STRONA GŁÓWNA TYTUŁ: „Wykorzystanie metody Webquestu w nauczaniu elementów kulturoznawczych. Wielka Brytania i Niemcy – znane i nieznane!” KLASA: 2aT CELE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
na projekt edukacyjny zrealizowany w Powiatowych Ośrodkach Wspierania
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Quiz o krajach anglojęzycznych
Webquest Wojciech Korfanty
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Źródła energii na świecie
Znaczenie produktów zbożowych
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
WIELKA BRYTANIA.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO WIELKIEJ BRYTANII I IRLANDII PÓŁNOCNEJ SZKOCJA.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej Jest to państwo wyspiarskie, w którego skład wchodzą: Anglia (England) Szkocja (Scotland)
Oferta na rok szkolny 2013/14 Symbol oddziału Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania Języki obce Przedmioty uwzględnione w procesie rekrutacji.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

STRONA GŁÓWNA TYTUŁ: „Wykorzystanie metody Webquestu w nauczaniu elementów kulturoznawczych. Wielka Brytania i Niemcy – znane i nieznane!” KLASA: 2aT CELE PROJEKTU: Zdobycie / poszerzenie wiedzy uczniów na temat geografii, tradycji, jedzenia, dialektów etc. poszczególnych części Wielkiej Brytanii i wybranych landów Niemiec, Poszerzenie wiedzy o elementy kulturoznawcze, Wzbogacenie słownictwa dotyczącego wyżej wymienionej tematyki, Zwiększenie wśród uczniów umiejętności i sprawności językowych oraz umiejętności korzystania z technologii informacyjno- komunikacyjnych w procesie samodzielnego uczenia się metodą Webquestu, Podniesienie jakości nauczania języków obcych poprzez doskonalenie nauczyciela i stosowanie nowoczesnych metod dydaktycznych, Kreowanie pozytywnego stosunku do języka i kultury obu państw, Zwiększenie aktywności uczniów poprzez wykorzystanie aktywnej metody pracy, Wzbogacenie bazy dydaktycznej pracowni językowej. CZAS WYKONANIA PROJEKTU: 2 tygodnie – 13.11- 27.11.2015r. AUTORZY: mgr Joanna Zielaskiewicz, mgr Agnieszka Magdziak

WPROWADZENIE Ty i Twoi koledzy z klasy wygraliście wycieczkę do Niemiec i Wielkiej Brytanii!!! Organizator zaproponował dodatkowe atrakcje w trakcie podróży. Jedynym warunkiem, żeby skorzystać z nich za darmo jest napisanie krótkiego sprawozdania z tego co zobaczyliście Powinny to być jednak informacje krótkie, ciekawe, znane i takie, o których istnieniu nie mieliści zielonego pojęcia…

ZADANIA Projekt powinien składać się z następujących etapów: - poszukiwawczego – zebranie i usystematyzowanie informacji, - technicznego – opracowanie rezultatów poszukiwań, - prezentacji – przedstawianie materiałów oraz omówienie prac.   Podzielicie się na grupy według zasad opisanych w procesie. Po zebraniu informacji należy opracować wybrany przez siebie sposób prezentacji. To wy decydujecie jaka będzie jej forma (prezentacja power point/ prezi, plakat, makieta, strona internetowa). Pamiętajcie o podaniu bibliografii.

ZADANIA Oto zadania dla poszczególnych grup: grupa język niemiecki I BERLIN Ogólne informacje (położenie, herb i flaga, mieszkańcy, dialekt berliński, najważniejsze zabytki) Kultura: największy dom towarowy – KaDeWe w Berlinie. Historia: 3 października – Święto Zjednoczenia Niemiec – krótka historia muru berlińskiego. Postaci: niemiecka aktorka I piosenkarka Marlene Dietrich Jedzenie: berlińska kiełbasa z curry i jej muzeum II BAWARIA Ogólne informacje (położenie, herb i flaga, mieszkańcy, język bawarski, największe miasta, najważniejsze zabytki), stolica Bawarii – krótka charakterystyka Sport: Bayern Monachium – (symbol, stadion, znani piłkarze) Znany bawarczyk – Richard Strauss lub Joseph Ratzinger Jedzenie: monachijska biała kiełbasa, bawarskie precle, Kultura: Oktoberfest – wjazd gospodarzy, początek święta październikowego – odszpuntowanie pierwszej beczki / Drindl – kobiecy strój ludowy III NADRENIA PÓŁNOCNA WESTFALIA Ogólne informacje (położenie, flaga i herb, mieszkańcy, największe miasta, najważniejsze zabytki), stolica – krótka charakterystyka, Zagłębie Rury – krótki opis Sport: Borussia Dortmund – Padeborn (skład drużyny, symbol, stadion) Postaci: Ludwig van Beethoven Kultura: Karnawał w Kolonii – piąta pora roku, czas trwania, palenie słomianej kukły, różany poniedziałek, Wieberfastnacht. Jedzenie: Kruestchen Schnitzel / Kottenbutter / Doeppekooche / aachener Printen / Muscheln nach rheinischer Art (dwie potrawy do wyboru)

