Andrzej Lipiński. Obecny system edukacji jest niekompatybilny z zasadami funkcjonowania mózgu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Nowa jakość w edukacji na terenach wiejskich
Advertisements

Edukacja specjalna w Badenii-Wirtembergii Niemcy
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Jak projekt eTwinning pomaga nauczycielowi w jego awansie zawodowym
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
„Pokój Rodzicielski” w przestrzeni szkoły
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Społeczna Akademia Nauk
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Idea oceniania kształtującego
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Akademia do Spraw Edukacji i Ustawicznego Rozwoju Nauczycieli Bawarii W imieniu Bawarskiego Ministerstwa Edukacji podejmuje i koordynuje wszystkie działania.
Europejscy Mistrzowie Cyfrowego Włączenia Platforma DigiPlace4All IE1-LEO
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Intercultural Education OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Szkoła w projekcie InterEOL.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
Koszt zakupu kompletu podręczników „Odkrywam siebie i świat*” do 3 klasy szkoły podstawowej 225,25 zł * Zakup w sieci Empik, pakiet podstawowy obowiązujący.
Kurs - OK zeszyt.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Dziecko romskie w szkole
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
7 Nawyków – mapa wdrożenia
NEUrodydaktyka i jej znaczenie w procesie nauczania, uczenia się.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Sopocka Akademia Tenisowa
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Szkoła z mocą zmieniania świata!
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Kurs – OK zeszyt.
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Zapis prezentacji:

Andrzej Lipiński

Obecny system edukacji jest niekompatybilny z zasadami funkcjonowania mózgu.

Jak wykorzystać potencjał tkwiący w uczniach?

film ERWINA WAGENHOFERA 2013

98% dzieci przychodzi na świat z wyjątkowymi uzdolnieniami......po przejściu przez młyn edukacji są to zaledwie 2%

Schule im Aufbruch – Berlin 2007 r. Budząca się szkoła Dialog o Przyszłości (pod patronatem kanclerz Niemiec, Angeli Markel)

Schule im Aufbruch – Berlin 2007 r. prof. Gerald Hüther neurobiolog, Uniwersytet w Getyndze

Schule im Aufbruch – Berlin 2007 r. Margret Rasfeld dyrektorka Szkoły Zintegrowanej Berlin Centrum (ESBZ)

Schule im Aufbruch – Berlin 2007 r. prof. Stephan Breidenbach Uniwersytet Europejski Viadrina, Frankfurt/O

oddolna inicjatywa zmian systemu edukacji wspólnota szkół, ruch społeczny ponad 30 grup regionalnych (Niemcy) społeczność oparta na wzajemnym wsparciu i uznaniu ruch międzynarodowy: Niemcy, Austria, Polska, Norwegia, Belgia, Liechtenstein

inspiruje do działania dodaje odwagi wspiera szkoły i osoby zaangażowane w proces zmian systemu szkolnictwa i uczynienia szkoły miejscem przyjaznym rozwojowi dziecięcych potencjałów pomaga w nawiązywaniu kontaktów udostępnia platformę online przygotowuje i udostępnia informacje pośredniczy w wymianie doświadczeń

deklaracja „budzących się szkół“ - kultura nauczania rozwijająca potencjały - współpraca z innymi szkołami - identyfikowanie się z ruchem „Budząca się szkoła”

cel Każda szkoła wprowadza zmiany samodzielnie, zgodnie z własnymi możliwościami i potencjałem.

dzieci nie można nauczać – można jedynie stworzyć warunki, w których będą się uczyć uczniowie to nie pojemniki na wiedzę szkoła to nie szklarnia do hodowania przystosowanych jednostek edukacji nie można mierzyć miarą sukcesu (jak osiągnieć w sporcie) nauka w grupach rówieśniczych jest absurdem! (zróżnicowanie wiekowe) doświadczanie odpowiedzialności za wspólny sukces umiejętność radzenia sobie z porażkami i błędami

szkoła ESZB Berlin nowe przedmioty – odpowiedzialność i wyzwanie edukatorium – uczenie się bez podziału na grupy wiekowe dziennik pokładowy eksperymenty projekty brak ocen w klasach 7-9 intensywny i regularny kontakt ucznia z nauczycielem-tutorem

Budząca się szkoła Margret Rasfeld, Stephan Breidenbach „Jak rozbudzić odwagę...“

Jak sami robimy szkołę Alma, Jamila, Lara-Luna „nasz pomysł na naukę...“

ola.pl