Indywidualizacja treningu jako podstawowe zadanie OSPR Wojciech Nowiński Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPÓŁPRACA BLOKU Z OBRONĄ W SIATKÓWCE PLAŻOWEJ
Advertisements

WYDZIAŁ SĘDZIOWSKI PZPS KOMISJA SZKOLENIA
STRUKTURA I FILOZOFIA JEDNOSTKI TRENINGOWEJ GRUP W WIEKU LAT Z UWZGLEDNIENIEM ICH ZRÓŻNICOWANIA POD WZGLĘDEM UMIEJĘTNOŚCI.
Sport.
PIŁKA SIATKOWA PREZENTACJA WYBRANYCH ELEMENTÓW TAKTYKI I TECHNIKI GRY
KOORDYNACJA.
Sposób podejmowania decyzji w drużynie piłkarskiej oraz rola trenera i odpowiedzialność za wyniki Maciej Krysmalski.
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Modyfikacja przepisu 19. Zawodnik Libero (Kongres FIVB 2010) Na podstawie prezentacji László HERPAIA członka komisji sędziowskiej FIVB opracował Mirosław.
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
TAKTYKA ZESPOŁOWA ATAK I OBRONA.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Spójność logiczna projektu.
USTAWIENIE W CZASIE GRY
Trening popołudniowy U r. Kędzierzyn-Koźle
Piłka ręczna – klasy Gimnazjalnych Ośrodków Szkolenia Sportowego
STAŁE FRAGMENTY GRY konspekt treningu AUTOR: MAREK DRAGOSZ.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Klasy sportowe - pływackie
Zarządzanie projektami
Organizacja gry obronnej
Seminarium magisterskie
Budowa ciała zawodniczek i zawodników sportowych gier zespołowych.
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
Podania i chwyty Zwód po zatrzymaniu I Jak do tego doszliśmy
Moja pasja – piłka nożna
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
ŚCIEŻKA AWANSU TRENERA SPORTOWEGO. DEREGULACJA KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI  EDUKACJA WYŻSZA  EDUKACJA OGÓLNA  EDUKACJA ZAWODOWA Rozumie specyfikę i.
Akademia Piłkarska Sukces
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Analiza typowych ustawień
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Coaching w zawodach młodzieżowych PZPS Najnowsze regulacje obowiązujące w Piłce Siatkowej Plażowej Przygotował: Paweł Kryda.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
naszą sprawność fizyczną?
OSPR Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015 zadań związanych ze szkoleniem młodzieży uzdolnionej sportowo.
ZAWODNIK PRZY SIATCE CZĘŚĆ 1. PONAD SIATKĄ Opracowanie Wojciech Maroszek z wykorzystaniem FIVB Multimedia Teaching Material 2015.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kurs e-learningowy Ekspert Wellness Wprowadzenie do wszystkich naszych kursów Interpretacja Filozofii Wellness Niezbędny do zaliczenia każdego egzaminu.
Szkolenie młodzieży lat
PRZEPISY GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ ARTYKUŁ XII CZĘŚĆ DRUGA Szkolenie kandydatów na sędziów piłki nożnej – KURS 2010 Opracował: Tomasz Radkiewicz.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
SOCCER ITALIAN STYLE OBOZY SOCCER ITALIAN WE WŁOSZECH Florencja – rok 2014 S. BombardieriM. Mazzantini.
Śląska Federacja Sportu Spotkanie z trenerami ds
COERVER COACHING POLAND
Akademia Piłkarska Sukces
Trening pokazowy: “Głębia”
1. gra gamesball. ZABAWA - SPORT - TURNIEJE EMOCJE - NAGRODY - BIZNES GAMESBALL to dwustronna gra stołowa: piłka nożna i hokej. Jest doskonałym narzędziem.
PORUSZANIE SIĘ I USTAWIANIE SĘDZIEGO W RÓŻNYCH SYTUACJACH BOISKOWYCH
Niedozwolone użycie rąk w walce o piłkę
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
SYSTEM 1–4–4–2 ZADANIA ZAWODNIKÓW W ZALEŻNOŚCI OD ZAJMOWANEJ POZYCJI
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Indywidualizacja treningu jako podstawowe zadanie OSPR Wojciech Nowiński Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015 zadań związanych ze szkoleniem młodzieży uzdolnionej sportowo w piłce ręcznej w ośrodkach działających ze wsparciem jednostek samorządu terytorialnego

