Scenariusz lekcji doskonalenia pływania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Advertisements

SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
NeuroDevelopmental Treatment
KOORDYNACJA.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Taktyka instruktorska Opracowanie: Marek Kujawiński.
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Innowacja o charakterze organizacyjno – programowo - metodycznym dla pierwszego etapu kształcenia Spędzajmy aktywnie czas wolny Łódź 2008.
Karta pływacka Solina 2009 Kurs przygotowawczy do egzaminu na
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
Struktura rocznego cyklu szkolenia
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Scenariusz lekcji piłki siatkowej.
Scenariusz lekcji pływania.
ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO w klasie III b przeprowadzone przez wychowawcę klasy BARBARĘ KOSZTOŁOWICZ.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Dr doc. Krzysztof Skalik
PRZEPISY PŁYWANIA PZP i FINA
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Klasy sportowe - pływackie
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
TRZYMAJ FORMĘ.
Dobre strony pływania Powszechnie uważa się pływanie za jeden z najzdrowszych sportów. I jest nim rzeczywiście, jeżeli przestrzega się podstawowych zasad.
KLOCKOMANIA.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Aktywność ruchowa w środowisku wodnym kobiet ciężarnych
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Konspekt (plan metodyczny) a scenariusz
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Moja Pasja PŁYWANIE.
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
mgr Zofia Wasilewska – Sobolewska dr Krzysztof Ludwik Sobolewski
Adam Grabowski.  Dobór ć wiczeń pozwalających na realizację tematu (zgodnego z programem nauczania)  Zastosowanie metod aktywizujących, jako czynnika.
Metodyka rekreacji ruchowej
PŁYWANIE KOREKCYJNE JAKO ATRAKCYJNA FORMA KORYGOWANIA WAD POSTAWY.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
Program Powszechnej Nauki Pływania UMIEM PŁYWAĆ. UMIEM PŁYWAĆ 2015 Projekt powszechnej nauki pływania „Umiem pływać” jest adresowany do uczniów klas I.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
KARTA PŁYWACKA Instruktor WOPR Rodzaje Kart Pływackich 1. Karta „Już pływam” 2. KP - Karta pływacka 3. SKP - Specjalna karta pływacka.
Studia stacjonarne i niestacjonarne
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Scenariusz lekcji doskonalenia pływania

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego z pływania Prowadzący: Imię i Nazwisko, kierunek, stopień, rok i tryb studiów (scenariusz musi być autorski – pisany samodzielnie) Temat: Doskonalenie pływania stylem klasycznym Cele lekcji Umiejętności: uczeń doskonali pracę nóg w stylu klasycznym Sprawność motoryczna: uczeń kształtuje siłę mięśni nóg i wytrzymałość Wiadomości: uczeń zna kolejność stylów w stylu zmiennym i w sztafecie stylem zmiennym Postawy i motywacje: uczeń jest wytrwały w wykonywaniu ćwiczeń, potrafi zadbać o bezpieczeństwo swoje i współćwiczących w wodzie Środki dydaktyczne: deski do pływania, płetwy, pływaczki Liczba uczniów: 14 Klasa: II Miejsce ćwiczeń: pływalnia kryta (ćw. należy planować w oparciu o dostępny sprzęt i wyposażenie pływalni)

(zadanie szczegółowe) Realizacja celów Uwagi organizacyjno-metodyczne Tok lekcji (zadanie ogólne) Treść (zadanie szczegółowe) Realizacja celów Uwagi organizacyjno-metodyczne Cz. wstępna (10`-15`) 1. Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć 2. Poinformowanie uczniów o celach lekcji, wzbudzenie motywacji do ćwiczeń 3. Rozgrzewka a) na lądzie b) w wodzie Zbiórka (określić w jakiej formie czy ustawieniu) Sprawdzenie obecności i liczby ćwiczących Kontrola ubioru i czystości ciała Podanie tematu lekcji Zwrócenie uwagi na rolę doskonalonego elementu technicznego w pływaniu Ok. 10-12 ćw. w miejscu (wszechstronnych – ze zmiennością pracy mięśniowej – angażujące wszystkie części ciała – G, RR, NN, T i 2-3 ćw. specjalistycznych, przy każdym ćw. określenie pozycji wyjściowej Przejście pod prysznic Przepłynięcie określonego dystansu zadanym lub dowolnym stylem (grzbietem, klasykiem , kraulem) ustawienie ćwiczących czas trwania ćwiczeń lub dozowanie sposoby przemieszczania uczniów sposoby pobierania czy rozdawania pomocy i środków dydaktycznych określenie głębokości wody dla ćwiczeń

