Business Excellence Katowice

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Juan Pablo Concari Anzuola
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Ludwik Antal - Numeryczna analiza pól elektromagnetycznych –W10
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Hotel Courtyard – Warszawa
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Audity Opracował: Tomasz Greber
Norma modelowa ISO 9001.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ALBA THYMENT Sp
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
CENTRUM TECHNOLOGII PRÓŻNI
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. System Przeciwdziałania.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
OD KONTROLI DO AUDITU HACCP
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Smart Portal – podstawy użytkowania. W celu uruchomienia aplikacji Smart Portal, należy: -uruchomić nowe okno przeglądarki internetowej, -wpisać w pole.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Etapy rozwoju zarządzania jakością
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
Zapis prezentacji:

Business Excellence Katowice TRANSPORT

Poznajmy się

BUSINESS EXCELLENCE Katowice : AGENDA Wstęp do Jakości i Bezpieczeństwa Kolejowego Organizacja Jakości Misja Alstom Konstal S.A. & Polityka Jakości Procesy Systemu Zarządzania Dokumentacja Jakości Narzędzia Jakości Certyfikaty

Wprowadzenie

Z Waszego punktu widzenia : Wprowadzenie Z Waszego punktu widzenia : Co to jest JAKOŚĆ ?

Wprowadzenie : Dlaczego jakość ? Satysfakcja Klienta wewnętrznego i zewnętrznego Spełnienie wymagań norm, jednostek certyfikujących oraz organizacji nadrzędnych: np.: Instytut spawalnictwa

Wprowadzenie : Dlaczego jakość? Zapewnienie efektywności procesów Zgodności z wymaganiami produktów i procesów Zagwarantowanie ciągłego udoskonalania

Wprowadzenie : Dlaczego jakość? Zapewnienie dostaw na czas nadzór nad kosztami jakości (np.:CONQ – Cost of Non-Quality) zapewnienie dostaw materiałów oraz produktów zgodnych z oczekiwaniami oraz wymaganiami Plus de livraison en retard depuis au mois de 5 ans Couts de Non Qualité : en 2007/08 1731 k€ équivalent à plus de 200 Twingo neuves !! Ou 3 rq AGC Soit l’équivalent d’une Twingo par jour travaillé (16j / mois)

Bezpieczeństwo w kolejnictwie Cet accident serait du à une pièce de roue défectueuse. Przykład wypadku : BB 16044 in fire in Val de Reuil SNCF

Bezpieczeństwo w kolejnictwie Cet accident serait du à une pièce de roue défectueuse. Przykład wypadku : Eschede (Allemagne) w 1998 : 101 zabitych

Bezpieczeństwo w kolejnictwie France (source DTT; National Network; 2006) 100 morts; 70 blessures graves. UK (source HSE; 2003) 50 morts; 349 blessures graves; 2080 blessures mineures. Cet accident serait du à une pièce de roue défectueuse.

Bezpieczeństwo w kolejnictwie Nasze codzienne działania i praca mają wpływ na bezpieczeństwo produktów przez nas produkowanych, tym samym na bezpieczeństwo ich użytkowników Prendre en exemple les fonctions présentes Par ex. soudure / chaudronnerie => structure garnissage => baies Etudes Contrôle Qualité France (source DTT; National Network; 2006) 100 morts; 70 blessures graves. UK (source HSE; 2003) 50 morts; 349 blessures graves; 2080 blessures mineures.

