Radio Track ■ standard rynkowy ■ zarządzanie badaniem: KBR ■ realizacja Millward Brown.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Advertisements

Wybrane organy UE – Traktat Lizboński. Cz. II
Flaga Unii Europejskiej
Zadania i zasady działania Unii Europejskiej
Polska Centrala Firm Symulacyjnych CENSYM
Polska w strefie Schengen
Kapitał ludzki i kapitał społeczny a dobrobyt Polski paradoks
Społeczności w Internecie
Europa NASZ DOM.
OPŁATY DROGOWE warsztaty – Warszawa, czerwca 2007 r. Jerzy Polaczek Minister Transportu.
Poszukiwanie partnerów – czyli jak stworzyć dobre konsorcjum.
ERASMUS… … czyli jak odbyć część studiów za granicą
WSZYSKO O EROPARLAMENCIE. KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ.
Katarzyna Michalska kl.V a
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
Program MŁODZIEŻ Akcje Programu.
Europejski obszar gospodarczy
Konkurs o Unii Europejskiej
Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej (BUWiWM)‏
Wyjazdy zagraniczne studentów GWSP w ramach programu LLP-Erasmus.
Projekt Partnerski Grundtviga
POLSKA W UNI EUROPEJSKIEJ
Małgorzata Waligórska 24 listopada 2010 r.
Uporządkuj państwa od 1 do 16.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
UE w skrócie.
UNIA EUROPEJSKA Opracowała: Dorota Mysza.
Unia Europejska.
Debata Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Cieszacinie Wielkim
Pytania studentów dotyczące uczestnictwa w Programie LLP Erasmus.
BADANIA SŁUCHALNOŚCI RADIA
Ekonomika ochrony zdrowia (I)
Unia Europejska Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
PODATEK VAT W ROLNICTWIE
Unia Europejska Wykonało: ETI IV rok.
Integracja polityczna państw świata
PROGRAM ERASMUS+ STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI 28 kwietnia 2015 Joanna Kalka, Aniela Bekier-Jasińska.
Dane na Senat r. prof. dr hab. Kazimierz Przyszczypkowski.
Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk Stare i nowe hipotezy o legitymizacji i zaufaniu : Analizy wstępne (tabele do prezentacji) Andrzej.
Dzień Erasmusa + Wydział Technologii Drewna
V Gminny Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej Jasionka, 9 maja 2014 r.
Zasady uczestnictwa w mobilności. ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1288/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. ustanawiające „Erasmus+”:
Zmienia życie, otwiera umysły Inauguracja 2015/2016 WNEiZ.
Zasady uczestnictwa w mobilności. ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1288/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. ustanawiające „Erasmus+”:
■ Podstawowe informacje ■ Badanie prowadzone jest od 1996 roku, ■ Realizowane przez firmę AGB Nielsen Media Research sp. z o.o., ■ Najważniejsi klienci:
1© GfK 2016 | Reasons for trying to look good and time spent on personal grooming Polaków dbałość o dobry wygląd styczeń 2016.
Bezrobocie. Stan, w którym osoba zdolna do pracy i gotowa do jej podjęcia, mimo aktywnych poszukiwań pozostaje bez zatrudnienia.
Wydatki na ochronę zdrowia
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
PROGRAM RZĄDOWY RODZINA 500+ Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci (Dz. U. z 2016 r. poz. 195 ) KOORDYNACJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH.
Quiz dotyczący Unii Europejskiej. Czyja to Flaga? -Niemiec -Austrii -Polski.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_05_ Europa Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Vlastivěda Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Global Ordering System Ogólna informacja o projekcie System GOS daje możliwość rozwijania biznesu na jakościowo innym poziomie: Nowa skala – możliwość.
Badanie PBC  Od 1998 roku.  Wszystkie rodzaje prasy.  Realizuje Instytut Millward Brown.  Badaniem objętych jest ponad 160 pism.  Publikowane są.
T YTUŁ Media publiczne w Europie finansowanie i wyniki oglądalności Grudzień 2014.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich a rozwój regionów wiejskich Janusz Rowiński Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
STRUKTURA GEOGRAFICZNA POLSKA I JEJ SĄSIEDZI Wyk. xxx Ekonomia 3, grupa 4.
Historia rozszerzeń Wspólnot Europejskich i Unii Europejskiej.
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
Wyjazdy na studia w ramach programu Erasmus+
Erasmus + Anna Kaminska-Abram.
Badanie rynku mediów Wskaźniki
ODCZYTYWANIE DIAGRAMÓW
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
Co dalej po zakwalifikowaniu?
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
Zapis prezentacji:

Radio Track ■ standard rynkowy ■ zarządzanie badaniem: KBR ■ realizacja Millward Brown

■ badanie ciągłe realizowane przez cały rok z wyjątkiem kilkunastu dni – najważniejszych świąt, nieprzerwanie od 2001 roku ■ badany jest cały rynek obecnie lista stacji obejmuje 277 stacji – wszystkie legalnie nadające w polskim eterze (w tym stacje nadające cyfrowo) ■ badanie odzwierciedla złożoność współczesnego rynku radiowego w badaniu są wykorzystywane różne metody: połączenia na komórki i stacjonarne, dzienniczek online, dzienniczek papierowy ■ publikacja 12 razy w roku wyniki publikowane są co miesiąc w postaci kroczącej trzymiesięcznej fali ■ badane są wszystkie platformy słuchanie radia FM, DAB+, słuchanie przez internet, za pośrednictwem anten satelitarnych i tv kablowych Radio Track podstawowe informacje

7 tys. miesięcznie (84 tys. rocznie) 70% 30% DAR codzienne wywiady telefoniczne (CATI) 7 tys. rocznie 50-60% 40-50% DZIENNICZEK samodzielnie wypełniana ankieta Radio Track metodologia