ZADANIA grupa język angielski I II III ANGLIA Ogólne dane (język angielski, flaga i jej znaczenie, symbol i patron, mieszkańcy), stolica Anglii i jej krótka charakterystyka, największe miasta Sport narodowy Anglii - krótka charakterystyka piłki nożnej, słynni piłkarze. Kultura – opis dwóch wybranych wydarzeń np. Festiwal Notting Hill, Guy Fawke’s Day, wyścigi konne w Ascot- Royal Ascot, bieg za serem – Cheese rolling itp. Historia – ciekawostki historyczne np. mur Hadriana, Wielki Pożar w Londynie Pobyt Rzymian i ich łaźnie, tajemnica Stonehedge itp. (dwie do wyboru) Słynne postaci – Shakespeare, The Beatles, Robin Hood, Król Arthur, Winston Churchill, Margareth Thatcher itp. (dwie do wyboru) Jedzenie i picie – opis dwóch wybranych dań i napojów np. Fish and chips, Full English Breakfast, piwo, II WALIA Ogólne dane (język walijski, flaga i jej znaczenie, symbol i patron, mieszkańcy), stolica Walii i jej krótka charakterystyka, największe miasta. Sport narodowy Walii - krótka charakterystyka rugby, słynni gracze. Kultura – opis dwóch wybranych wydarzeń/ festiwali np. Festiwal Walijski The Eisteddfod, nurkowanie w błocie „Bog snorkelling”, i opis narodowego stroju Historia – ciekawostki historyczne (dwie do wyboru) Słynne postaci – Cathrine Zeta-Jones, Anthony Hoppkins, James Dean, Owain Glyndwr (dwie do wyboru) Jedzenie i picie – opis dwóch wybranych dań i napojów np. ciastka laverbread, piwo Ale, zupy: z porów, z serc itp. III SZKOCJA Ogólne dane (język szkocki, flaga i jej znaczenie, symbol i patron, mieszkańcy), stolica Szkocji i jej krótka charakterystyka, największe miasta. Sport narodowy Szkocji - krótka charakterystyka golfa, słynni golfiści. Kultura – opis dwóch wybranych wydarzeń/ festiwali np. Festiwal w Edynburgu, Szkocki Nowy Rok, Olimpiada Szkotów itp. i opis narodowego stroju Historia – ciekawostki historyczne np. legenda o potworze z Loch Ness, Słynne postaci – William Wallace, Sean Connery, wynalazcy: A.G. Bell, James Watt, Alexander Flaming, Sir Arthur Conan Doyle itp (dwie do wyboru) Jedzenie i picie – opis dwóch wybranych dań i napojów np. haggies, stovy, puddingi, whisky

PROCES Będziecie pracować w 3 grupach 4/5-osobowych. Grupy powstaną w wyniku losowania. Każdy zespół ma przydzielone zadanie do wykonania. W obrębie grupy podzielicie się rolami: - Zbieracz – znajdź w Internecie interesujące was informacje dotyczące danego obszaru. Możesz korzystać z przykładów zasugerowanych przez nauczyciela w źródłach – ale nie jest to obowiązkowe. - Pisarz- zredaguj podany Ci materiał pod względem językowym. - Informatyk- stwórz z podanych ci informacji (zdjęć, opisów) wybraną przez was formę prezentacji. - Prezenter – zaprezentuj prezentację przygotowaną przez grupę. Ustalcie w grupie harmonogram prac. Wybierzcie również swojego lidera, który będzie kontaktował się z nauczycielem i składał relacje z kolejnych etapów prac. Nauczyciele są do waszej dyspozycji na zajęciach konsultacyjnych oraz na przerwach.   Zasady prezentacji: - dokładny termin określą nauczyciele (listopad 2015,), - czas trwania prezentacji około 5-7 min. Wyniki przedstawia prezenter – mogą mu pomóc inni członkowie grupy, Efekty pracy zostaną zaprezentowane w obecności pozostałych grup, nauczycieli i zaproszonych gości Prezentacja jest niezbędna do zakończenia waszego zadania i otrzymania oceny. Czas trwania projektu - 2 tygodnie.