Bezpieczeństwo w kolejnictwie Zapewnienie bezpieczeństwa produktów (Railway Safety w KTW): RSA Manager w KTW Polityka Railway Safety SRIL (Safety Related Item List) – dokument przekazywany z PCoE Prendre en exemple les fonctions présentes Par ex. soudure / chaudronnerie => structure garnissage => baies Etudes Contrôle Qualité

Organizacja jednostek/zakładów ALSTOM

Organizacja jednostek/zakładów ALSTOM Prendre en exemple les fonctions présentes Par ex. soudure / chaudronnerie => structure garnissage => baies Etudes Contrôle Qualité

Organizacja Jakości BUSINESS EXCELLENCE w KTW

Organizacja BUSINESS EXCELLENCE KTW : Schemat organizacyjny Działu Jakości

Organizacja BUSINESS EXCELLENCE KTW : Misja i rola Wspieranie i pomaganie wszystkim pracownikom firmy celem realizacji projektów bez uwag odbiegających od oczekiwań Klienta. Zagwarantowanie, że jakiekolwiek decyzje podejmowane w firmie nie będą sprzeczne z satysfakcją Klienta Rozpoznawanie ryzyk Moderowanie i pilotowanie działań eliminujących problemy oraz neizgodności

Site Process Correspondent Stan Liczbowy: 14 osób Misja Odpowiedzialni za wdrożenie w adekwatnym dla jednostki/zakładu zakresie procesów Alstom Transport / Roling Stock (AT RS). Systematyczne pomiary i analiza wskaźników efektywności procesów oraz ich poprawa (poprawa na poziomie jednostki oraz jeśli potrzebne eskalowanie problemów). Współpraca z ekspertami oraz właścicielami procesów. Sont en charge de l’évaluation de l’efficacité et l’efficience de leur processus par : la mise en place et le suivi des méthodes de surveillance et de mesure (indicateur de performance) la réalisation de revues de processus la mise en place et le pilotage de plan d’actions correctives ou d’amélioration

Audity wewnętrzne AUD-KTW-WMS-001 – Instrukcja AUD-KTW-FRM-002 - kwestionariusz

Audity wewnętrzne w KTW Audit ALSTOM, np.: APSYS, TPT, QMS (IRIS i AT RS ISO 9001), SMARt, Railway Safety Workstation audits / Audity stanowiskowe – Prowadzone przez Dział Jakości ze wsparciem ekspertów z działu technologicznego. Audity realizowane na zmianach. Plan auditów budowany na bazie mierników jakości – co miesiąc aktualizacja. Ils ont pour mission la réalisation des audits conformément au programme d’audits établi par le Département Qualité. Ils sont en charge de la préparation de l’audit la conduite de l’audit : réunion d’ouverture, déroulement de l’audit, réunion de synthèse et réunion de clôture la rédaction du rapport d’audit

Standardowa agenda auditu wewnętrznego AT RS (examples) TIS

Misja Alstom Konstal S.A. & Polityka Jakości

Misja Alstom Konstal S.A.

Polityka Jakości - MNS-KTW-POL-001 : Deklaracja i zobowiązanie najwyższego kierownictwa

Polityka Jakości - MNS-KTW-POL-001 : Deklaracja i zobowiązanie najwyższego kierownictwa Polityka i Misja Jakości ALSTOM TRANSPORT .. t tym w odniesieniu do Railway Safet Polityka Jakości ALSTOM KTW = + Kluczowe kierunki rozwoju AT RS + Deklaracja Zarządu KTW +

Polityka Jakości - MNS-KTW-POL-001: Deklaracja i zobowiązanie najwyższego kierownictwa Kluczowe kierunki KTW (zgodne z kierunkami AT RS) + Cele i zadania deklarowane przez KTW obejmujące: Satysfakcję Klienta Terminowość dostaw z KTW Zarządzanie procesami i produkcja w tym APSYS i TPT Zarządzanie doświadczeniem Zarządzanie jakością

Polityka Jakości - MNS-KTW-POL-001 : Cele i zadania deklarowane przez KTW -> monitorowanie realizacji

Procesy Systemu Zarządzania

Procesy Systemu Zarządzania ALSTOM Transport 33 procesy na poziomie AT

APSYS Wewnętrzny pogram ALSTOM Transport wdrażany od 2005 roku Program mający na celu wdrożenie najlepszych światowych i wewnątrz koncertowych rozwiązań produkcyjnych oraz wspierających produkcję 5 obszarów: Industrializacja; Produkcja; Suppy Chain; Jakość + od Maj 09 Management Dedykowany zespół definiujący standardy Wymogi zdefiniowane w postaci wewnętrznej road map System szkoleń wewnętrznych, np.: TramWay Wyniki auditów brane pod uwagę przez najwyższe kierownictwo ALSTOM

