realizowanego stażu. Partner FRANCUSKI CENTRE CONSULAIRE DE FORMATION PROFESSIONNELLE DE L'AIN

Uczestnicy – po zakończeniu stażu zawodowego otrzymują certyfikaty potwierdzające nabycie konkretnych umiejętności. Wyposażeni zostają także w certyfikaty Europass Mobilność, oczywiście po spełnieniu określonych zadań i założeń. Ich potrzeby i oczekiwania w dziedzinie szkolenia zawodowego diagnozowane są na etapie projektowania aplikacji (metoda wywiadu, ankiety). W trakcie stażu zawodowego otrzymują wsparcie organizacyjne i logistyczne – informacje, organizacja pobytu, ubezpieczenie, wskazanie partnera przyjmującego itp. Zapewniamy im także opiekę merytoryczną w osobie opiekuna grupy, sprawującego nadzór nad prawidłowością realizacji programu stażu.

Staż zawodowy w ramach Programu LEONARDO DA VINCI, pozwala na: poznanie unijnych norm jakościowych, wdrażanie ich w późniejszej pracy zawodowej, rozszerzenie kwalifikacji zawodowych; poznanie potraw kuchni innych narodów, technologii ich wytwarzania ocenę własnych umiejętności przezwyciężenie barier i uprzedzeń kulturowych, językowych, itp rozwój osobowości, rozwijanie poczucia własnej wartości samodzielne rozwiązywanie problemów napotkanych w czasie wykonywania zadań produkcyjnych i szkoleniowych; doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole i przestrzegania norm współżycia społecznego

Zamiast podsumowania

efekty- czyli czy warto było..? 173 uczniów z unikatowymi umiejętnościami potwierdzonymi certyfikatami 173 uczniów legitymujących się certyfikatami Europass Mobilność Zainteresowanie nauką, wzrost świadomości wagi uczenia się przez całe życie Wzrost kompetencji językowych Materiały dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach z uczniami (kompendia: „Eurohotel”, „Sommelier”, CD „Potrawy regionalne”)

efekty- czyli czy warto było..? cd. Wzrost kompetencji nauczycieli, wzbogacenie warsztatu pracy własnej Transfer sprawdzonych rozwiązań 18 pracowników oświaty wyposażonych w doświadczenia zdobyte w warunkach odpowiadających najwyższym standardom europejskim 18 pracowników oświaty legitymujących się certyfikatami Europass Mobilność Analizowanie i modyfikowanie pracy własnej nauczycieli w świetle bezpośredniego poznawania struktur edukacyjnych Budowa poczucia własnej wartości

Dziękujemy za uwagę