Nadrenia Północna Westfalia ŹRÓDŁA (przykłady) język niemiecki język angielski Berlin http://www.visitberlin.de/pl http://currywurstmuseum.com/ http://www.kadewe.de/ http://www.tvp.info/17507885/swiat-zmienil-sie-w-kilka-sekund-upadek-muru-berlinskiego-oczami-berlinczykow http://www.filmweb.pl/person/Marlene+Dietrich-44695 Bawaria http://www.bawaria.travel/tradycja-i-zwyczaje-bawaria http://www.oktoberfest.pl/ http://www.muenchen.de/ http://www.bayern.munchen.pl/ http://www.kosciol.pl/papiez http://www.last.fm/pl/music/Richard+Strauss Nadrenia Północna Westfalia http://www.travelin.pl/region/nadrenia-polnocna-westfalia http://borussia.com.pl/ http://www.przepisy-opiekunek.pl/szlakiem-kulinarnym-do-nadrenii-polnocnej-westfalii/ http://www.swiatpodrozy.pl/a.php?id=1449#.VifuG7mhcY0 http://www.metropoleruhr.de/pl/strona-glowna.html http://www.last.fm/pl/music/Ludwig+van+Beethoven Ogólne informacje http://gastronomia-w-uk.eprace.edu.pl/647,Kuchnie_regionalne_w_Wielkiej_Brytanii.html http://www.englopol.republika.pl/Ciekawostki.html   Anglia http://www.england.pl/informacje/informacje-ogolne-o-anglii.html Walia http://www.sp34.bialystok.pl/gazetki-szkolne/british-club-news-poswiecony-walii.html http://anthonyhopkins.cba.pl/walia.htm http://tematy.podroze.gazeta.pl/temat/podroze/walia http://angielskiw7lo.republika.pl/walia.htm Szkocja https://english4mieszko.wordpress.com/2014/04/05/szkocja-linki-do-filmow/ http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/168053,Uroki-Szkocji http://www.rp.pl/artykul/700666.html?print=tak&p=0 http://pl.globalquiz.org/ciekawostki-szkocja/

KRYTERIA OCENIANIA kategoria podstawowy 1-2 punkty pełny 3 punkty wykraczający 4-5 punktów punkty Zawartość merytoryczna prezentacji (zgodność z tematem, odpowiedni dobór informacji, samodzielność opracowania) Zadanie wykonane w części, duża pobieżność w opracowanym materiale, informacje skopiowane z Internetu. Zadanie wykonane w pełni, informacje poprawne merytorycznie, właściwy dobór materiału na podstawie podanych źródeł. Zadanie wykonane w pełni, informacje poprawne merytorycznie, samodzielny dobór materiału wykraczający poza podane źródła. Spójność prezentacji. 1-5 Forma graficzna prezentacji (oryginalność, pomysłowość, estetyka) Prezentacja mało estetyczna, szablonowa, zły dobór czcionki, kolorów, brak lub uboga grafika, niespójna kompozycja) Prezentacja wykonana estetycznie i starannie. Dobry dobór czcionek, kolorystyki i grafiki. Spójna kompozycja, różnorodne efekty. Drobne niedociągnięcia. Prezentacja wykonana estetycznie, starannie, pomysłowo. Wzorowa jakość grafiki. Zastosowanie różnych form prezentacji (film, animacje, plakat itp.). Przemyślana i spójna kompozycja. Forma prezentacji ustnej (zaangażowanie całego zespołu, prezentacja ustna spójna z prezentowanym materiałem, zainteresowanie słuchaczy) Wypowiedź ustna wspierana czytaniem tekstu z prezentacji, kartki. Sposób prezentacji mało zrozumiały i nieciekawy dla słuchaczy. Prezentacja uporządkowana i zrozumiała dla słuchaczy. Odpowiedni do rangi wystąpienia styl i forma szanujące odbiorcę (poprawny język wypowiedzi, strój, mowa ciała). Wypowiedź płynna, świadcząca o przemyśleniu i dobrej znajomości prezentowanego materiału. Umiejętność odpowiedzi na dodatkowe pytania. Prezentacja mówcy bez zarzutu. Współpraca w grupie i kontakt z nauczycielem. Mała współpraca w grupie, nierówny podział pracy, brak kontaktu lub rzadki kontakt nauczyciela z liderem grupy. Dobra organizacja pracy w grupie, sprawiedliwy podział większości pracy pomiędzy członków grupy, systematyczny kontakt lidera z nauczycielem. Doskonała współpraca w grupie. Odpowiedzialność wszystkich członów zespołu za efekt końcowy całej prezentacji. Częste kontakty lidera Środki leksykalne i gramatyczne Poważne błędy zakłócające komunikację. Ubogie środki leksykalne. Pojawiają się drobne błędy, ale w żaden sposób nie zakłócają one komunikacji. Słownictwo na dobrym poziomie. Prezentacja pod względem językowym nie wymaga żadnych poprawek. Bogate słownictwo.

SKALA OCEN ILOŚĆ PUNKTÓW OCENA 25 – 24 celujący 23 – 20 bardzo dobry 19 – 16 dobry 15 – 12 dostateczny 11 – 9 dopuszczający 8 – 0 niedostateczny

PODSUMOWANIE GRATULUJEMY Wasza darmowa wycieczka w ramach projektu WEBQEST dobiegła kresu. Poznaliście piękno Niemiec i Wielkiej Brytanii, oprowadziliście nas po miejscach znanych i nieznanych, przedstawiliście fakty o obu narodach, które was i nas nie raz zaskoczyły. Poszerzyliście swoją wiedzę językową i nabraliście pewności w prezentacji waszych sprawozdań. Wasze relacje wraz z fotografiami w całości spełniły oczekiwania organizatorów. Zapraszamy do wzięcia udziału w następnej edycji konkursu. Szczegóły zostaną podane wkrótce…. Dziękujemy 