TPT Wewnętrzny program ALSTOM Tranport wdrażany od 2008 r. Program mający na celu: System wewnętrznych szkoleń: TPT for Manager; TPT Fundamentals; TPT Plateau Validation; .... Wewnętrzny audit ALSTOM Dedykowany zespół definiujący i promujący standardy Wymogi zdefiniowane w postaci wewnętrznej road map Wyniki auditów brane pod uwagę przez najwyższe kierownictwo ALSTOM

IMPACT Wewnętrzny program ALSTOM Tranport wdrażany od 2005 r. Program mający na celu: Wewnętrzny audit ALSTOM Dedykowany zespół definiujący i promujący standardy Wymogi zdefiniowane w postaci wewnętrznej road map Wyniki auditów brane pod uwagę przez najwyższe kierownictwo ALSTOM

Procesy Systemu Zarządzania ALSTOM KTW

Rationale for AT new QMS Implement a robust & simple QMS fully aligned with AT strategy Vision & Strategy Golden Rules Processes Tools & Methodologies La logique = - un minimum d’infos au niveau AT - le plus possible au niveau de la maille « produit – marché » (par exemple, dans l’organisation Operations, les activités RS Industrial et RS Engineering ne sont plus au niveau site. Les Golden Rules sont en draft actuellement en cours de relecture par les SVP. Documentation, Procedures & Instructions

Simplify the Process Mapping at AT level Current AT Macro Processes Cette nouvelle cartographie a été discutée et validée au niveau de l’Excom. Elle a été également présentée aux auditeurs AFNOR, qui l’ont trouvée plus adaptée à notre challenge.

QMS new mapping 9 macro-processes Manage Vision & Strategy Quality Manage COMMUNICATIONS HR Manage FINANCE Opportunities & Tenders Manage Contract Execution Manage R&D and Platforming Manage Customers CUSTOMER SATISFACTION CUSTOMER EXPECTATIONS

Transport Quality Project – Global status Good progress but now, results needed 1. Launch HR action plan Breakthrough on leadership 2. Re-emphasize Customer-centric culture Breakthrough on Problem solving 3. Secure quality of products & services Breakthrough on Validation 4. Improve ‘execution’ quality Breakthrough on Delivery 5. Streamline processes Breakthrough on Lead-time    

Dokumentacja jakościowa

Dokumentacja Systemu Zarządzania – ogólne informacje Piramida dokumentacji systemu zarządzania - zależności Księga jakości Procedury Instrukcje Zapisy wynikające z powyższych dokumentów Zapisy – dokumenty potwierdzające realizację procesów i wytycznych zawartych np.: w procedurach

Struktura dokumentacji ALSTOM TRANSPORT Poziom Transport Poziom Rolling Stock Poziom Jednostki – np.:KTW Księga Jakości TRANSPORT TE SAME ZASADY DLA WSZYSTKICH JEDNOSTEK Procesy zdefiniowane są w procedurach na poziomie Transportu i Roling Stock Lokalne instrukcje (jeśli są potrzebne) celem zdefiniowania zasad realizacji lokalnych wymagań Procesy / Procedury Instrukcje Księga Jakości Linii Produktowej Sprocesy Transportu + specyficzne procesy Roling Stock Instrukcje Plan Jakości Jednostki (BRAK lokalnych procesów) Instrukcje

Gdzie znaleźć dokumenty? Baza PRISMA

PRISMA Elektroniczna baza danych zawierająca dokumenty związane z Systemem Jakości, Projektami; Auditami, EHS. Pozwala na pełną realizację cyklu związanego z dokumentacją : Utworzenie dokumentu Zatwierdzenie dokumentu poprzez złożenie elektronicznego podpisu przez upoważnione osoby Informowanie o wdrożeniu dokumenty Archiwizację dokumentów

