Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Człowiek- najlepsza inwestycja
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
ocenianie, które pomaga się uczyć
ocenianie, które pomaga się uczyć
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI to ogólnopolski program, który pomaga dzieciom w potrzebie. Dzieciom, które mimo młodego wieku mają za sobą.
Jak pomagać dziecku w nauce?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
- wywiad z byłym dyrektorem szkoły
Techniki pracy z motywacją Zajęcia 4
Prawdziwi przyjaciele są niezastąpieni !!!
Języki i automaty część 3.
Trochę dziwne, że to ułożyło się w ten sposób… Nawet jeśli nie jesteś religijny, powinieneś to zobaczyć.
1.Musimy ustalić, kto jest autorem strony i jakie ma kwalifikacje, aby wypowiadać się na określony temat. Autorami stron są nierzadko pasjonaci, którzy.
Planowanie i zarządzanie czasem nauki Zajęcia 2
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Obserwacja wybranych uczniów
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
E-dziennik UonetPlus Opracował Marek Wrona.
WPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA opracowała : mgr Jolanta Witczak.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Samorząd Uczniowski.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Informator dla rodziców
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
,, PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ A OCZEKIWANIA RYNKU PRACY’’
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
WSZYSTKO CO POWINIENEŚ WIEDZIEĆ O WSPÓŁPRACY Z BRAINOBRAIN
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Obserwacja wybranych uczniów
Przykłady dobrych praktyk
BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ!
Jak napisać dobry konspekt?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Motywacja do nauki

na początek nowego roku szkolnego

Musisz sobie postawić cel Cele muszą być SMART

Jedną ze znanych na świecie technik formułowania celów jest technika SMART (angielskie słowo smart oznacza sprytny, bystry). SMART oznacza, że cel ma być: S, czyli szczegółowy – mówi o tym, kogo dotyczy cel, kiedy, gdzie i dlaczego chce się go osiągnąć oraz jakie warunki muszą być spełnione, aby się to udało; M, czyli mierzalny – mówi o tym, że cel powinien tak postawiony, by dało się określić jego osiągnięcie, określa także sposób mierzenia postępów; A, czyli ambitny – mówi o tym, że cel musi być wyzwaniem, leczy równocześnie być osiągalny w ramach możliwości danej osoby; R, czyli realny – mówi o tym, że cel powinien być postawiony nieco na wyrost, lecz powinieneś wierzyć choć trochę, że możesz go osiągnąć, nawet jeśli jest on znacznie większy niż zakładałeś; T, czyli terminowy – mówi o tym, że należy określić kiedy cel będzie osiągnięty – na linii czasu lub namacalne, jednym ze zmysłów: zapachu, dotyku, wzroku, słuchu, smaku.

Metoda SMART pomaga w dokładnym określeniu celu, co sprzyja jego realizacji i pomaga sprawić, by praca zakończyła się sukcesem. Należy jednak pamiętać, aby cel był dostosowany do możliwości danej osoby. - Na przykład uczeń może postawić sobie za cel, że na koniec roku szkolnego będzie miał średnią 4,5 – mówi Małgorzata Tobiszewska, dyrektor Instytutu Rozwoju Kadr. - Wielkość takiej średniej powinna być adekwatna do jego możliwości. Jeśli będzie za duża, uczeń się zniechęci. Dla słabszego ucznia celem ambitnym i realnym może być 3,5, bo 5,25 może być po prostu nieosiągalne. Uczniowie mogą zastosować tę metodę także wtedy, gdy chcą poprawić swoją ocenę z zachowania. - Cel może być np. taki: w danym tygodniu lub miesiącu nie odstanę uwagi lub zgłoszę się do udziału w akademii. Choć raz na każdych zajęciach, gdy będę wiedział, zgłoszę się do odpowiedzi. To też motywuje na później, bo gdy raz się uda, uczeń będzie próbował dalej. Bardzo polecam tę metodę.

Gdy wiemy już jak zdefiniować cel i wiemy, co chcemy osiągnąć, należy się zastanowić jak zmotywować się do tego. Istnieją dwa rodzaje motywacji: wewnętrzna i zewnętrzna Wewnętrzna jest wtedy, gdy my sami się motywujemy, zewnętrzna – gdy ktoś inny nas motywuje. Najlepsza sytuacja jest wtedy, gdy jest mocna motywacja wewnętrzna, a zewnętrzna ją tylko wspomaga.