Nowa rola dystrybutora farmaceutycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SkyLogic – system zarządzania transportem i dystrybucją
Advertisements

TMT EXECUTIVE SEMINAR WARSZAWA, 1 GRUDZIEŃ 2005
Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik

Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
Fairtrade – dynamiczny rynek
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
LOGISTYKA LOGISTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW
PRYWATNE UBEZPIECZENIA ZDROWTNE
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Katedra Logistyki i Transportu
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
O Firmie jeden z liderów na rynku usług outsourcingu, doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy szeroka wiedza, poparta kilkuletnim doświadczeniem.
KIERUNKOWE ZMIANY LEGISLACYJNE W OCHRONIE ZDROWIA
Rynek usług medycznych
czego się spodziewasz”.
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Szkolenia, Coaching, PR.
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Ogólnokrajowa karta miejska
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Twój pomysł na biznes!.
Prezentacja Medicover dla ING Dlaczego Medicover?
Zaufany partner na rynku e-commerce
Zaufany partner na rynku e-commerce
Planowanie przepływów materiałów
Raporty sprzedażowe jako dodatkowe źródło finansowania apteki
NASZE B2B B liżej wspólnego B iznesu. Tematy :  Konsorcjum Elmega – o nas  Projekt B2B  Założenia platformy SII  Praktyczne zastosowania SII  Korzyści.
Apteka XXI wieku.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
call center to nie tylko infolinia
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2015
Outsourcing problematycznych etapów wytwarzania jako narzędzie optymalizacji produkcji Anna Zawadzka Business Development Manager Rzeszów, 4. Listopada.
POTENCJALNE SKUTKI TTIP DLA POLSKIEGO EKSPORTU DO USA NA TLE KRAJÓW EUROPY ŚRODKOWOWSCHODNIEJ BOŻENA PERA.
SLAJD 1 SLAJD 2 Dywersyfikacja szeroki zakres działania obejmujący branże: KOMPLEKSOWY PARTNER DLA TWOJEGO BIZNESU.
Rynek stali, koksu i węgla - wyzwania 1
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Kampania reklamowa firmy Mondo Promo Sp. z o.o.. Założona w 2001r. Aktywnie działająca firma w przemyśle tekstylnym Innowacyjne tkaniny oraz wyspecjalizowana.
Logistyk.
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Strategia Efektywnej Obsługi Klienta
Prezentacja biznesplanu
Stowarzyszenie na Rzecz Dobrej Praktyki Badań Klinicznych
Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
TWÓJ PARTNER W LOGISTYCE BADANIA KLINICZNE
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Zapis prezentacji:

Nowa rola dystrybutora farmaceutycznego Wojciech Kuczyński Wiceprezes Zarządu Polskiej Grupy Farmaceutycznej S.A.

Dlaczego współpraca z hurtowniami farmaceutycznymi jest korzystna dla producentów i prowadzi do wzrostu? Jak znajomość i dostęp do rynku aptecznego hurtowni może stanowić wartość dodaną dla producentów? Jak można wykorzystać szeroką wiedzę hurtowni i dane konsumenckie dla optymalizacji strategii wzrostu? In order to remain leader – be innovative Jaki model biznesowy i sposób partnerstwa pozwoli najlepiej współpracować z hurtowniami?

ZMIANY NA RYNKU FARMACEUTYCZNYM WZORCE Z BRANŻY FMCG ZMIANA ZACHOWAŃ PACJENTA WIĘKSZA DOSTĘPNOŚĆ DO NOWYCH TECHNOLOGII I NARZĘDZI

14_84 53_84 54_84 55_84 56_84 77_84 87_84 95_84 100_84 Łączne przychody rynku farmaceutycznego są rozłożone na typowe elementy łańcucha wartości ~30 mld PLN Producenci Dystrybutorzy Dostawcy Pośrednicy Płatnicy/ Pacjenci Producenci leków: Rx, Gx, OTC Firmy z sektora Medtech Firmy z sektora produktów medycznych Hurtownicy Dystrybutorzy wysyłkowi Pośrednicy w zakupach grupowych Apteki Szpitale Lekarze Apteki (OTC) Ubezpieczyciele Inni prywatni pośrednicy Państwo Pracodawcy Pacjenci Źródło: Wharton: The Health Care Value Chain;

