w Gminie Krzeszowice – planowane stawki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STOWARZYSZENIE – LGD „BĄDŹMY RAZEM”
Advertisements

Założenia do projektu budżetu na 2012 rok oraz wieloletniej prognozy finansowej na lata wg stanu na dzień r.
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
Specjalna Strefa Ekonomiczna jako element promocji inwestycyjnej
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
2012 Warszawa, 7 maja 2012 r. Wsparcie na pierwsze wdrożenie wynalazku w działalności gospodarczej przedsiębiorcy w ramach 4.osi priorytetowej Inwestycje.
Gmina Miejska Mielec Zmiana stawek podatkowych i innych obciążeń w 2009 roku.
PROPOZYCJE STAWEK PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH NA 2013.
Poręczenia i gwarancje spłaty kredytów
WPROWADZENIE Wzrost stawek podatków lokalnych na 2014 r. został przygotowany w oparciu o dokładną analizę sytuacji finansowej gminy oraz o ocenę skutków.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Dotacje działalność pożytku publicznego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Park Przemysłowy „Stare Miasto - Park” w Gminie Leżajsk
Wspieranie rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości opiera się w Urzędzie Miasta Krakowa na realizacji zadań ujętych w Krakowskim Programie Wspierania.
Krakowski Park Technologiczny Specjalna Strefa Ekonomiczna Atuty Krakowa i Małopolski dla pozyskiwania inwestycji z sektora SSC & BPO”
STOWARZYSZENIA BIELSKIEGO CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI.
Zmiana rozporządzeń dla działań 413 i 431 Maj 2014 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Rowy, 3 października 2009 ZASADY UDZIELANIA PORĘCZEŃ W ŚWIETLE REKOMENDACJI ZWIĄZKU BANKÓW POLSKICH.
Uchwała nr 7/14 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strzelcach Krajeńskich z dnia 15 kwietna 2014r. W sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi.
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Rozwój gospodarstw i działalności gospodarczej Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej PROW
„Finansowanie rozwoju przedsiębiorstw w ramach Inicjatywy JEREMIE” fundusz pożyczkowy JEREMIE ARR S.A. w Koninie.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie „Odnowa i rozwój wsi” Czerwiec 2010.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Specjalna Strefa Ekonomiczna Pustków - Gmina Dębica
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Podatek od nieruchomości
WAŁBRZYSKA SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA „INVEST-PARK” Strefa przyjazna inwestorom Kamil Goździk, Kierownik ZBS w Opolu Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Wsparcie finansowe inwestycji geotermalnych. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
.. Lokalna Agencja Rozwoju Gospodarczego Gminy Suchy Las Sp. z o.o. powstała w 2011 r., jedynym udziałowcem Spółki jest Gmina Suchy Las.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Szczecin, r. 1. UCHWAŁA NR XII/269/15 RADY MISTA SZCZECIN z dnia 27 października 2015 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach.
Szczecin, r. 1. UCHWAŁA NR VI/87/15 RADY MIASTA SZCZECIN z dnia 24 marca 2015 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Dębno - brama na zachód Zapraszamy do inwestowania w gminie Dębno Widok z lotu ptaka.
ZWIĄZEK GMIN WIEJSKICH RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ – XXX Zgromadzenie Ogólne Centralizacja rozliczeń VAT oraz zmiany w zakresie sposobu odliczania podatku.
Pomoc publiczna i skutki budżetowe Iwona Chojnowska-Haponik
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
1 PROGRAM MIESZKANIE DLA ABSOLWENTA Październik 2013.
Pomoc publiczna Case study Iwona Chojnowska-Haponik
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
Podatek rolny Gmina Kęty 2017
Mirosław Pachucki   Ulgi w podatku od nieruchomości jako pomoc de minimis w kontekście rozwiązań oferowanych przez miasto Racibórz Piotr Wojaczek, Mirosław.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy zasady działania i perspektywy w 2017 r.
1 1.
Podatek od środków transportowych
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
PODATKI W CZĘSTOCHOWIE
Podatki i opłaty lokalne w Częstochowie w 2017r
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Krosno Odrzańskie – miejsce na Twoje inwestycje
Podatek od nieruchomości
Wytyczne w sprawie krajowej pomocy regionalnej (Dz. Urz. UE C 74, )
USTAWA O PRZEKSZTAŁCENIU PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO GRUNTÓW ZABUDOWANYCH NA CELE MIESZKANIOWE W PRAWO WŁASNOŚCI TYCH GRUNTÓW Istotne rozwiązania.
Konkursy w ramach Działania 2.5 Wsparcie sektora MŚP
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Podsumowanie kwestii związanych z przyznawaniem dodatkowych środków przeznaczonych na operacje dotyczące rozwoju przedsiębiorczości.
Zapis prezentacji:

w Gminie Krzeszowice – planowane stawki Podatki lokalne w Gminie Krzeszowice – planowane stawki i zwolnienia na 2016 rok Urszula Lempart Kierownik Referatu Podatkowego