PRISMA: Lotus Notes PRISMA ALSTOM TRANSPORT PRISMA ALSTOM Konstal (KTW)

Użytkowanie bazy danych PRISMA Aby przeglądać dokumenty wdrożone musisz mieć zaznaczone „Applicable Docs” Okno do do wyszukiwania dokumentów w sposób zdefiniowany przez użytkownika. Po wpisaniu tekstu wg. Którego będzie baza szukała dokumentów należy wcisnąć przycisk „Search” Wybierz (poprzez kliknięcie na nim) sposób sortowania dokumentów zawartych w bazie np.: poprzez numer referencyjny Pojawi się: Lista dostępnych dokumentów

Użytkowanie bazy danych PRISMA Używając przycisków „+” oraz „-” Listę można „zwijać” i rozwijać Lista dostępnych dokumentów

Użytkowanie bazy danych PRISMA Przycisk do zwijania i rozwijania „sekcji” Proces Obowiązujące dokumenty w danym procesie Po dwukrotnym kliknięciu na wybranym dokumencie z obowiązujących dokumentów w danym procesie pojawia się okno 

Użytkowanie bazy danych PRISMA Aby otworzyć dokument należy nacisnąć przycisk „View” Zakładki zawierające informacje o dokumencie

PRISMA KTW PRISMA KTW zawiera jedynie dokumenty opracowane na potrzeby KTW, tj. instrukcje wewnętrzne, formularze, materiały szkoleniowe, plany kontroli i badań ect. Wszystkie dokumenty z poziomu TRANSPORT lub ROLING STOCK, a przetłumaczone na język polski umieszczone są w centralnej PRISMA w adekwatnym miejscu odpowiadającym procesowi i dokumentowi pierwotnemu Dany obszar PRISMA nie jest widoczny dla użytkowników poziomu „czytelnik” do chwili umieszczenia w nim pierwszego dokumentu.

Narzędzia Jakości

Analiza przyczyn źródłowych – root case

Meledunki o Niezgodności (MON) Non-Conformity Report (NCR) Baza MON Access – dla „starych” projektów SAP – TWIST / AMON dla nowych projektów

Działania: naprawcze, korygujące, zapobiegawcze, udoskonalające... Problem potencjalny Problem który wystąpił Zdefiniowana przyczyna potencjalnego problemu Problem Przyczyna źródłowa problemu Działanie doraźne / naprawcze Działanie zapobiegawcze Działanie korygujące

Działania naprawcze Zdefiniowane i wdrożone natychmiast działanie które pozwoli uchronić klienat przed problemem do czasu gdy działania korygujące będą w pełni wdrożone. Konieczna jest weryfikacja działań naprawczych. Misja: Zidentyfikowanie akcji pozwalających Ci ochronić klienta (Wewnętrznie: produkcja, test, C&W, / Zewnętrzny: eksploatacja).  Cel = tłumić symptomy Przykłady: Kontrola 100%, Sortowanie / oznaczanie … Tymczasowe rozwiązanie musi być wdrożone natychmiast bez opóźnień. Jednakże nie jest to rozwiązanie ostateczne

Działania korygujące Plan działań dla każdej zatwierdzonej przyczyny niezgodności  cele = usunięcie przyczyny Potwierdzenie poprzez dane, że akcje rozwiązały problem i wyeliminowały przyczyny  test, analiza statystyczna ... Jeśli wystąpi zmiana w procesie należy odpowiednio wprowadzić zmiany w dokumentach związanych z procesem  engineering change request,... Porównaj wyniki z oczekiwanymi rezultatami POKA « Nieumyślna Pomyłka/Błąd którą Każdy Może Zrobić » YOKE « Zapobiec lub Uodpornić»

