Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Advertisements

ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM.
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD Warszawa, 14 października 2009 r.
Opracowanie zasad tworzenia programów ochrony przed hałasem mieszkańców terenów przygranicznych związanych z funkcjonowaniem dużych przejść granicznych.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
ZINTEGROWANY SYSTEM ZARZĄDZANIA RUCHEM w WARSZAWIE
Rafał Pysz, Rok II, Informatyka EAIiE 14 stycznia 2010
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Czysty transport miejski
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
Doświadczalna Sieć Trójmiejskiej SKM
Inteligentne Systemy Transportowe w Bydgoszczy
Przyszłość technik satelitarnych w Polsce
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Podjęte działania: Miasto w maju 2004 roku we współpracy z Wydziałem Architektury Politechniki Gdańskiej zorganizowało konkurs dla studentów, w którym.
Planowanie i wdrażanie inteligentnych systemów transportowych w Polsce
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Remont – odnowa nawierzchni drogi powiatowej nr 1405G Szemud-Karczemki, odcinek Kamień-Kielno Projekt Z/2.22/III/3.1/476/05 Projekt współfinansowany przez.
Fundusze UE w procesie realizacji polityki rowerowej Gdańska
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
„Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR” Śniadanie prasowe 30
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza.
STREFA DYLEMATU Prezentację wykonali studenci specjalności DUA gr. 2:
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Inteligentny budynek PRACA DYPLOMOWA Agnieszka Brylińska.
INWESTYCJA pn. Modernizacja Szpitala – budynek F Warszawa 8 lutego 2011 r.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
ITS Lublin Projekt Inteligentnego Systemu Zarządzania Ruchem
Ośrodki usługowe w Gdańsku I 28 stycznia 2016 I. 1.SUiKZP Analizy usług – stan istniejący 3.Ośrodki usługowe 4.Założenia do nowego SUiKZP.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem TRISTAR w Gdańsku, Gdyni i Sopocie dr inż. Jacek Oskarbski Gdynia
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
System zarządzania ruchem w Białymstoku realizowany w ramach projektu „Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Galeria Piastova, Gniezno
Partner współpracujący Partner współpracujący
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Miasta Helu
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Wiceprezes Zarządu NFOŚiGW
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Zapis prezentacji:

Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR ZDiZ Gdańsk Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR inż. Radosław Liziński p.o. z-cy kier. ds. sterowania ruchem Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku

Kielce - 14.05.2015 ZDiZ Gdańsk Trochę historii: (tej starszej …) 2002-2005 – powstanie na Politechnice Gdańskiej koncepcji Trójmiejskiego Inteligentnego Systemu Transportu Aglomeracyjnego – TRISTAR (… i tej nowszej) 10.2011 – otwarcie ofert w przetargu na realizację Systemu TRISTAR 02.2012 – podpisanie umowy z firmą Qumak – Sekom zwycięzcą przetargu 12.2014 – zakończenie prac nad realizacją systemu

Kielce - 14.05.2015 ZDiZ Gdańsk Przedsięwzięcie realizowane wspólnie przez trzy miasta Gdynię, Sopot i Gdańsk w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 8.3. Projekt TRISTAR został zakwalifikowany w wyniku konkursu i uzyskał dofinansowanie w wysokości 85%. Wymagane efekty : Skrócenie czasu podróży pojazdów indywidualnych o 5,5 % Skrócenie czasu podróży środkami transportu zbiorowego o 6,5 % Całkowity koszt inwestycji wynosi 160,8 mln zł w zakresie Gdańska – 85,5 mln zł wkład własny miasta – 12,7 mln zł

Kielce - 14.05.2015 ZDiZ Gdańsk Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR służy do zarządzania ruchem drogowym i transportem zbiorowym w obszarze Trójmiasta i umożliwia:   zbieranie, gromadzenie i przetwarzanie danych o ruchu monitorowanie ruchu i identyfikacja miejsc zagrożonych wykrywanie zdarzeń drogowych (automatyczne, zgłoszenia), sterowanie ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej (optymalizacja parametrów sterowania dla obszarów) zarządzanie strategiczne ruchem (kierowanie na trasy alternatywne, zarządzanie prędkością) informowanie uczestników ruchu o warunkach ruchu i zaleceniach przekazywanie, rozsyłanie i udostępnianie informacji o ruchu i funkcjonowaniu sieci ulic i sieci transportu zbiorowego planowanie ruchu (modelowanie i prognozowanie ruchu, tworzenie optymalnych tras przejazdu)