Podatek od nieruchomości- przyjęcie założenia utrzymania stawek podatkowych w roku 2016 na dotychczasowym poziomie

Stawki podatku od nieruchomości w Gminie Krzeszowice jako jedne z atrakcyjniejszych wśród okolicznych gmin – przykład stawek dotyczących gruntów i budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej Urszula Lempart

STAWKA MAKSYMALNA W ROKU 2015 22,86 ZŁ/M² 0,89 ZŁ/M² GMINA STAWKA OD BUDYNKÓW ZWIĄZANYCH Z PROWADZENIEM DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W ROKU 2015 STAWKA OD GRUNTÓW ZWIĄZANYCH Z PROWADZENIEM DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W ROKU 2015 KRZESZOWICE 18,77 ZŁ/M² 0,71 ZŁ/M² ZABIERZÓW 19,12 ZŁ/M² 0,76 ZŁ/M² TRZEBINIA 21,37 ZŁ/M² 0,81 ZŁ/M² CHRZANÓW 20,59 ZŁ/M² 0,83 ZŁ/M² OLKUSZ 20,03 ZŁ/M² 0,75 ZŁ/M² CZERNICHÓW 22,90 ZŁ/M² 0,87 ZŁ/M² ALWERNIA 20,14 ZŁ/M² 0,75 ZŁ/M² STAWKA MAKSYMALNA W ROKU 2015 22,86 ZŁ/M² 0,89 ZŁ/M² Urszula Lempart

Pilotażowy charakter projektów uchwał w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości – główne motywy podjęcia tej inicjatywy uchwałodawczej pomoc dla przedsiębiorców łagodzenie skutków bezrobocia lepsze wykorzystanie potencjału gospodarczego gminy Urszula Lempart

Słabe i mocne strony proponowanych projektów uchwał Wady: Wąski zakres zdefiniowanych zwolnień, podyktowany ograniczonymi możliwościami budżetu gminy Krzeszowice. Udzielenie zwolnienia pod warunkiem spełnienia również wymagań określonych w przepisach o pomocy publicznej. Zmniejszenie wpływów do budżetu gminy i konieczność redukcji określonych zadań. Zalety: Wspieranie przedsiębiorców rozpoczynających działalność na rynku lub podejmujących nowe inwestycje i zarazem poszerzających zakres zatrudnienia. Pobudzanie rozwoju gospodarczego gminy. Zwiększanie ilości miejsc pracy.

Główne założenia uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis dla przedsiębiorców rozpoczynających prowadzenie działalności gospodarczej lub podejmujących po raz pierwszy prowadzenie działalności gospodarczej na terenie gminy Krzeszowice Objęcie zwolnieniem mikroprzedsiębiorców lub małych przedsiębiorców, będących podatnikami podatku od nieruchomości, którzy po 1 stycznia 2016r. rozpoczną prowadzenie działalności gospodarczej lub przedsiębiorców, którzy przed 1stycznia 2016r. prowadzili działalność gospodarczą poza gminą Krzeszowice, a po 1 stycznia 2016r. podejmą po raz pierwszy działalność gospodarczą na terenie gminy Krzeszowice. Udzielenie zwolnienia na wniosek podatnika, złożony wraz z określonymi dokumentami.   Spełnienie przez przedsiębiorcę warunków o pomocy de minimis w tym nieprzekroczenie dopuszczalnego limitu tej pomocy. Zastosowanie zwolnienia do gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - okres zwolnienia to 24 miesiące. Zobowiązanie przedsiębiorcy do prowadzenia działalności gospodarczej w nieruchomości objętej zwolnieniem przez cały okres trwania zwolnienia. Niedotrzymanie warunków zwolnienia skutkuje zwrotem udzielonej pomocy de minimis – zapłata podatku od nieruchomości wraz z odsetkami.