Działania zapobiegawcze, udoskonalające Potencjalne problemy i niezgodności eliminowane poprzez zdefiniowane działania REX (return of experience) na podobnych aplikacjach, projektach w odniesieniu do działań korygujących i/lub naprawczych podjętych wobec niezgodności na danym projekcie, aplikacji,ect.... Działania zdefiniowane w postaci planu działania podlegającego systematycznej analizie i nadzorowi

8D - QUA-FRM-002 PDCA - QUA-KTW-FRM-003 QRQC - QUA-KTW-FRM-051 Główne narzędzia jakości stosowane w KTW 8D - QUA-FRM-002 PDCA - QUA-KTW-FRM-003 QRQC - QUA-KTW-FRM-051

8D - QUA-FRM-002 Step 1 Step 2 Step 3 Step 4 Step 5 Step 6 Step 7 Zdefiniować problem Step 2 Zdefiniować Zespół Potencjalny wpływ Pomiar problemu i zdefiniowanych załóżeń Step 3 Identyfikacja akcji które pozwolą na szybkie rozwiązanie problemów Klienta (wewnętrznego i zewnętrznego) Podjęcie działań / akcji bez opóźnień Step 4 Step 5 Zidentyfikowanie potencjalnych przyczyn Opracowanie planu dla walidacji przyczyn Zdefiniowanie akcji dla wyeliminowania przyczyn Ocena działań korygujących czy rozwiążą przyczyny Ustanowienie i uruchomienie planu działań Porównanie wyników w odniesieniu do celów Step 6 Step 7 Zapewnienie, że użyte środki zagwarantują oczekiwane wyniki w zdefiniowanych czasach wykonania Step 8 Udokumentować nabytą wiedzę Podsumowanie i zakomunikowanie

PDCA – QUA-KTW-FRM-003 Działania prowadzone w 4 głównych etapach planu PDCA

Zasada PDCA A (act) P (plan) D (do) C (check) Opracować plan Standaryzować i zorpowszechnić Tak P (plan) Zdefiniować problem i jego przyczynę Zaplanować – co chcemy zrobić Nie D (do) Zrobić co zaplanowaliśmy Efektywne C (check) Zweryfikować skuteczność wprowadzonych akcji

QRQC QUA-KTW-FRM-051

QRQC QUA-KTW-FRM-051 9:30 do 10:30 0 spotkań w KTW poza QRQC

Certyfikacja

IRIS : couverture des exigences IRIS est un Système de Management global de l’Organisation spécifique à l’industrie ferroviaire Le but d’IRIS est d’améliorer la qualité de la chaîne d’approvisionnement de l’industrie ferroviaire Le système dans IRIS vise la reconnaissance et l'acceptation internationales des résultats d'audit, ce qui mène à éviter des audits multiples et donc réduire les coûts

Rozwój certyfikacji systemu jakości ALSTOM KTW TüV Certificate ISO 9001 for KTW Before AFNOR Certificate IRIS for KTW Certyfikat ISO 9001 for AT RS & KTW Today

IRIS = International Railway Industry Standard System globalnego zarządzania specyficzną organizacja przemysłu kolejowego  system branżowy IRIS = ISO 9001 dobrze wdrożone + funkcjonujące specyficzne rozwiązania i wymagania kolejnictwa IRIS est un Système de Management global de l’Organisation spécifique à l’industrie ferroviaire Le but d’IRIS est d’améliorer la qualité de la chaîne d’approvisionnement de l’industrie ferroviaire Le système dans IRIS vise la reconnaissance et l'acceptation internationales des résultats d'audit, ce qui mène à éviter des audits multiples et donc réduire les coûts

KTW - Certyfikacty

Certyfikaty spawalnicze ISO 3834-2: 2007

IRIS – firmy certyfikowane w Polsce … ALSTOM Konstal S.A. jako producent kompletnych pojazdów szynowych jest w chwili obecnej jedyną firmą certyfikowaną na zgodność z IRIS w zakresie produkcji kompletnych pojazdów

Pytania?

TRANSPORT