Usługi są naturalnym rozwinięciem biznesu hurtowników 12_84 17_84 37_84 24_84 36_84 44_84 Usługi są naturalnym rozwinięciem biznesu hurtowników Usługi działalności podstawowej Transport do magazynu Magazynowanie Transport z magazynu Ekologistyka (logistyka zwrotów) Usługi bliskie działalności podstawowej Wsparcie sprzedaży producenta Promocje Podstawowa analityka Rozwinięte rozwiązania logistyczne Zarządzanie asortymentem/ merchandising Rozwinięta analityka Leki specjalistyczne E-commerce Usługi zapewniające wartość dodaną Usługi finansowe Wprowadzanie na rynek produktów/ producentów Szkolenia dla aptekarzy i lekarzy Organizacja eventów Usługi doradcze dla producentów i aptekarzy Usługi dla pacjentów i lekarzy Import / eksport Zarządzanie jakością Raporty rynkowe Rozwinięte raporty sprzedaży Analityka zakupów aptek Analityka związana z pacjentami Zarządzanie danymi

Dlaczego współpraca z hurtowniami farmaceutycznymi jest korzystna dla producentów i prowadzi do wzrostu? Jak znajomość i dostęp do rynku aptecznego hurtowni może stanowić wartość dodaną dla producentów? Jak można wykorzystać szeroką wiedzę hurtowni i dane konsumenckie dla optymalizacji strategii wzrostu? In order to remain leader – be innovative Jaki model biznesowy i sposób partnerstwa pozwoli najlepiej współpracować z hurtowniami?

CZOŁOWA POZYCJA na rynku hurtu do aptek ok. 9 tysięcy aptek w Polsce: zaopatrzenie 850 dostawców współpraca ponad 30 tysięcy produktów leki ze wszystkich grup terapeutycznych suplementy diety zioła, kosmetyki sprzęt medyczny i rehabilitacyjny oferta asortymentowa CZOŁOWA POZYCJA na rynku hurtu do aptek

Najwyższe standardy DYSTRYBUCJI 13 magazynów w Polsce o łącznej powierzchni 70 000 m2 ponad 1,5 miliona opakowań leków sprzedawanych dziennie ponad 1500 wyjazdów do aptek codziennie usługi 24h na dobę Najwyższe standardy DYSTRYBUCJI

Najwyższe standardy JAKOŚCI Polityka JAKOŚCI w PGF: jednolity system zapewnienia jakości zgodny z wymaganiami GDP stała kontrola działań przez Departament Jakości i Nadzoru Farmaceutycznego Certyfikat GMP jako potwierdzenie spełnienia wymagań Głównego Inspektora Farmaceutycznego w zakresie importu Najwyższe standardy JAKOŚCI

POTRZEBY UCZESTNIKÓW RYNKU APTEKA PACJENT KONKURENCYJNA OFERTA FACHOWA OBSŁUGA TERMINOWA DOSTAWA CENA DOSTĘPNOŚĆ DOSTĘPNOŚĆ DOSTĘPNOŚĆ DOSTĘPNOŚĆ CIĄGŁOŚĆ CIĄGŁOŚĆ WARUNKI HANDLOWE INNOWACYJNOŚĆ PGF DOSTAWCA

VMI| Optymalizacja Dostępności Miliony Dziesiątki tysięcy Tysiące Setki Tygodnie Dni Godziny Ewolucja procesu decyzyjnego Prognoz Towarów Klientów Dostawców

Optymalizacja zatowarowania | Rozwiązanie Zaawansowana analityka biznesowa Dane Prognoza Optymalizacja Zatowarowanie aptek Automatyczne/VMI Optymalne Korzyści Niższe zatowarowanie Dostępność >98%

Optymalizacja zatowarowania | Prognoza i decyzja Kształtowanie popytu PROGNOZOWANIE POPYTU OPTYMALIZACJA PODAŻY Zaawansowana analityka predykcyjna Identyfikacja popytu z danych POS zależna od: Trendów, sezonowości, świąt… Cen i promocji Cyklu życia produktu Minimalizacja kosztów Przy założonym poziomie dostępności Optymalizacja zatowarowania zależna od: Niepewności popytu Marży produktów Czasu oczekiwania na dowóz Sterowanie podażą

Dlaczego współpraca z hurtowniami farmaceutycznymi jest korzystna dla producentów i prowadzi do wzrostu? Jak znajomość i dostęp do rynku aptecznego hurtowni może stanowić wartość dodaną dla producentów? Jak można wykorzystać szeroką wiedzę hurtowni i dane konsumenckie dla optymalizacji strategii wzrostu? In order to remain leader – be innovative Jaki model biznesowy i sposób partnerstwa pozwoli najlepiej współpracować z hurtowniami?