Metodologie badań radiowych w Europie DAR Austria, Bułgaria, Chrowacja, Cypr, Czechy, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Polska, Portugalia, Rosja, Serbia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Ukraina Dzienniczek Belgia, Estonia, Finlandia, Łotwa, Litwa, Holandia, Francja, Turcja, Wielka Brytania Pasywne Dania, Islandia, Norwegia, Szwecja, Szwajcaria DAR Dzienniczek Pasywne źródło: EGTA, maj 2015

Radio Track kwestionariusz ■ znajomość spontaniczna ■ znajomość wspomagana ■ zasięg tygodniowy ■ zasięg dzienny ■ metryczka przypomnienie słuchaczowi nazw wszystkich stacji z jego regionu – minimalizacja ryzyka wpływu kampanii reklamowych na wyniki badania Podczas wywiadu telefonicznego respondent, przy pomocy pytań ankietera, przypomina sobie co robił poprzedniego dnia. Słuchaczom łatwiej jest przypomnieć sobie, czy mieli włączone radio, gdy skojarzą to z wykonywanymi w tym czasie czynnościami.

■ zasięg dzienny/tygodniowy/w kwadransach (w paśmie) mówi o liczbie słuchaczy, którzy przynajmniej raz włączają daną stację w ciągu dnia/tygodnia/wybranego kwadransa doby ■ może być wyrażony w tysiącach osób lub w procentach. ■ przykłady: ■ Zasięg dzienny Radia X wynosi w Polsce 20%. 20% Polaków przynajmniej raz dziennie włącza Radio X. ■ Zasięg tygodniowy Radia X w Warszawie wynosi 10%. 10% mieszkańców Warszawy włącza Radio X co najmniej raz w tygodniu. ■ Zasięg Radia X w paśmie 6:00-8:00 wynosi w Polsce 15%. 15% Polaków włącza przynajmniej raz Radio X w godzinach 6-8. Wskaźniki zasięgi

■ średni czas słuchania mówi o liczbie minut, przeznaczonej na słuchanie danej stacji przez przeciętnego jej słuchacza w ciągu dnia ■ przykład: ■ Średni czas słuchania Radia X wynosi 255 minut. Przeciętny słuchacz Radia X spędza z nim średnio 4 godziny i 15 minut dziennie. Wskaźniki średni czas słuchania

■ udział w czasie słuchania określa, jaki procent z czasu poświęcanego ogólnie na słuchanie radia, przypada na daną stację (100% to cały czas poświęcony na słuchanie radia przez wszystkich Polaków /albo przez osoby z wybranego targetu/). ■ udział NIE MÓWI o liczbie słuchaczy ■ przykłady: ■ Udział w czasie słuchania Radia X wynosi 25%. Co czwarta minuta poświęcona na słuchanie radia w Polsce przypada na stację X. ■ Udział w czasie słuchania Radia X w Warszawie wynosi 10%. Co dziesiąta minuta poświęcona na słuchanie radia przez mieszkańców Warszawy przypada na Radio X. Wskaźniki udział w czasie słuchania

■ znajomość spontaniczna określa liczbę respondentów, którzy znają dany brand choćby tylko z nazwy i wymieniają go spontanicznie ■ znajomość wspomagana określa liczbę respondentów, którzy znają dany brand i wymieniają go spontanicznie lub potwierdzają jego znajomość po wyczytaniu przez ankietera ■ znajomość marki może być wyrażona w tysiącach osób lub w procentach ■ przykłady: ■ Znajomość spontaniczna Radia X wynosi 33%. Co trzeci Polak, bez odczytywania nazw stacji radiowych, zadeklarował znajomość marki Radia X. ■ Znajomość wspomagana Radia X w Warszawie wynosi 50%. Połowa mieszkańców Warszawy wymieniła markę Radia X jako znaną (spontanicznie lub po wysłuchaniu odczytywanych przez ankietera nazw stacji radiowych). Wskaźniki znajomość marki

■ struktura słuchaczy określa, jaką część wszystkich słuchaczy danej stacji stanowią osoby o określonej cesze ■ struktura może być wyrażona w tysiącach osób lub w procentach ■ przykłady: ■ Osoby w wieku lat stanowią 20% słuchaczy Radia X. Co piąty słuchacz Radia X jest w wieku pomiędzy 20 a 30 rokiem życia. ■ Kobiety stanowią 45% w strukturze słuchaczy Radia X, a mężczyźni – 55%. Wskaźniki struktura słuchaczy

Jak wnioskować ■ zmiana o dziesiętne części procenta (a w przypadku mniejszych miast, z mniejszą próbą – nawet na poziomie kilku procent) nie uprawnia do wnioskowania o spadku/wzroście ■ trzeba zwracać uwagę na wielkość próby - im mniejsza próba, tym większy błąd statystyczny ■ lepiej jest obserwować trendy w dłuższych okresach niż zmianę rok do roku lub fala do fali – dzięki temu można uniknąć wnioskowania na podstawie przypadkowych wahnięć wyniku ■ na podstawie udziału w czasie słuchania nie można wysnuć wniosku, że stacji przybyło lub ubyło słuchaczy ■ dane należy opatrzyć stopką zawierającą nazwę badania, nazwę instytutu, falę badawczą, target, która umożliwi odtworzenie analizy (np. „źródło: Radio Track, Millward Brown, , wszyscy lat)

Dostęp do danych ■ strona Komitetu Badań Radiowych ■ strona badania Radio Track ■ zamówienia dodatkowych danych: Małgorzata Radziszewska rzeczniczka prasowa KBR tel