Kielce - 14.05.2015 Sygnalizacje - 60 Rejestratory wykroczeń - 22 ZDiZ Gdańsk Sygnalizacje - 60 Rejestratory wykroczeń - 22 Kamery nadzoru wideo - 19 Stacje meteo - 5 Znaki informacji parkingowej - 9 Znaki i tablice zmiennej treści - 13 Połączenia światłowodowe - 40 km Sygnalizacje - 14 Rejestratory wykroczeń - 6 Kamery nadzoru wideo - 6 Stacje meteo - 1 Znaki informacji parkingowej - 9 Połączenia światłowodowe - 10 km Sygnalizacje - 76 Rejestratory wykroczeń - 31 Kamery nadzoru wideo - 36 Stacje meteo - 7 Znaki informacji parkingowej - 18 Znaki i tablice zmiennej treści - 13 Połączenia światłowodowe - 65 km

Kielce - 14.05.2015 ZDiZ Gdańsk Podczas realizacji w Gdańsku zmodernizowano 65 sygnalizacji świetlnych, w tym: Wymieniono 565 masztów sygnalizacyjnych Wymieniono 1280 latarni sygnalizacji Zastosowano energooszczędne i trwałe źródła światła LED Wykonano 1750 detektorów pojazdów (pętli indukcyjnych) Zainstalowano sterowniki sygnalizacji przeznaczone do pracy systemowej Zainstalowano odbiorniki radiowe sygnału priorytetów pojazdów transportu zbiorowego Włączono do systemu zarządzania i sterowania ruchem 76 sygnalizacji Uruchomiono obszarowy system sterowania ruchem Balance z priorytetami dla transportu zbiorowego

To co najważniejsze…. I. Centrum sterowania ruchem Kielce - 14.05.2015 ZDiZ Gdańsk To co najważniejsze…. I. Centrum sterowania ruchem

Kielce - 14.05.2015 ZDiZ Gdańsk System jest obsługiwany przez dwa obszarowe centra zarządzania: Centrum w Gdyni obejmujące Gdynię – 6 stanowisk operatorskich Centrum w Gdańsku obejmujące Sopot i Gdańsk – 8 stanowisk operatorskich Zarządzanie ruchem na obszarze Trójmiasta z każdego centrum zależnie od kompetencji operatora Oba centra są połączone szybkim łączem światłowodowym Dane o ruchu dotyczące całego Trójmiasta są gromadzone w centralnej bazie danych tzw. hurtowni danych

To co najważniejsze…. II. Sygnalizacje świetlne Kielce - 14.05.2015 ZDiZ Gdańsk To co najważniejsze…. II. Sygnalizacje świetlne

To co najważniejsze…. III. Nadzór wizyjny Kielce - 14.05.2015 ZDiZ Gdańsk To co najważniejsze…. III. Nadzór wizyjny

To co najważniejsze…. IV. System kamer ANPR Kielce - 14.05.2015 ZDiZ Gdańsk To co najważniejsze…. IV. System kamer ANPR

To co najważniejsze…. V. Znaki Zmiennej Treści/Tablice Zmiennej Treści Gdańsk - 30.11.2015 ZDiZ Gdańsk To co najważniejsze…. V. Znaki Zmiennej Treści/Tablice Zmiennej Treści

To co najważniejsze…. VI. System informacji parkingowej Gdańsk - 30.11.2015 ZDiZ Gdańsk To co najważniejsze…. VI. System informacji parkingowej

To co najważniejsze…. VII. System wykrywania zdarzeń drogowych Gdańsk - 30.11.2015 ZDiZ Gdańsk To co najważniejsze…. VII. System wykrywania zdarzeń drogowych

To co najważniejsze…. VII. Stacje meteo Gdańsk - 30.11.2015 ZDiZ Gdańsk To co najważniejsze…. VII. Stacje meteo

PODSUMOWANIE Centrum sterowania ruchem -organizacja pracy ZDiZ Gdańsk PODSUMOWANIE Centrum sterowania ruchem -organizacja pracy Sygnalizacje świetlne - scenariusze imprezowe, dodatkowe lokalizacje nie ujęte w trakcie inwestycji, stacje pomiarów ruchu Nadzór wizyjny, system wykrywania zdarzeń drogowych - rozbudowa istniejącego systemu o drogi dojazdowe, współpraca z GDDKiA System informacji parkingowej - liczne wnioski o uzupełnienie istniejącego systemu o parkingi inwestorów zewnętrznych

ZDiZ Gdańsk DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Radosław Liziński Dział Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku zi@zdiz.gda.pl