Wszyscy najważniejsi gracze w USA i w Europie oferują szeroki zakres usług dla producentów Grupa Wsparcie sprzedaży Zarządzanie asortymentem / merchandising / branding Promocje Analityka Wprowadzenie na rynek Logistyka Szkolenia Rozwiązania IT/E-commerce Usługi finansowe Organizacje Zakupowe Leki specjalistyczne / Standardy kliniczne Konsulting Usługi dla pacjentów i lek. Programy lojalnościowe

Dystrybutorzy mają dostęp do dużych zbiorów danych 6_85 14_85 15_85 Dystrybutorzy mają dostęp do dużych zbiorów danych Duże zbiory danych nt. sprzedaży do aptek… … pozwalają na nowe usługi i możliwości Rewolucja informatyczna ułatwiła pozyskiwanie danych na wszystkich etapach łańcucha wartości ... Agregowane dane pacjentów , klientów i dane o lekach / produktach farmaceutycznych ... jak również wymianę informacji w całym obszarze ochrony zdrowia Informacje o chorobach i konsumpcji leków Analizy dotyczące zakupów i zachowania konsumentów Informacje na temat interakcji Świadczeniodawca – Płatnik Itp. Analiza danych Ulepszenie i ułatwienie procesu badań klinicznych poprzez lepszą analizę danych Rekomendacje dla płatników, świadczeniodawców i producentów na podstawie zebranych danych Gromadzenie rzeczywistych danych na temat wyników leczenia Użycie ogromnej bazy danych klientów i wyników badań w celu rozwoju bazy danych dla leków specjalistycznych Opieka nad pacjentem Poprawa jakości i szybkości wprowadzenia na rynek poprzez rozwój usług indywidualnych Wsparcie administr.

Dlaczego współpraca z hurtowniami farmaceutycznymi jest korzystna dla producentów i prowadzi do wzrostu? Jak znajomość i dostęp do rynku aptecznego hurtowni może stanowić wartość dodaną dla producentów? Jak można wykorzystać szeroką wiedzę hurtowni i dane konsumenckie dla optymalizacji strategii wzrostu? In order to remain leader – be innovative Jaki model biznesowy i sposób partnerstwa pozwoli najlepiej współpracować z hurtowniami?

Lepszy dostęp do leków 100% 8 na 10 pacjentów Realizacja w całości recepty przepisanej przez lekarza przy jednej wizycie w aptece

CZEGO OCZEKUJE PACJENT? Dostępność asortymentu Atrakcyjna oferta Konkretne informacje Szybka obsługi Dostosowanie się do zmieniających się oczekiwań

CZEGO OCZEKUJE FARMACEUTA? Największa liczba pacjentów Najwyższa sprzedaż Zaspokojenie potrzeb pacjentów w max stopniu Najwyższa marża Obniżenie kosztów

*źródło: IMS 2015.10.19

*źródło: IMS 2015.10.19

SIECI APTEK W EUROPIE ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ 4 300* 1 800 1 300 1 200 M.Pilkiewicz Sep 2015 Logos of key virtual chains in CEE with 250 and more pharmacies (ranked by number of pharmacies from left top corner to the right bottom corner). In total 23 virtual chains represent almost 20 000 pharmacies from 116 000 in the region. 1 100 Analizowane kraje: Białoruś, Bośnia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Węgry, Łotwia, Litwa, Macedonia, Polska, Rumunia, Rosja, Serbia, Słowacja, Słowenia, Ukraina

Rola hurtowni jako partnera dla firm farmaceutycznych

Zmiana modelu współpracy z dystrybutorem prowadzi do dynamizacji praktyk biznesowych Nowoczesny dystrybutor jest buforem i partnerem dla aptek i producentów na zmieniającym się rynku farmaceutycznym

Dziękuję za uwagę