(zadanie szczegółowe) Realizacja celów Uwagi organizacyjno-metodyczne Tok lekcji (zadanie ogólne) Treść (zadanie szczegółowe) Realizacja celów Uwagi organizacyjno-metodyczne Cz. główna (25`-30`) 4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności. Kształtowanie postaw wobec kultury fizycznej Przypomnienie techniki wykonywania doskonalonego elementu Przepłyniecie doskonalonym stylem określonego dystansu Ćw. metodyczne doskonalące zadanie określone w umiejętnościach (krótkie opisanie kilku (4-6) ćwiczeń służących realizacji tego celu) Ćw. ukierunkowane na sprawność motoryczną, wykorzystujące różne elementy techniczne z poszczególnych stylów pływackich oraz różnorodne formy (np.: wyścigi, zabawy, gry, pływanie na dystansie, elementów ratownictwa wodnego), służące również kształtowaniu pożądanych postaw i zachowań uczniów uwagi dotyczące bezpieczeństwa, asekuracji przy ćwiczeniach rozmieszczenie ćwiczących na pływalni sposoby podziałów na grupy szkice ustawień szkice przebiegu bardziej skomplikowanych ćw. w grupach określenie form ćwiczeń

Uwagi organizacyjno-metodyczne Tok lekcji Treść Realizacja celów Uwagi organizacyjno-metodyczne Cz. końcowa (3`-5`) 5. Uspokojenie organizmu 6. Czynności organizacyjno porządkowe i podsumowanie lekcji 7. Nastawienie uczniów do aktywności ruchowej w czasie wolnym Zabawa uspokajająca lub 2-3 ćwiczenia. korekcyjne lub kompensacyjne o małej lub b. małej intensywności Zebranie przyborów i sprzętu i innych środków dydaktycznych wykorzystywanych na lekcji Zbiórka (określić w jakiej formie czy ustawieniu) Kontrola obecności Omówienie lekcji – pytania kontrolne, wskazanie najczęściej występujących błędów, wyróżnienie najlepiej ćwiczących, wskazanie zwycięzców zabaw, nagradzanie, pochwały Wskazanie ćwiczeń do samodzielnego wykonywania w domu, na pływalni lub w terenie – wdrażanie do pracy własnej Ewentualnie wskazanie zastosowań utylitarnych ćwiczonych elementów sposoby zmiany organizacji grupy inne uwagi na temat realizacji celów oraz poszczególnych ćwiczeń określenie osób odpowiedzialnych za sprzątnięcie pomocy dydaktycznych

Pod scenariuszem (na końcu) Wypisz najczęściej występujące błędy w technice wykonywania elementu określonego w celach lekcji dotyczących umiejętności - np. Najczęściej występujące błędy w pracy nóg w stylu klasycznym: Niesymetryczna praca nóg Podciąganie kolan do brzucha w fazie przygotowawczej Ciągnięcie prostych stóp w fazie przygotowawczej Brak odwracania podudzi przed odepchnięciem Zbyt szerokie rozwarcie klan przed odepchnięciem Odpychanie się częścią grzbietową stóp Brak łączenia nóg po odepchnięciu i nie wytrzymywanie ich w poślizgu

Legenda do wzoru scenariusza: kolor czarny – treści stałe (niezmienne) kolor niebieski – treści przykładowe kolor szary – wskazówki, uwagi, informacje

Literatura: Bartkowiak E. Pływanie Sportowe, Wyd. COS Warszawa 2009. Błasiak P., Chadaj M., Kurek K. Ratownictwo wodne – vademecum. Prószyński i S-ka 2001. Chambers M., Montgomery J. Pływanie droga do mistrzostwa. Wyd. Buk Rower 2014. Czabański B. „Teoria techniki pływania sportowego”. PZP W-wa 2004. Dybińska E. „Wskazówki metodyczne do nauczania pływania”. AWF Kraków 2004. Karpiński R. „Pływanie - podstawy techniki, nauczanie”. Katowice 2008. Matynia J. „Zabawy i gry ruchowe w wodzie”. AWF Poznań 1990. Newell N. „Pływanie: profesjonalnie o sporcie”, Warszawa 2012. „Przepisy pływania FINA” (aktualne). Rakowski M. Nowoczesny trening pływacki. Wyd. CRS Rafa 2008. Stanula A. Poradnik instruktora WOPR. ZW WOPR 2005. Wadde B. i wsp. Pływanie sportowe i ratunkowe. AWF Gdańsk 2008