Główne założenia uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis dla przedsiębiorców, którzy zrealizowali nową inwestycję, przeznaczoną na prowadzenie działalności gospodarczej i utworzyli nowe miejsca pracy Objęcie zwolnieniem przedsiębiorców, będących podatnikami podatku od nieruchomości, którzy po 1 stycznia 2016r. i przed 31 grudnia 2018r. zrealizują nową inwestycję i utworzą nowe miejsca pracy. Przedmiot zwolnienia to nieruchomości, które powstały w wyniku realizacji nowych inwestycji – dotyczy nowo wybudowanych budynków, budowli, związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz gruntów, na których nowa inwestycja została zrealizowana. Okres zwolnienia wynosi 24 miesiące, jeżeli utworzono określoną liczbę nowych miejsc pracy, uzależnioną od wielkości przedsiębiorcy tj. mikroprzedsiębiorca – co najmniej 1 nowe miejsce pracy; mały przedsiębiorca - co najmniej 3 nowe miejsca pracy, średni przedsiębiorca - co najmniej 5 nowych miejsc pracy, pozostali przedsiębiorcy - co najmniej 10 nowych miejsc pracy. Udzielenie zwolnienia na wniosek podatnika, złożony wraz z określonymi dokumentami w terminie 6 miesięcy od daty zakończenia inwestycji.   Spełnienie przez przedsiębiorcę warunków o pomocy de minimis w tym nieprzekroczenie dopuszczalnego limitu tej pomocy. Zobowiązanie przedsiębiorcy do prowadzenia działalności gospodarczej w nieruchomości objętej zwolnieniem, przez cały okres trwania zwolnienia. Niedotrzymanie warunków zwolnienia skutkuje zwrotem udzielonej pomocy de minimis – zapłata podatku od nieruchomości wraz z odsetkami.

Stawki podatku od środków transportowych w roku 2016 – odpowiedź na oczekiwania przedsiębiorców działających w sektorze transportu towarowego i osobowego, czyli wprowadzenie zapowiadanej obniżki stawek

Przyjęcie zasady obniżenia na rok 2016 o około 20% dotychczasowej wysokości stawek podatku od środków transportowych. Wyróżnienie określonych grup pojazdów o niskiej emisji spalin, posiadających certyfikat Euro 5-6 - dla nich obniżka wysokości stawki o około 30%

Konieczność dostosowania uchwały w sprawie stawek podatku od środków transportowych do zmiany wprowadzonej przez ustawodawcę - modyfikacja przedziałów stawek dla autobusów Według znowelizowanej ustawy, od 1 stycznia 2016r. będą obowiązywały następujące przedziały stawek dla autobusów: od autobusu, w zależności od liczby miejsc do siedzenia poza miejscem kierowcy: mniejszej niż 22 miejsca – pierwszy przedział równej lub większej niż 22 miejsca – drugi przedział Skutek – przejście licznej części autobusów o liczbie miejsc do siedzenia w przedziale 22-29 do wyższego niż dotychczas progu podatkowego. Zaistniałą zmianę ustawową, niekorzystnie wpływającą na liczną grupę przedsiębiorców – właścicieli „średnich autobusów” planuje się złagodzić wprowadzając dla przedziału określonego w pkt b) stawkę obniżoną o wyższy procent niż zakładane dla ogółu 20% upustu.

Kalkulacja wysokości stawek od autobusów obniżka stawki dotychczasowej Stawki w roku 2015 Stawki w roku 2016 Przedział do 31.12.2015 Stawka 2015 Nowy przedział od 01.01.2016 zmiana ustawowa obniżka stawki dotychczasowej o założony wskaźnik Stawka max 20% 30% dla EURO 5-6 do 29 miejsc łącznie z miejscem kierowcy 1164 zł do 21 miejsc poza miejscem kierowcy 936 zł 816 zł 1918,50 od 30 miejsc 2088 od 22 miejsc 1688 zł 1464 zł 2425,51 Wniosek – dla autobusów o liczbie miejsc siedzących 22-29 (średnie autobusy) stawka nie zmalałaby o przyjętą zasadę 20 %, ale wzrosłaby na skutek zmiany ustawowej z poziomu 1164 zł do 1688 zł. W związku z powyższym propozycja Burmistrza to przyjęcie dla nowo utworzonego przedziału od 22 miejsc w górę, stawki jaka obowiązywała w roku 2015 autobusy do 29 miejsc czyli na poziomie 1164 zł. W efekcie dla średnich autobusów stawka w roku 2016 nie uległaby obniżeniu w stosunku do roku 2015, ale przynajmniej pozostałaby na niezmienionym poziomie.

Proponowana na rok 2016 wysokość stawek od autobusów Przedziały ustawowe stawka dla pojazdów niespełniających norm czystości spalin EURO 5-6 stawka dla pojazdów spełniających normy czystości spalin EURO 5-6 do 21 miejsc poza miejscem kierowcy 936 zł 816 zł od 22 miejsc 1164 zł 1104 zł

Dziękuję za uwagę Urszula Lempart Kierownik Referatu Podatkowego