Indywidualizacja stanowi warunek konieczny w rozwoju zawodnika

Indywidualizacja treningu to: uwzględnienie w planowaniu pracy treningowej i formach organizacji procesu treningowego różnic w rozwoju poszczególnych osobników, w ich uzdolnieniach i poziomie reaktywności na określone bodźce treningowe oraz dobór środków treningowych i metod ich stosowania do tych różnic. (Z. Ważny)

Indywidualizacja dotyczy: wszystkich elementów sprawnościowego przygotowania ogólnego i specjalnego, rozwoju poszczególnych zdolności kondycyjnych i koordynacyjnych, przygotowania funkcjonalnego, przygotowania technicznego, taktycznego, teoretycznego i psychologicznego (W. Starosta)

Rozbieżne są poglądy dotyczące konieczności indywidualizacji na różnych etapach szkolenia

Inne koncepcje dotyczące indywidualizacji brak jest ścisłej zależności między indywidualizacją a wiekiem zawodnika i że indywidualizacja niezależna jest od wieku niezbędne jest jej stosowanie niemal od pierwszego zajęcia treningowego (W. Starosta)

Zupełnie inaczej należy rozpatrywać problem indywidualizacji w sportach indywidualnych i zespołowych Przyczyną ograniczającą wprowadzanie indywidualizacji w grach zespołowych jest często błędne założenie, które zdecydowanie preferuje działania kolektywne

Trudności natury organizacyjnej przy zorganizowaniu zajęć pod kątem indywidualnej pracy zawodnika trener nie zawsze jest w stanie kontrolować wszystkich ćwiczących

Uzmysłowić graczom konieczność samokontroli i samodyscypliny

Zadania treningu indywidualnego: doskonalenie specyficznych zalet i umiejętności zawodnika, eliminowanie błędów i doprowadzenie do wymaganego poziomu umiejętności gracza.

Podstawowe formy treningu indywidualnego: indywidualna praca zawodnika (wybrane elementy techniki) pod kierunkiem trenera lub samokontrola, tworzenie grup ćwiczebnych (2 – 3 zawodników), trening wytrzymałości tlenowej czy siły dynamicznej uzależniony od możliwości poszczególnych zawodników, grupowy trening taktyczno – techniczny (wybranej formacji taktycznej).

Planując szkolenie w grach zespołowych trzeba brać pod uwagę, iż głównym celem pracy jest osiągnięcie najwyższego poziomu sportowego całej drużyny a nie wybranych zawodników. Konieczna jest w związku z tym dokładnie zaplanowana relacja pomiędzy treningiem zespołowym a indywidualnym

Indywidualizacja treningu na pozycjach w ataku Jeżeli już określimy zawodnikowi jego pozycję na boisku, powinien on cały czas doskonalić swoje umiejętności na tej jednej, ściśle określonej pozycji. Pozwolić to powinno na maksymalny rozwój gracza i osiągnięcie najwyższego poziomu specjalizacji. Błędem jest częste przenoszenie zawodników z jednej pozycji na drugą. Zdobędą oni pewne umiejętności w grze na różnych pozycjach, ale na żadnej nie osiągną wymaganej do mistrzostwa, perfekcji.

Specjalizacja w grze na poszczególnych pozycjach na boisku (skrzydłowi, obrotowi, boczni i środkowy rozgrywający) powoduje, że muszą oni ćwiczyć inne, często różniące się od siebie elementy gry. Indywidualizacja treningu w zależności od zadań na boisku staje się niezbędna

Indywidualizacja treningu w obronie Wprowadzenie ustawień strefowych powoduje konieczność posiadania odpowiednich umiejętności indywidualnych w zależności od pozycji zajmowanej w grze w obronie. Zupełnie inny sposób działania wymagany będzie od obrońców wysuniętych, obrońców centralnych i obrońców skrajnych. Nauka i doskonalenie tych umiejętności wymaga w związku z tym innych, zindywidualizowanych ćwiczeń treningowych.

Indywidualizacja treningu – ćwiczenia

? S

?

1

?

?